Analiza cen konkurencji na Allegro to jedno z najważniejszych zagadnień, jeżeli prowadzisz sprzedaż na tym portalu aukcyjnym. Dlaczego jest to istotny temat dla każdego przedsiębiorcy? Ponieważ cena, jest dla kupującego jednym z najważniejszych czynników w procesie zakupowym.
Rola ceny na portalu aukcyjnym
Raport „E-commerce w Polsce 2021” ukazuje, że portal aukcyjny Allegro jest niezaprzeczalnym liderem wśród ankietowanych. Na pytanie o znajomość marek związanych z e-handlem, raport Allegro pokazał, że serwis został wymieniony spontanicznie przez 86% badanych.
Portal aukcyjny Allegro święci w naszym kraju triumfy od wielu lat. Większość raportów pokazuje, że serwis jest najchętniej odwiedzany przez kupujących w sieci. Tym samym trzeba mocno zaznaczyć, że na portalu aukcyjnym szukają oni korzystnych cen. Niezaprzeczalnie, ilość sprzedających i konkurencja cenowa wpływają pozytywnie na możliwość odnalezienia okazji. Dlatego analiza cen na Allegro (prowadzona przez kupujących) mocno wpływa na zainteresowanie witryną.
Co więcej, raport Atena „Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022” uświadamia, że 30% badanych, rozpoczyna poszukiwania produktu (a tym samym analizę cen) właśnie od portalu aukcyjnego Allegro.
Rola ceny w procesie decyzyjnym i zakupowym jest bardzo istotna. To czynnik, który z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu. Obecna inflacja sprawia, że Polacy szukają okazji i korzystnych ofert. Dlatego analiza cen na Allegro jest istotna zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego.
Analiza cen konkurencji na Allegro
Analiza cen konkurencji na Allegro jest obowiązkowa, jeżeli prowadzisz aktywną sprzedaż na portalu aukcyjnym lub innej platformie sprzedażowej. Oferując produkt w sieci, musisz liczyć się z tym, że w większości przypadków, będzie on miał dużą konkurencję. Jeżeli cena, którą oferujesz, nie jest atrakcyjna w zestawieniu z innymi sprzedającymi, ciężko Ci będzie zachęcić kupujących.
Trzeba pamiętać o tym, co potwierdza raport Atena – konsumenci oczekują korzystnych zakupów! Klienci szukają – niskich cen, darmowej dostawy i szybkiej wysyłki. Oczywiście w e-commerce nic nie jest oczywiste i jednoznaczne, a kupujący stale zwiększają swoje oczekiwania wobec sprzedawców.
Źródło: https://atenaresearch.pl/wpcontent/uploads/2022/06/RAPORT_S%CC%81ciez%CC%87ki_zakupowe_on-line_w_Polsce_2022.pdf
Czy analiza cen konkurencji na Allegro jest istotna? Oczywiście, że tak. Jeżeli masz dostęp do rzetelnych danych (raportów Allegro), które pokażą Ci, jakie miejsce zajmuje Twoja oferta wśród innych sprzedających na portalu aukcyjnym, możesz wpływać na swoje stawki, a tym samym zwiększać zainteresowanie kupujących.
Przegląd cen Allegro
Portal aukcyjny Allegro udostępnił możliwość analizy cen konkurencji na serwisie oraz poza nim – Przegląd cen Allegro. Dzięki temu rozwiązaniu możesz dobrać optymalną stawkę dla swoich produktów. Czy rozwiązanie sprawdzi się w 100% w profesjonalnie prowadzonym e-sklepie? Niestety… nie do końca.
Przede wszystkim dane, które ukazane są w Przeglądzie cen, oczywiście opierają się o analizę cen konkurencji Allegro, natomiast są to podsumowania z dnia wcześniejszego. Tym samym raport Allegro staje się tylko bazą do podejmowania decyzji na temat ceny. W e-commerce zmiana cen następuje bardzo dynamicznie (czasami kilka razy na dobę), więc odwoływanie się do czegoś, co miało miejsce wczoraj, nie ma sensu.
Przegląd cen Allegro może być przydatną funkcją dla małych lub rozwijających się sprzedawców, którzy mają w asortymencie niewiele ofert.
Jeżeli prowadzisz sprzedaż na dużej liczbie aukcji i chcesz otrzymać kompleksowe i profesjonalne narzędzie do analizy cen konkurencji na Allegro, zobacz wersję demonstracyjną systemu LivePrice.
System do monitoringu i analizy cen – czy warto w niego inwestować?
Skoro portal aukcyjny pozwala na darmową analizę cen konkurencji na Allegro, to czy warto inwestować w płatny system?
Reasumując, w powyższym artykule jasno pokazaliśmy, że atrakcyjna cena i rozsądna polityka w zakresie nadawanie cen, mogą realnie wpłynąć na zwiększenie Twojej sprzedaży i zysków. Raporty Allegro, które posiadają rzetelne dane z zakresu analizy cen konkurencji, mogą pomóc Ci w:
- Bazowaniu na danych, które są odświeżane tak często, jak tego potrzebujesz. Sam decydujesz, ile aktualizacji cen chcesz posiadać.
- Analizie cen konkurencji – realnej ocenie, czy oferowane przez Ciebie produkty, są konkurencyjne wobec propozycji innych sprzedawców.
- Zwiększeniu sprzedaży na portalu aukcyjnym.
- Osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych w raportach Allegro.
- Ochronie marży – może okazać się, że na części produktów masz zbyt niską cenę względem innych sprzedających.
LivePrice – analiza cen Allegro i automatyka cenowa
System LivePrice to profesjonalna aplikacja, która może dostarczyć Ci danych z zakresu analizy cen na Allegro (lub innym wybranym serwisie). LivePrice może być integrowany z Twoim kontem przez API Allegro (zupełnie bezpłatnie), w takim przypadku, możesz nie tylko dokonywać analizy cen konkurencji, ale również automatyzować ceny na portalu aukcyjnym.
LivePrice to kompleksowe narzędzie, które umożliwi Ci:
- Tworzenie zestawień sprzedażowych Twoich produktów z ofertą konkurencji.
- Pobieranie informacji i analizy cen konkurencji pod kątem Twoich potrzeb.
- Monitorowanie innych sprzedawców na portalu aukcyjnym. Możesz poznać poczynania konkurencji, nie robiąc nic, to boty wykonują całą pracę.
- Tworzenie scenariuszy cenowych.
- Działanie dwukierunkowe – LivePrice obniża lub podnosi ceny w zależności od tego, co dzieje się na rynku.
- Balansowanie kwotami produktów, aby oferować je zawsze w optymalnej cenie.
Pamiętaj, że boty bez udziału człowieka, całodobowo monitorują działania konkurencji i zmieniają ceny, opierając się o aktualne dane. Analiza cen konkurencji pozwoli Ci prowadzić rozsądną politykę cenową na portalu aukcyjnym Allegro. Ty decydujesz o tym, do jakich cen chcesz dostosowywać swoje stawki.