W raporcie E-commerce w Polsce 2020 stworzonym przez Gemius dowiadujemy się, że cena jest jednym z najważniejszych czynników wpł...

Super Sprzedawca Allegro
Czy warto zyskać miano Super Sprzedawcy na Allegro?
Allegro od dłuższego czasu stara się promować najlepszych sprzedawców, którzy dbają o wysoką jakość obsługi kupujących. Najpierw portal wprowadził Standard Allegro, który od 2011 roku promował najlepsze oferty. Po zakończeniu projektu, jego miejsce zastąpił nowy program… Super Sprzedawca, który ruszył na Allegro w 2017 roku.
Jak podaje portal Allegro, program Super Sprzedawca Allegro jest dedykowany dla przedsiębiorców, którzy są najlepsi na portalu. Tytuł Super Sprzedawcy przyznawany jest po spełnieniu ustalonych przez Allegro kryteriów. Dlatego warto zawalczyć o to miano, gdyż wiąże się ono z konkretnymi profitami na portalu.
Super Sprzedawca – jak go rozpoznać?
Według Allegro użytkownicy chętniej robią zakupy w sklepach oznaczonych logotypem Super Sprzedawcy. Reasumując, znaczek Super Sprzedawcy wpływa na poprawę bezpieczeństwa i upewnia Allegrowiczów, że dany sprzedawca jest osobą godną zaufania.
Patrząc od strony potencjalnego klienta łatwo rozpoznać, który sprzedawca jest oznaczony przez portal. Co istotne, przy nazwie użytkownika pojawia się logotyp Super Sprzedawcy, który gwarantuje kupującemu, że dany sprzedawca jest etyczny, działa pro klient i zależy mu, na jego jak najlepszej obsłudze.
Jakie profity otrzymasz, zyskując tytuł Super Sprzedawcy Allegro?
- Allegro umieści znak Super Sprzedawcy przy każdej Twojej aukcji.
- Przy sortowaniu po trafności, Twoje aukcje zostaną wyświetlone wyżej, niż konkurencyjne oferty bez logo Super Sprzedawcy Allegro.
- Twoje zgłoszenia do suportu Allegro będą rozpatrywane priorytetowo.
- Możesz uruchomić przy swoich ofertach system monetowy, który dodatkowo aktywizuje kupujących.
- Otrzymasz dodatkowy, darmowy pakiet monet do rozdania dla Twoich kupujących.
- Będziesz mógł testować nowe funkcjonalności, które Allegro wprowadza dla Super Sprzedawców.
- Uzyskasz dostęp do szkoleń i webinarów dedykowanych dla Super Sprzedawców.
Super Sprzedawca Allegro – jak nim zostać?
Koniecznie musisz mieć konto firmowe na Allegro przez minimum 30 dni. Co istotne, w zakładce Moje Allegro masz możliwość zobaczyć, czy już spełniasz warunki, aby otrzymać tytuł Super Sprzedawcy. Jeżeli tak, to po kliknięciu, Allegro zweryfikuje Twój wniosek w ciągu 21 dni. Jeżeli rozpatrzy go pozytywnie, otrzymasz wtedy wyróżnienie swoich ofert oraz pulę darmowych Monet Allegro.
Super Sprzedawca Allegro – warunki otrzymania tytułu:
- Firmowe konto przez minimum 30 dni.
- Nie możesz mieć blokad i ostrzeżeń o naruszenie regulaminu Allegro.
- Nierozwiązane dyskusje z kupującymi nie mogą być na wyższym poziomie niż 0,02% z ostatnich 30 dni.
- W ostatnim miesiącu musisz wykazać minimum 20 transakcji.
- Średnia Twoich ocen z ostatnich 30 dni, musi wynosić minimum 4,950.
- Musisz uzyskać minimum 100 ocen za ostatni rok.
- Przez ostatnie 30 dni, Twoje numery przesyłek muszą być uzupełnione przynajmniej w 80% zamówień.
- Twoja jakość obsługi kupujących zostanie zweryfikowana przez zespół Allegro indywidualnie (w ciągu 21 dni weryfikacyjnych).
