Najistotniejszą kwestią dla przedsiębiorców w sieci jest zwiększenie sprzedaży. Planując rozwój e-sprzedaży, stajesz przed dylematem: czy założyć e-sklep, czy może lepiej postawić jedynie na sprzedaż przez portal Allegro?
Warto zauważyć, że wszystkie marketplace’y typu Allegro, Ebay, Amazon, Ceneo pozwalają na pokazanie Twojej oferty wielu nowym odbiorcom. Dodatkowo omnichanell to obecny trend w e-commerce. Internauci przywykli, aby przed dokonaniem zakupu sprawdzić cenę produktu na poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu portale porównujące ceny zyskują taką popularność.
Jak zyskać klientów w swoim e-sklepie?
Rozwijając swój e-sklep, przygotuj się na wydatki związane z marketingiem. Abyś mógł sprzedawać, klienci muszą wiedzieć o Twojej obecności w sieci. Jak zyskać klientów? Zacznij korzystać z marketplace’ów.
Oczywiście, jeżeli rozpoczniesz sprzedaż na Allegro, możesz liczyć na to, że Twoje oferty zostaną wyświetlone milionom potencjalnych klientów. To duże ułatwienie, ponieważ im więcej osób zapozna się z Twoim produktem, zobaczy Twoją markę, tym większa szansa na sprzedaż.
Co więcej, serwis pozwala na dodatkową reklamę Twoich produktów. Możesz zainwestować w swoją markę i z „przytupem” wejść w branżę. Nie ma się co oszukiwać, budżet na promocję jest niezwykle istotny, aby zaistnieć na Allegro.
W porównaniu z Allegro własny e-sklep również wymaga nakładów finansowych związanych z reklamą. Dodatkowo, stale można w nim coś usprawnić, ulepszyć czy dodać. Natomiast co istotne, własny sklep nie zapewni Ci milionów odwiedzin (na pewno nie na początku drogi), ale pozwali na indywidualne ruchy marketingowe.
Cena w e-sprzedaży
Tego, że cena jest niezwykle ważnym aspektem w e-commerce, nie trzeba tłumaczyć. Rozważając wybór: handel we własnym e-sklepie, a sprzedaż na Allegro, trzeba pamiętać o tym, że cena, jest decydującym czynnikiem, który pomaga dokonać wyboru klientowi.
Dlatego prowadząc sprzedaż na Allegro, musisz również walczyć atrakcyjnymi cenami z innymi przedsiębiorcami. Portal rządzi się swoimi prawami, na Allegro istotna jest:
- CENA!
- Jakość obsługi.
- Darmowa dostawa.
Allegro niejako wymusza na sprzedających zachowanie przychylne klientowi, wprowadzając program super sprzedawca. Czy to źle? Oczywiście, że nie. Prowadząc własny e-sklep, również należy dbać o jakość obsługi, elastyczne rozwiązania związane z dostawą i co oczywiste o cenę! Rozwiązaniem tej kwestii jest system, który automatycznie zadba o Twoją politykę cenową i pozwoli Ci uzyskać miano lidera w branży.
System działa na Twoją korzyść – zestawia oferty konkurencyjnych sklepów z oferowanym przez Ciebie produktem. Dodatkowo ustala ceny (zarówno na portalu Allegro, jak i w e-sklepie) na podstawie ruchów branży i Twoich wytycznych. Dzięki temu oferowane przez Ciebie ceny są zawsze konkurencyjne – zgodne z Twoją polityką cenową, a dodatkowo zróżnicowane w zależności od wybranego kanału sprzedaży.
Czy da się prowadzić sprzedaż w sieci bez korzystania z Allegro?
Negatywną stroną sprzedaży na Allegro jest oczywiście prowizja, którą pobiera portal. Własny e-sklep pozwala unikać tego kosztu i tym samym zwiększać zarobek. Natomiast nie wolno zapominać, że bardzo ciężko jest, utrzymywać sprzedaż na wysokim poziomie nie korzystając np. z portalu Allegro.
Sytuacją idealną dla przedsiębiorcy jest oczywiście jednoczesne rozwijanie własnego e-sklepu oraz kanału na Allegro. Taka sytuacja wiąże się z nakładem odpowiednich środków na promocję. Dodatkowo trzeba pamiętać o wysiłku włożonym w obsługę klienta. Natomiast dobrą informacją jest, że jeżeli chodzi o monitoring konkurencji i politykę cenową istnieje system, który potrafi całkowicie zastąpić człowieka w tym procesie.
Rozpoznawalność serwisu Allegro w Polsce świadczy na korzyść portalu. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, zainwestuj w swój kanał na Allergo i sprawdź system LivePrice. LivePrice to narzędzie do monitorowania i automatyzowania cen zarówno na Allegro, jak i we własnym e-sklepie.