Allegro jest w Polsce uznawane za najpopularniejsze miejsce do prowadzenia e-handlu. Co miesiąc portal odwiedza 18 mln Polaków. Wyszukiwarka pomarańczowego giganta przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę. Prężne działanie na Allegro ma ogromny potencjał sprzedażowy i warto umieć go wykorzystać. Czy na Allegro szukamy niskich cen? Oczywiście, że tak, a wskazuje na to już samo hasło portalu: Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje.
Jaka jest tendencja zakupowa Polaków w 2020 roku?
Dane GUS potwierdzają, że w wyniku pandemii (w marcu) sprzedaż detaliczna spadła w ujęciu rocznym o 9 proc. Kryzys przetrwały: branża farmaceutyczna, kosmetyczna oraz żywieniowa, natomiast pozostałe zanotowały znaczący spadek – największy, branża odzieżowa i obuwnicza.
Jakie decyzje zakupowe podejmujemy?
Polacy zaczynają oszczędzać i odkładają w czasie zakup dóbr zbędnych i luksusowych. Według badań 4P Research Mix 63 proc. ankietowanych nie ograniczyło natomiast wydatków na zakupy spożywcze. Inaczej jest w przypadku wydatków na odzież, tu widać wyraźną zmianę – 30 proc. ankietowanych ogranicza wydatki na ten cel, a 28 proc. z nich odkłada je na późniejszy termin. Tożsama sytuacja ma miejsce w przypadku sprzętu RTV i AGD.
Czy Allegro rośnie w siłę?
Celem portalu na 2020 rok jest zwiększenie sprzedaży i liczby klientów oraz umożliwienie im dotarcia do szukanych produktów w korzystnych cenach. Portal szacuje, że do końca roku, liczba sprzedawców wzrośnie nawet o 20%.
Jak powiedział Francois Nuyts – prezes Allegro: W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności. Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta, a także narzędzia wspierające sprzedawców.
Zmiany na Allegro
Portal ma ambitne plany na obecny rok, nie tylko chce powiększyć swoje zasięgi, ale również rozbudować sieć punktów odbioru i ułatwić kupującym proces zwrotu. Kupujący będą mogli w jeszcze prostszy sposób monitorować ceny produktów i wybrać najkorzystniejsze oferty. Podczas narodowej kwarantanny, serwis udostępnił wszystkim Allegrowiczom możliwość darmowej dostawy w Allegro Smart (opcja dostępna jest już przy 46 mln ofert na portalu). Polacy chętnie korzystają z tego udogodnienia, a ilość transakcji dokonywanych dzięki portalowi stale rośnie.
Allegro kładzie szczególny nacisk na rozwój narzędzi dla sprzedawców. Będą oni mogli obniżyć koszty wysyłki, korzystając z umów z firmami kurierskimi. Przede wszystkim panel portalu pozwoli na dogłębną analizę i optymalizację swojego biznesu. Pojawiła się w nim zakładka Jakość mojej sprzedaży, która pozwala sprzedawcy trzymać rękę na pulsie i dowiadywać się, który z pięciu obszarów (oceny od kupujących, obsługa klienta, atrakcyjność oferty, realizacja zamówień, naruszenia regulaminu) należy poprawić. Dodatkowo możliwe jest porównanie swojej jakości z innymi sprzedającymi i wstępne badanie konkurencji.
Allegro Caffe powraca w nowej odsłonie?
W 2015 roku portal zamknął serwis Allegro Caffe. Miejsce lubiane przez użytkowników powraca w 2020 roku w nowej odsłonie, jako portal społecznościowy Allegro. Gadane. Zrzesza on zarówno kupujących, jak i sprzedających i pozwala im dzielić się wiedzą i doświadczeniem związanymi z zakupami i sprzedażą na pomarańczowym portalu.
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Według badań IRCenter z 2019 r. „Ścieżki zakupowe on-line w Polsce” serwis Allegro, to pierwsze miejsce w ścieżce zakupowej Polaków. Dzięki sile Allegro kupujący w łatwy sposób monitorują cenę u konkretnego sprzedawcy i jego konkurencji. Analiza cen pomaga w wyborze najkorzystniejszej oferty.
Jeżeli chcesz rozpocząć sprzedaż na portalu (lub szukasz sposobów jak zwiększyć sprzedaż?), chętnie podpowiemy.
Podstawy wystawianie produktów
Podstawą sprzedaży jest dobrze wykonane zdjęcie produktu. Warto zadbać o odpowiednie (jasne) oświetlenie. Przedmiot powinien być pokazany z wielu stron, aby kupujący, mógł go dokładnie zobaczyć. Nie bez znaczenia jest również tło, na jakim fotografujemy swój asortyment. Monitoruj konkurencję! Era nieprzemyślanych kadrów, słabej jakości, rozmazanej fotki na byle jakim tle dawno minęła. Kupujący musi ci zaufać – odpowiednia miniaturka i galeria, to dobry początek do zwiększenia sprzedaży.
Opis na Allegro wykorzystaj do cross selling’u
Kolejnym istotnym elementem jest opis, który powinien zachęcać kupującego, oddawać faktyczny stan i parametry Twojego produktu. W opisie możesz też zawsze polecić swoje inne aukcje i poprowadzić sprzedaż krzyżową.
Ważne są również dokładnie uzupełnione parametry oferty, aby kupujący mogli odnaleźć Twoje ogłoszenie w gąszczu innych, podobnych aukcji. Musisz pilnować, aby nadać odpowiedni tytułu aukcji i użyć poprawnego kodu EAN.
Jeden przedmiot możesz wystawić na kilku aukcjach, wtedy prawdopodobieństwo natrafienia na Twoją ofertę rośnie. Przemyśl również koszty wysyłki, jeżeli mało sprzedajesz, może warto zastanowić się nad dodaniem opcji Smart Allegro do swoich aukcji. Dobry sprzedawca ma pozytywne opinie, dba o kontakt z klientem i sprawnie realizuje transakcje kupna.
Czy cena na Allegro jest ważna?
To retoryczne pytanie, bo oczywiście jest ona często kluczowa dla kupujących. Wszystkie produkty wyszukiwane na Allegro, możemy sortować według kryteriów cenowych i są to najczęściej stosowane filtry. Śledzenie cen Twoich i konkurencji jest łatwe. Polacy (zwłaszcza w dobie pandemii) dokonują przemyślanych zakupów, szukają okazji cenowych. Wybierają sprzedawców pewnych, z dobrym opisem aukcji, opiniami, zdjęciami, ale przede wszystkim patrzą na cenę. Ten trend nie ulegnie zmianie! Rozbieżności cenowe pomiędzy tym samym produktem wystawianym na Allegro potrafią sięgać nawet 120%. Nikt nie lubi przepłacać, a sprzedawcy z rozsądnymi cenami mogą liczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarce portalu.
Jak dbać o cenę na Allegro?
Odpowiedź jest prosta, zlecić to systemowi do monitoringu konkurencji i automatyki cenowej. System LivePrice działa samoczynnie, bez wysiłku i straty czasu analizuje ceny konkurencji. Na tej podstawie i w oparciu o Twoje strategie sprzedażowe nadaje optymalne (opłacalne) ceny na Twoich aukcjach Allegro. Oszczędzasz czas i pieniądze, zyskujesz nowych klientów i pewność, że umiesz „grać w Internety”!