Blog Megaphone Icon

LivePrice – monitoring konkurencji, automatyka cenowa i moduł do alertów

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
alerty liveprice

Aplikacja LivePrice służy do monitoringu konkurencji i automatyzacji cen. Nasz zespół programistów regularnie rozwija system. W tym miesiącu udostępniliśmy w LivePrice nowy moduł do alertów, który zadba o jeszcze skuteczniejszą ochronę Twojego asortymentu. 

Po co mi monitoring cen konkurencji?

Handel online cechuje się niezwykłą konkurencyjnością. Jeżeli wystawiasz produkt, który jest ogólnie dostępny, to musisz liczyć się z tym, że klient będzie weryfikował Twoją ofertę (monitoring konkurencji).

Internauci w szybki sposób mogą porównać produkt u wielu sprzedawców jednocześnie, za pomocą kilku kliknięć. Wystarczy wejść na znane i lubiane markateplace’y (Allegro, Empik) lub porównywarki cenowe (Ceneo). Dlatego jeżeli chcesz przyciągać kupujących, musisz wstawiać produkty w realnych, rynkowych cenach. Nikt nie chce przepłacać, jeżeli w innym miejscu ten towar może mieć znacznie taniej.

Jak ustawiać politykę cenową w e-commerce?

Czy oznacza to, że każdy produkt musisz wystawiać w najniższej cenie (nawet ze startami)? Oczywiście, że nie, a takie podejście może jedynie ograniczyć twoje zyski lub co gorsze, spowodować straty.

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak określać ceny w e-commerce, sprawdź mój artykuł: Jak ustalić cenę produktu, aby zarabiać na Allegro? 

Monitoring konkurencji z LivePrice pomoże Ci zweryfikować, jak Twoja oferta plasuje się wśród innych sprzedających. Dzięki temu możesz wybrać asortyment, na którym chcesz prowadzić repricing i „wabić” nim klientów.

Co więcej, za pomocą monitoringu konkurencji możesz również planować promocje i rabaty. Przykładowo: sprzedajesz produkt w standardowej cenie 100 zł, a podczas promocji, umożliwiasz zakup za 80 zł. Taki zabieg wydaje się korzystny dla kupującego i spodziewasz się, że szybko zejdziesz ze stanu magazynowego tego asortymentu. Natomiast, jeżeli średnia rynkowa cena tego produktu to np. 77 zł, to niestety Twoja promocja nie zrobi wrażenia na klientach.

Jeżeli prowadzisz handel w sieci, to monitoring cen konkurencji jest niezbędny do tego, abyś mógł w uzasadniony sposób sterować cenami na swoich kontach sprzedażowych i sklepie internetowym.

Co daje automatyka cenowa?

Na czym polega i co daje Ci automatyka cenowa w LivePrice? Przede wszystkim pozwala Ci oszczędzać czas, chronić marżę i bezpiecznie sterować cenami bez start.

Na czym polega repricing w LivePrice? Cenę każdego monitorowanego przez Ciebie produktu możesz również automatyzować. LivePrice umożliwia Ci prowadzenie zróżnicowanej polityki cenowej (dostosowanej do danego portalu sprzedażowego). Twoim zadaniem jest określenie ceny minimalnej – najniższej kwoty, za jaką rentownie, możesz sprzedać dany produkt. Kroku cenowego – balansu pomiędzy Twoją ceną, a ceną konkurenta. Trybu automatycznej zmiany cen, czyli scenariusza, który ustawi Twój produkt na wybranej (względem konkurencji pozycji).

LivePrice zapewnia Ci swobodę działań. Nie musisz automatyzować cen na całym asortymencie, możesz wybrać te produkty, które wygenerują dla Ciebie największy ruch.

Dzięki integracji, jakie przeprowadza nasz zespół programistów, możemy wdrożyć się do dowolnego ERP’a, CMS’u lub bezpośrednio po API danego portalu. Umożliwiamy Ci również automatyczne wyliczanie cen minimalnych na bazie Twoich cen zakupu oraz narzutu, marży, którą sam określasz.

Jakie alerty i powiadomienia można wykorzystać w e-commerce?

