Monitoring produktów bez kodu producenta i kodu EAN

Jeżeli chcesz monitorować ceny produktów na Ceneo lub Allegro, ale nie posiadają one kodu EAN, system LivePrice zapewni Ci dobowe raporty cenowe interesujących Cię ofert.

 

Czy kod EAN jest potrzebny?

EAN – Europejski Kod Towarowy (ang. European Article Number) to sprawdzalny, ciągły, numeryczny i ujednolicony na całym świecie kod. EAN służy do identyfikacji produktów. Jeżeli producent, chce uzyskać takie kody dla swoich towarów, wystarczy, że zgłosi się do organizacji GS1. To jedyny podmiot, który oficjalnie je przyznaje. GS1 udostępnia również na swojej stronie wyszukiwarkę, która pomoże ustalić, do jakiej firmy należy dany kod i jak można się z nią skontaktować.

 

Czy można zyskać, uzupełniając ofertę o EAN?

W przypadku sprzedaży produktów na portalu Allegro lub wystawianiu ich na porównywarce cenowej Ceneo warto umieszczać poprawne kody EAN. Służą one do potwierdzania legalności towaru, namierzenia producenta (np. w przypadku wad towarowych), dają gwarancję, że produkcja danej rzeczy przebiegała zgodnie z normami unijnymi.

Portal Allegro od 6 kwietnia 2020 roku wprowadził obowiązek uzupełniania pola Kod producenta/EAN w większości kategorii. Allegro premiuje oferty zawierające wszystkie uzupełnione parametry:

  • Promocją   za pomocą specjalnych akcji oraz na wybranych stronach promocyjnych.
  • Wyższymi wskaźnikami jakości sprzedaży – portal ocenia procent Twoich ofert z numerami identyfikującymi. Wyższy procent uzupełnionych aukcji daje lepsze wskaźniki.
  • Produktyzacją – Allegro samoczynnie wypełnia parametry w ofercie oraz wyświetla powiązaną ofertę z produktem na liście produktów Allegro.
  • Reklamą – oferty z obowiązkowymi parametrami mogą zostać wyświetlone na takich platformach jak Ceneo lub Zakupy Google, a tym samym zwiększyć swoje zasięgi.

Które kategorie produktów nie posiadają EANów?

Z akcji obowiązkowej Produktyzacji na portalu Allegro wyłączone są następujące branże:

  • Motoryzacja (kategoria opony ma obowiązkową produktyzację).
  • Moda.
  • Ogłoszenia i usługi.
  • Kolekcje i sztuka.

Jak monitorować produkty bez EANów?

Jeżeli chcesz monitorować ceny produktów na Ceneo lub Allegro, ale nie posiadają one kodu EAN, system LivePrice zapewni Ci dobowe raporty cenowe interesujących Cię produktów.

Raporty z zestawień podobnych produktów

W wielu branżach nie ma możliwości sparowania kart z tymi samymi produktami, gdyż one nie istnieją. W takiej sytuacji są osoby, które sprzedają odzież, biżuterię, meble lub rękodzieło. System LivePrice umożliwia zestawienie Twojego asortymentu z towarami pokrewnymi. Zyskujesz dobowe raporty – dokładnie wiesz, jakie tendencje pojawiają się w Twojej kategorii i jakie ceny na analogicznych produktach nadaje konkurencja. Aplikacja umożliwia śledzenie konkurencji zarówno na porównywarce Ceneo, jak i portalu Allegro.

 

Jak monitorować konkurencję na Allegro?

Jeżeli Twoja konkurencja korzysta z EANów, system automatycznie połączy wasze oferty i przedstawi Ci gotowy ranking cenowy ofert na Allegro. Zdarza się też, że EAN jest błędnie uzupełniony, sprzedawca pomija go lub nie korzysta z kodów. W takim przypadku system LivePrice pozwala na dodatkowe, ręczne parowanie ofert. Możesz przeszukać cały portal i odnaleźć aukcje, które pasują do Twoich założeń (frazą, kodem producenta, modelem, słowem kluczowym).

Na podstawie frazy odnajdujemy aukcje i możemy wcielić je do rankingu.

Kolejno system doda sparowane ręcznie produkty i umieści na ich tle Twoją aukcję. Narzędzie ułatwi Ci również weryfikację konkurencji, możesz pomijać monitorowanie konkretnych sprzedawców.

Aplikacja LivePrice umożliwia ręczne parowanie produktów według interesujących Cię kryteriów – słowa kluczowe, frazy, model. Wystarczy raz sparować karty na danym produkcie i system będzie mógł zestawić ze sobą ceny u wszystkich sprzedawców. Co więcej, jeżeli filtr zostanie zapisany, LivePrice poinformuje Cię, kiedy pojawi się nowa, konkurencyjna oferta i umożliwi szybkie dodanie jej do monitoringu.

 

Czym jest parowanie kart na Ceneo?

Portal Ceneo w przypadku niektórych produktów nie zawiera wszystkich ofert na jednej karcie produktu, ale traktuje każdą rzecz, jako oddzielną kartę. Monitoring cen konkurencji w takiej sytuacji jest utrudniony. Ręczna weryfikacja cen konkurencji jest praktycznie niemożliwa, gdyż wiąże się z codziennym, wielogodzinnym nakładem pracy.

Przykładem jest kategoria moda. Buty Adidas – Superstar J FU7712, pojawiają się u kilkunastu sprzedawców na osobnych kartach Ceneo. Ręczne monitorowanie cen tylko jednego modelu, to zajęcie czasochłonne i narażone na ryzyko błędu ludzkiego. Na danym sklepie może być nawet kilka tysięcy różnych ofert wymagających parowania.

Narzędzie pozwala stworzyć spójną listę konkurentów. Na jej tle pokazuje Twoja ofertę, a dzięki automatyzacji cen przypisujesz swoje strategie sprzedażowe dla całej grupy.

Co zyskujesz poprzez klejenie kart na Ceneo?

Zdarza się również (niestety dość często), że portal Ceneo, dzieli oferty tego samego produktu na kilka różnych kart. W takim przypadku bez względu na to, czy produkt ma wpisany poprawnie EAN, czy nie, widzisz jedynie konkurencję przypisaną do Twojej karty na Ceneo. Jeżeli nie zostaną one ze sobą powiązane, nie masz wglądu w pełną listę sprzedawców. Rzetelne ustalenie ceny przy kilku różnych kartach jest niemożliwe, gdyż nie widzisz, jak globalnie kształtuje się cena.

LivePrice rozwiązuje ten problem, gdyż umożliwia ręczne klejenie kart na Ceneo. Za pomocą np. fraz, słów kluczowych, modelu czy kodu EAN wyszukujesz wszystkie interesujące Cię karty Ceneo i przypinasz je do swojej karty produktu. Dzięki temu zyskujesz pełny monitoring i możesz realizować swoją strategię sprzedażową dla całej konkurencji.

Zobacz również