wielokanałowość

Marketing wielokanałowy a sprzedaż zagraniczna

W samym tytule (Marketing wielokanałowy a sprzedaż zagraniczna) zawarliśmy wszystko co modne i pożądane w e-commerce 2022. Wielokanałowość to trend, który od lat święci triumf w sieci. Korzystanie z marketpalce’ów pomaga przedsiębiorcy zwiększać zyski dzięki wsparciu znanej i lubianej marki. Sprzedaż zagraniczna również daje możliwość dotarcia do jeszcze większej puli klientów. Jak przygotować się na podbój rynków zagranicznych?

Co Cię czeka gdy zaczniesz sprzedaż zagraniczną?

Przede wszystkim musisz zastanowić się nad swoim asortymentem i zapleczem technicznym. Wybór rynku zbytu zależy od tego, jaki towar oferujesz. W tym przypadku pomocny może być Google Trends. Zweryfikuj, jak często szukane są słowa kluczowe związane z Twoją branżą. Jeżeli asortyment, który oferujesz, jest popularny, to możesz założyć, że dany rynek jest wart Twojego zainteresowania. 

Sprzedaż zagraniczna jest dla Ciebie szansą na zwiększenie: 

  • Zysków ze sprzedaży.
  • Ilości transakcji.
  • Niezależności, ponieważ funkcjonując na więcej niż jednym rynku, zwiększasz szansę na sukces swojego przedsięwzięcia. 
  • Twojej świadomości biznesowej. 
  • Grupy potencjalnych klientów.
  • Prestiżu Twojego e-sklepu.

Oczywiście istnieje również szereg wyzwań, które musisz brać pod uwagę:

  • Będziesz musiał monitorować swoją konkurencję. 
  • Powstaną problemy związane z barierą językową i różnicami kulturowymi.
  • Wysyłka i płatności, to opcje, które musisz dobrze przemyśleć.

Jak widać na powyższych przykładach sprzedaż zagraniczna, to nie tylko czysty zysk i przyjemności. Jeżeli poważnie myślisz o ekspansji na zagraniczne rynki e-commerce, musisz wybrać marketplace, na którym chcesz prowadzić e-handel i przemyśleć swoją strategię. 

Jak zacząć podbijać zagraniczne rynki e-commerce?

Sprzedaż zagraniczna nie różni się, aż tak bardzo od rodzimego e-handlu. Jeżeli chcesz przyciągnąć klienta z innego kraju, musisz mu zapewnić:

  • Przetłumaczoną stronę e-sklepu (wersję językową), jeżeli taki posiadasz.
  • Możliwe, że będziesz musiał zmienić nazwę domeny/konta użytkownika, jeżeli jest ona trudna do wypowiedzenia lub zrozumienia w obcym języku.
  • Możliwość porozumienia się z Tobą w jego języku lub języku angielskim.
  • Wrażenie i gwarancję bezpieczeństwa – tu pomoże Ci marketplace, który zazwyczaj dysponuje programem ochrony kupujących oraz dostosowanie metod płatności i sposobu wysyłki do tego, jaki preferowany jest w danym kraju.

Bardzo dobrym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży na zagranicznym marketpalce’ie jest powolne testowanie jego możliwości i potencjału. Jeżeli przyjmujesz model biznesowy, w którym nie chcesz zbyt wiele inwestować w dany rynek, możesz wybrać dany serwis, zalogować swoje konto i testowo wystawić kilka produktów.

W obu przypadkach, jeżeli rozpoczynasz e-handel na rynku zagranicznym, koniecznie zadbaj o wiedzę! Musisz sprawdzić, jak funkcjonuje Twoja konkurencja i jakie ceny nadaje na identycznym lub zbliżonym do Twojego asortymencie.

Dlaczego warto śledzić ceny na zagranicznych marketpalce’ach?

Znajomość konkurencji pozwala Ci osadzić swój produkt (cenowo) w realiach danego rynku.  Jeżeli nie sprawdzisz, jak prezentują się inni przedsiębiorcy możesz narazić się na sytuację gdzie:

  • Sprzedajesz towar zbyt tanio i nie zarabiasz tyle, ile powinieneś. 
  • Oferujesz produkty zbyt drogo i nie generujesz dużej liczby transakcji. 

W obu przypadkach może okazać się, że niedostosowanie cen do warunków panujących na danym marketplace, stało się powodem, dla którego musiałeś zrezygnować ze sprzedaży zagranicznej. 

Wykorzystując profesjonalny system do monitoringu i automatyki cenowej możesz w łatwy sposób kontrolować swoją branżę. Aplikacja pozwoli Ci prowadzić politykę elastycznej ceny. System nadaje odpowiednie stawki na bazie:

  • Monitoringu konkurencji.
  • Twoich wytycznych sprzedażowych (cena minimalna, krok cenowy, oczekiwany efekt).

Monitoring konkurencji a sprzedaż zagraniczna

Prowadząc aktywną sprzedaż na danym marketpalce, niezbędna jest znajomość branży i konkurencji. To zagadnienie dotyczy tak samo rynku rodzimego, jak i zagranicznego. Nie możesz budować pozycji lidera bez informacji na temat cen nadawanych przez inne sklepy.

W LivePrice wiemy, jak ważna jest dogłębna analiza danych. Monitoring konkurencji może być łatwy, samoczynny i przynosić Ci konkretną wiedzę, jeżeli zlecisz go profesjonalnej firmie. 

Aplikacja LivePrice monitoruje ceny na:

Serwisy te sprzedają w następujących krajach: 

  • Polska
  • Australia
  • Chiny
  • Niemcy
  • Brazylia
  • Kanada
  • Hiszpania
  • USA
  • Francja
  • Arabia Saudyjska
  • Indie
  • Włochy
  • Japonia
  • Meksyk
  • Holandia
  • Singapur
  • Szwecja
  • Turcja
  • Wielka Brytania

Potencjał rynku jest ogromny i warto poznać konkurencję, która czeka na Ciebie w danym kraju. LivePrice pomoże Ci monitorować ceny, jakie nadaje konkurencja na konkretnych produktach. Dzięki temu sprzedaż zagraniczna będzie dla Ciebie czystym zyskiem. Dodatkowo system może samoczynnie zmieniać ceny bezpośrednio na Twoim koncie, tak, aby polityka cenowa była prowadzona w sposób spójny i zgodny z Twoimi założeniami. 

Zobacz jak działa aplikacja (przez 14 dni za darmo) i przekonaj się, jak łatwo podbijesz zagraniczne rynki z LivePrice.

Zobacz również