Warto pamiętać, iż tytuł Super Sprzedawcy odnawia się cyklicznie, jeżeli przestrzegasz wszystkich narzuconych przez Allegro wytycznych. Może być również chwilowo zawieszony, jeżeli na jakimś polu (np. nagła ilość negatywnych komentarzy) uzyskasz słabsze wyniki.
Obsługa klienta na Allegro, na co zwrócić uwagę?
Jak widzisz, musisz spełnić dość dużo warunków, aby uzyskać tytuł Super Sprzedawcy Allegro. Allegro dodatkowo weryfikuje to, jak dbasz o jakość obsługi. To istotny punkt, gdyż portal chce nagradzać jedynie „super sprzedawców”, którzy naprawdę w profesjonalny sposób obsługują swoich klientów.
Natomiast warto zwrócić uwagę, że na społeczności Allegro – Allegro Gadane temat Super Sprzedawcy przejawia się często i nie zawsze w pozytywnym kontekście. Przedsiębiorcy narzekają, że kryteria otrzymania tytułu Super Sprzedawcy są zbyt wyśrubowane. Niestety, czasami wystarczy jeden niezadowolony klient, który wystawi negatywny komentarz, a logo Super Sprzedawcy znika z Twoich aukcji.
Źródło: Społeczność Allegro
To mocno frustrujące i sprzedawcy zaczynają zdawać sobie sprawę z faktu, iż nie da się osiągać nierealnego, a profity, które oferuje portal, nie są, aż tak wyjątkowe. Oczywiście Super Sprzedawcy doceniają wyższe pozycje w sortowaniu po trafności i dodatkową pulę Monet dla kupujących, ale nie są to bonusy, które warte są, aż takiego zaangażowania.
Źródło: Społeczność Allegro
Jeżeli nie Super Sprzedawca Allegro, to co?
Super Sprzedawca to tylko tytuł, który faktycznie w pewnych sytuacjach bywa przydatny i wpływa na poprawę wizerunku. Natomiast wieloletni sprzedawcy na Allegro wiedzą, że przy handlu liczy się wyczucie rynku, dobór polityki cenowej i oczywiście profesjonalna obsługa kupującego.
Profesjonalna obsługa w biznesie jest ważna i nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Komentarze stanowią odzwierciedlenie naszej pracy. Oczywiście, zdarzy się klient, który wystawi negatywa dla poprawy własnego humoru, ale takie osoby są (miejmy nadzieję) rzadkością.
Natomiast wyczucie rynku i strategie cenową można wzmocnić, używając narzędzia do automatyki cenowej i monitoringu konkurencji. System LivePrice jest niezawodnym sposobem na zwiększenie sprzedaży i poprawę konkurencyjności ofert.
Reasumując, te trzy elementy są kluczowe, aby utrzymać przy sobie kupujących i zaprosić do skorzystania z oferty nowych Allegrowiczów.
Zostań Super Sprzedawcą Allegro na własnych warunkach!
Zapraszamy do bezpłatnych testów LivePrice przez 14 dni.
Zobacz również
Sprzedaż na Allegro czy własny sklep internetowy?
Najistotniejszą kwestią dla przedsiębiorców w sieci jest zwiększenie sprzedaży. Planując rozwój e-sprzedaży, stajesz przed dy...
Jaką rolę odgrywa cena w procesie zakupowym?
Proces zakupowy rozpoczyna się w głowie klienta na długo przed tym, jak kliknie przycisk „kup”. Moment finalizacji poprze...
Oznaczenie Super Cena Allegro – jak je uzyskać?
Klienci od zawsze poszukują okazji i niskiej ceny na wszelkich porównywarkach cenowych i portalach aukcyjnych. Każdy klient Al...
Portale aukcyjne i platformy sprzedażowe, przegląd rynku marketplace
Jak pokazują dane raportu Statista DigitalMarket Outlook, Polska znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rosnących rynk...
Menadżer Sprzedaży Allegro. Jak zarządzać sprzedażą na Allegro?