LivePrice uposażony jest również w moduł do alertów. Ta funkcjonalność pozwala Ci tworzyć spersonalizowane powiadomienia, które skupiają się na kluczowych produktach w Twoim asortymencie.

Alerty służą zbieraniu informacji o zmianach, jakie zachodzą w obrębie produktów w modułach LivePrice. Dzielimy je na dwie kategorie: Systemowe i Własne.

Alerty systemowe:

  1. Nowe produkty bez ustawionych parametrów – informacje o nowych, wcześniej nieobsługiwanych produktach, bez nadanych instrukcji do automatycznej zmiany cen. Powiadomienie rozwiąże się po uzupełnieniu parametrów obowiązkowych potrzebnych do uruchomienia automatyki cenowej lub po wyłączeniu aktywności produktu.
  2. Towar ponownie dostępny bez ustawionych parametrów Cenomaticu – alert pokazuje produkty, które powróciły do oferty i mają braki w instrukcjach Cenoamaticu, co uniemożliwia prowadzenie repricingu na danym towarze.
  3. Towar ponownie dostępny bez uruchomionego Cenomaticu – w alercie pojawią się produkty, które zostały wystawione, miały nadane instrukcje cenowe i powróciły bez włączonego switcha modyfikacja cen.

Alerty własne:

  1. Produkt ma pozycję 1/1 – alert występuje wtedy, gdy na karcie produktu dotychczas były sparowane oferty konkurencji, a aktualnie nasza oferta pozostała jedyna.
  2. Produkt przestał zajmować pozycję 1/1 – jego wystąpienie na produkcie uzależnione jest od pojawienia się konkurencji na karcie produktu w momencie, kiedy do tej pory na karcie produktu nasza oferta była jedyna.
  3. Osiągnięto założoną pozycję – alert daje możliwość zdefiniowania pozycji, która nas najbardziej interesuje np. 1. Aby alert uruchomił się w danym produkcie, nasz produkt musi zająć konkretną pozycję.
  4. Spadek z założonej pozycji – powiadomienie również daje możliwość zdefiniowania pozycji, która jest najbardziej interesująca np.1. Alert uaktywni się w momencie, w którym nasz produkt przestanie zajmować wskazane miejsce.
  5. Gdy zdefiniowany konkurent ma niższą cenę – alert uruchomi się, gdy zdefiniowany konkurent zmieni cenę na niższą niż cena naszego produktu.
  6. Lista sprzedających z niższymi cenami – poinformuje o konkurentach, u których po założeniu alertu wystąpiły niższe ceny, przez co nasza oferta przestała być najtańsza. Możemy zdefiniować konkurentów, których zmiany nas najbardziej interesują.
  7. Zbyt niska stawka licytacji (Ceneo) – powiadomienie dotyczy tylko produktów z aktywnym modułem licytacji stawek. Wystąpi, gdy pozycja produktu wśród licytowanych ofert będzie niższa niż zdefiniowana w module licytacji z powodu zbyt niskiej stawki maksymalnej.
  8. Niski zdefiniowany stan magazynowy (Allegro) – alert poinformuje, gdy ilość sztuk na aukcji osiągnie założony poziom lub spadnie poniżej niego. Sprawdzenie stanu odbywa się podczas aktualizacji danych każdego produktu.
  9. Cena minimalna jest za wysoka – powiadomienie wystąpi na produktach, w których cena minimalna nie pozwoli na zajęcie określonej przez tryb Cenomatic pozycji.

Moduł alertów w LivePrice umożliwia śledzenie sytuacji rynkowej dla wybranych grup produktów oraz dla całego asortymentu.

Przekonaj się jak LivePrice wpłynie na Twoją sprzedaż w sieci!

LivePrice to zaawansowane narzędzie, które wspiera Twoją sprzedaż i automatyzuje procesy nadawania cen.

System pozwali Ci nie tylko na bieżąco śledzić sytuację rynkową, ale także aktywnie kształtować Twoją ofertę. Dzięki temu, możesz przyciągać uwagę klientów i budować z nimi trwałe relacje. Jeżeli chcesz wypróbować LivePrice, możesz skorzystać z bezpłatnej wersji demonstracyjnej.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy