Monitoring banerów w sieci

Monitoring banerów i cen promocyjnych

Monitoring cen promocyjnych i banerów w sklepach internetowych

Monitoring cen w e-commerce jest niezwykle ważny, bez względu ma to, czy jesteś sprzedawcą, dystrybutorem czy producentem.
Automatyczna obserwacja cen w sieci nie jest jednak tożsama z monitoringiem cen promocyjnych czy monitoringiem banerów.

Przedsiębiorcy działający w e-commerce wiedzą, jak dynamicznie zmieniają się ceny w sieci. Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na fakt występowania rozmaitych cen na danych kanałach sprzedaży. Bezsprzecznie warto zainwestować w całościowy monitoring banerów i cen, gdyż pozwala on dogłębnie sprawdzać różne warianty cenowe na danym produkcie.

Dlaczego warto monitorować ceny promocyjne?

Ceny w sieci zmieniają się dynamicznie. Co istotne, sprzedawcy często projektują rabaty w formie np. rabatu X% na cały koszyk zakupowy, promocji 2+1 gratis. W takich wypadkach klasyczny monitoring nie może pokazać Ci finalnej ceny produktu. W związku z tym tylko monitoring cen promocyjnych umożliwia dogłębne poznanie promocji, które pojawiają się w danych e-sklepach.

Dodatkowo używając systemu LivePrice, możesz zdefiniować alerty, które pozwolą Ci reagować szybko na sytuację rynkową. Reasumując, aplikacja umożliwi Ci również pobieranie raportów, które pokażą Ci, jak kształtuje się globalnie cena danego produktu w sieci.

Monitoring banerów reklamowych i promocji w e-sklepie dostępny w systemie LivePrice jest dedykowany:

  • Sprzedawcom – dzięki usłudze monitoringu promocji dokładnie wiesz, jakie nowe rabaty przygotowała Twoja konkurencja. W związku z tym otrzymujesz dedykowane raporty i wiesz, kiedy wybrany do monitoringu sklep, wprowadza nowe upusty. Dzięki temu w szybki sposób możesz reagować na wszelkie promocje w innych sklepach.
  • Dystrybutorom i producentom – kontrolujesz swoich partnerów biznesowych. Możesz sprawdzać, jak promowany jest Twój towar i czy ceny są ustawiane wedle Twoich założeń. Godne uwagi jest, że monitoring banerów promocyjnych pozwala Ci również historycznie obserwować, jakie akcje promocyjne wykonują Twoi partnerzy, co w łatwy sposób zestawisz ze sprzedażą.

Gdzie można monitorować ceny promocyjne?

Automatyzacja monitoringu rabatów i akcji promocyjnych pozwoli Ci w szybki i samoczynny sposób dowiedzieć się o promocjach, jakie pojawiają się na e-sklepie.

System LivePrice monitoruje promocje i rabaty obecne na:

  • Banerach promocyjnych

    Banery, to kluczowy sposób informowania klientów o najlepszych promocjach w e-sklepie. LivePrice będzie monitorował banery i wyłapie wszelkie, ukazane na sliderze formy upustu.

  • Cenach przekreślonych

    System samoczynnie rozpozna ceny przekreślone i odczyta kwoty – wyjściową i promocyjną. Dodatkowo możesz zobaczyć w danych historycznych, czy kwota wyjściowa jest faktycznie ceną standardową, czy jedynie stworzoną na potrzeby „promocji”.

  • Ofertach cross-sell

    Monitoring promocji krzyżowych jest niezwykle wymagający. Co istotne, aplikacja LivePrice w przejrzysty sposób wyliczy promocyjną cenę interesującego Cię produktu w konkretnym zestawie.

  • Produktach w koszykach

    LivePrice monitoruje promocje ilościowe np. 2+1 gratis lub promocji X% na zakupy w koszyku. Dzięki temu poznasz dokładną cenę promocyjną produktu.

  • Kontekście ofert

    System monitoruje opisy i grafiki, które dodatkowo pojawiają się przy danej ofercie. Bez wątpienia, wzmianka o promocji nie umknie uwadze systemu. LivePrice monitoruje promocje i informuje Cię, jeżeli sprzedawca oferuje np. próbki lub dodatkowe gratisy.

  • Kodach promocyjnych

    Aplikacja udostępni Ci dane o cenach, jakie osiąga produkt po użyciu wszelkich kodów rabatowych.

Sam monitoring to zbyt mało?

Zacznij monitorować banery i promocje

Kompleksowy monitoring cen i promocji sprawi, że zawsze będzie się podejmował dobre decyzje odnośnie do tego, kiedy wdrożyć promocję. Reasumując, będziesz wiedział, jak promowany jest w sieci Twój produkt. Co więcej, dzięki systemowi LivePrice, monitoring banerów i promocji w wybranych e-sklepach możesz w łatwy sposób połączyć z automatyką cenową.

Korzyści z monitorowania promocji za pomocą systemu LivePrice:

  • Masz dostęp do pełnego raportu z cen rynkowych.
  • Możesz ustalać dowolne alerty w przypadku pojawienia się ceny promocyjnej na danym produkcie.
  • Jako producent doskonale wiesz, jak Twoi partnerzy promują Twój towar i jak wpływa to na jego sprzedaż.
  • W prosty sposób oceniasz, czy dana promocja przynosi efekt.
  • Obserwujesz konkurencję, śledzisz promocje i reagujesz.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat monitoringu cen promocyjnych, skontaktuj się z nami.

Zobacz również