Menadżer Sprzedaży Allegro to wewnętrzne narzędzie portalu, które pozwala w wygodny sposób zarządzać sprzedażą na serwis...
Idealo – czy warto monitorować ofertę konkurencji na tej porównywarce cen?
Na polskim rynku najpopularniejszą porównywarką cen jest Ceneo. Natomiast każdy sprzedawca, który planuje rozpocząć sprzed...
Jak sprzedawać więcej na Ceneo?
Ceneo jest największą porównywarką cen w Polsce. Działanie na portalu jest proste i daje możliwość dotarcia do dużej rzeszy k...
Automatyzacja sprzedaży Allegro
Każdego roku portal Allegro zyskuje na popularności. Nie dziwi więc fakt, że konkurencja na Allegro rośnie. Czy warto auto...
Ranking porównywarek cen w Polsce
Porównywarka cen umożliwia zestawienie cen tego samego produktu w wielu sklepach jednocześnie. Dzięki tej funkcjonalności port...
Pozycjonowanie aukcji Allegro – jak znaleźć się na pierwszej stronie Allegro?
Allegro jest największym serwisem aukcyjnym w Polsce, jego siła rośnie z każdym rokiem. W roku 2020 (w porównaniu z ubie...
E-commerce 2020 - podsumowanie roku
Zapewne nie ma osoby, która w trendach e-commerce na 2020 przewidziałaby globalną pandemię. 2020 był rokiem dziwnym i tr...
Sprawdzanie cen konkurencji na Allegro, jak zacząć?
Planujesz rozpocząć lub prowadzisz aktywną sprzedaż na pomarańczowym portalu aukcyjnym? Ważnym elementem pracy w e-handlu jest ...
Jak promować sklep na Ceneo?
Prowadząc sprzedaż na Ceneo, liczysz na zwiększenie zasięgów i wzrost zysków. Jednak, jeżeli Twoje produkty nie mają konkure...
Monitoring banerów i cen promocyjnych
Monitoring cen w e-commerce jest niezwykle ważny, bez względu ma to, czy jesteś sprzedawcą, dystrybutorem czy producentem. Aut...
Czy możliwe jest szybkie zwiększenie sprzedaży na Allegro?
Na to pytanie starają się odpowiedzieć wszyscy sprzedawcy na portalu. Konkurencja wśród nich ciągle rośnie – każdy sklep usi...
Licytacja pozycji na Ceneo
Jak wynika z badań, 70% wszystkich wejść na sklep dzięki porównywarce cen odbywa się w 3 pierwszych sklepach. Fenomen tego ...
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie w okresie świąt Bożego Narodzenia?
Po wyprzedażach związanych z Black Friday, czas przygotować swój biznes na dalsze, grudniowe szaleństwo zakupowe. Rodzinny czas...
Statystyki sprzedaży na Allegro, jak mądrze je wykorzystać?
Statystyki sprzedaży na Allegro są niezbędne dla właściwego rozeznania w branży. Prowadząc sprzedaż w sieci, warto mieć in...
Porównanie cen to już norma. Jak korzystają z tego klienci? Jak reagują firmy?
Powszechny dostęp do internetu mobilnego sprawił, że porównanie cen stało się powszechne nie tylko w przypadku zakupów z domo...
Sztuczna inteligencja w służbie e-commerce
Informacje przedstawione w artykule mogą zainspirować Cię do wdrożenia sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do Two...
Jak efektywnie zwiększyć sprzedaż w Black Friday i po co monitorować ceny konkurencji?
Już 27 listopada rozpocznie się kolejne święto wyprzedaży Black Friday. Tradycja zaczerpnięta z amerykańskich sklepów z każdy...
Czy warto monitorować ceny w sieci?
Monitoring cen w sieci jest istotny, ponieważ uzyskujesz realne dane, które pozwalają Ci na konkretne działania. Mając wied...
Callback24 – zwiększ liczbę połączeń ze strony internetowej o 30%!
Callback24 to kompletne rozwiązanie lead generation, które zainstalujesz w 3 minuty i przetestujesz przez 30 dni za darmo! Callback24 z...
Jaka strategia cenowa zadziała na Twoich klientów?
Internet stał się polem walki rozmaitych sklepów. Internauci kuszeni są niskimi cenami, programami lojalnościowymi, raba...
Jakie elementy poza strategią cenową, wpływają na zwiększenie sprzedaży?
Klienci podczas zakupów, biorą pod uwagę wielorakie czynniki, które wpływają na odbiór sklepu ecommerce. Niewątpliwie sklep m...
Czy warto promować oferty na Allegro?
Niewątpliwie portal umożliwia sklepom rozmaite formy promocji. Podczas wszelakich działań mających na celu zwiększenie sprze...
Czy warto sprzedawać na porównywarkach?
Bazując na badaniach Gemius, dowiadujemy się, że co drugi Internauta podczas zakupów w sieci, korzysta z porównywarki ceno...
Rozkwit e-commerce w 2020 – strategie ustalania cen
Internet stał się bezpiecznym, wygodnym i tanim miejscem zakupów. Bez wątpienia dla wielu sprzedawców handel w sieci stał...
Jak mądrze organizować promocje cenowe?
Promocje cenowe są nieodłączną częścią handlu (zwłaszcza w sieci). Dlatego liczne badania potwierdzają, że aż 80% klientó...
Pełna automatyzacje e-commerce
Wielu sprzedawców e-commerce zastanawia się, jak zyskać przewagę nad konkurencją? Warto nadmienić, że wszystkim zależy na tych...
Jakie zmiany w API szykuje Allegro?
Do tej pory Allegro umożliwiało działanie na WebAPI lub RES API. Zasoby API Allegro przedstawiają funkcjonalności serwisu. API ...
Automatyzacja cen w e-sklepie, czy jest potrzebna?
Właściciele e-sklepów stają przed wyzwaniem – jak w ciągu 24 godzin wykonać niezliczoną ilość pracy? Zarobić, mieć czas n...
Nowy moduł LivePrice – licytowanie stawek na Ceneo
Licytowanie stawek służy do pozycjonowania Twoich ofert na Ceneo. Pozwala na zwiększanie ruchu na Twoim e-sklepie bez wz...
Jak skutecznie określić konkurencję na Allegro?
Jak skutecznie (w gąszczu prywatnych loginów i kont firmowych) rozpoznać swoją konkurencję? Do czyjej ceny warto równać na All...
Monitoring produktów bez kodu producenta i kodu EAN
Jeżeli chcesz monitorować ceny produktów na Ceneo lub Allegro, ale nie posiadają one kodu EAN, system LivePrice zapewni Ci ...
Czym jest automatyzacja cen?
Przy każdym produkcie zakładamy elastyczność ceny i możliwość dopasowania jej do bieżącej sytuacji rynkowej. Należy pamiętać,...
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Allegro jest w Polsce uznawane za najpopularniejsze miejsce do prowadzenia e-handlu. Co miesiąc portal odwiedza 18 mln Polaków. P...
Jak nawiązać współpracę z hurtownią?
Podpowiemy Ci jak skutecznie znaleźć hurtownię oraz jak negocjować warunki z firmą, której jesteś już (lub planujesz być) kl...
Wpływ pandemii na e-commerce
Rynek e-commerce zyskał na wartości – liczba transakcji internetowych w Polsce wzrosła o 240%. Wolumen zakupów stale rośnie...
Twój pierwszy sklep internetowy – 7 rzeczy, o których musisz pamiętać!
Podjąłeś decyzję – otwierasz własny sklep internetowy. Bycie własnym szefem daje ogromne możliwości rozwoju i realiza...
Automatyczne zmienianie cen jako strategia maksymalizacji dochodów ze sprzedaży
Z raportu Gemius e-commerce w Polsce 2019 wynika, że głównymi czynnikami motywującymi konsumentów do wyboru konkretnego skle...
Monitoring cen – czyli must-have dla Twojego sklepu
Zarówno producent, jak i sprzedawca poszukują w sieci sposobu, aby kontrolować rynek cen w sklepach internetowych, na po...