Wpływ pandemii na e-commerce

#zostańwdomu Czy koronawirus wpływa na e-commerce?

Pandemia koronawirusa zmieniła rzeczywistość, wpłynęła na wiele sfer naszego życia. Zamknięte szkoły, sklepy, siłownie, biblioteki, żłobki i przedszkola – wszystkie te trudności mają na nas ogromny wpływ. Ludzie starają się przestrzegać kwarantanny społecznej i dzielnie realizują akcję #zostańwdomu. Jednocześnie warto zauważyć, że zmiana nawyków i niemożność swobodnego poruszania się ma realny wpływ na rynek e-commerce. Dużo większym wyzwaniem stało się prowadzenie e-sklepu. Rynek e-commerce zyskał na wartości – liczba transakcji internetowych w Polsce wzrosła  o 240%. Wolumen zakupów stale rośnie, a Ty musisz zapewnić swoim klientom najlepszą obsługę w tych trudnych czasach.

Według danych Nielsena (cytowanych przez PIE) dowiadujemy się, że w ostatnich sześciu miesiącach 56 proc. ankietowanych polskich internautów dokonało zakupów produktów codziennego użytku przez internet, a niemal połowa z nich zrobiła to więcej niż raz. Z obawy i wygody Polacy masowo ruszyli na e-zakupy.

Czy sprzedaż w Internecie będzie rosła? Oczywiście tak, ponieważ zakupy w sieci są wygodne, nie niosą ryzyka zarażenia i umożliwiają nabycie towarów w atrakcyjnych cenach. Jak wynika z danych udostępnionych przez portal Statistica.com, w 2020 roku polski e-commerce ma wzrosnąć o ponad 16 proc., osiągając wartość 43,5 mld zł.

 

Które branże generują najwyższe obroty?

Oblężenie przeżywają sklepy spożywcze, apteki internetowe, oraz sklepy ze zdrową żywnością. Kolejnymi branżami, które cieszą się ogromną popularnością, są – sklepy z książkami, zabawkami dla dzieci, elektroniką, dla domu i sportowe. Ogromny potencjał sprzedażowy tkwi w każdym sklepie, który ułatwia nam życie lub umila czas.

Jak kształtują się ceny w e-commerce?

Przykład środków do odkażania, maseczek i żeli antybakteryjnych doskonale pokazuje, że w dobie kryzysu należy szybko reagować i dostosowywać ceny  i asortyment do rynkowych trendów. Wartości w poszczególnych branżach zaczynają się dynamicznie zmieniać, wygrywa ta firma, która rozumie potrzeby konsumentów – zapewnia bezpieczeństwo, szybką obsługę i dobre stawki.

Jak budować strategię polityki cenowej przy tak dynamicznych zmianach cen? Oczywiście w najprostszy i najskuteczniejszy sposób – wykorzystując LivePrice, narzędzie, które samoczynnie monitoruje i optymalizuje ceny względem konkurencji. Trzeba być gotowym do modernizacji dotychczasowych metod marketingu. Wczorajsze „nie walczę ceną”, dziś traci na wartości. Rynek e-commerce rośnie i nic nie zapowiada, żeby ta tendencja miała ulec zmianie. Pojawiają się nowe sklepy, ceny i asortyment konkurencji zmienia się błyskawicznie. Liczy się ciągły monitoring cenowy i wykorzystanie strategii niskich cen (przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi).

Zachęcamy do bezpłatnego przetestowania systemu LivePrice

System LivePrice służy do nadzoru konkurencji zarówno na portalu Allegro, jak i na porównywarkach cenowych. Kompleksowe badanie konkurencji i monitorowanie cen pomaga nam stawać się liderem w branży. Dzięki analizie wiemy, które sklepy oferują konkretne produkty drożej/taniej od nas. Dodatkowo system zastępuje człowieka w ustalaniu cen. LivePrice działa dwukierunkowo – obniża lub podnosi ceny w zależności od tego, co dzieje się na rynku. Zaoszczędzony czas, możesz wykorzystać na inne działania. Umiejętność adaptacji to podstawa dla każdego dobrego przedsiębiorcy, a LivePrice znacznie ułatwia dostosowywanie się do panujących trendów.

 

Czy zakupy w sieci są bezpieczne dla klientów?

Jeżeli zachowujemy wszelkie normy, to oczywiście tak jest. Już od piątku (tj. 27 III 2020) każda paczka w Ruch-u jest odkażona (ozonowana). W dobie pandemii zabezpiecza się również Poczta Polska oraz InPost. Wszystkie działania mają na celu zmniejszenie ryzyka zarażenia się wirusem, co klienci bardzo doceniają. Oczywiście ogromny wysiłek musi być włożony po stronie e-sklepu. Ważne, aby informować swoich klientów o wszelkich zabiegach, które podwyższają bezpieczeństwo przesyłek.

Wzrost zamówień wiąże się z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo wszystkich pracowników e-sklepu (rękawiczki, maseczki i żele antybakteryjne są oczywiście obowiązkowe). Warto również wprowadzić własną dezynfekcję paczek i powiadomić o tym kupujących.  Wysoki standard obsługi klienta wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojego biznesu po pandemii. Wtedy już klienci wrócą do Twojego sklepu, wiedząc, że zapewniasz nie tylko korzystne ceny, ale i fachową obsługę w każdej sytuacji. Zachęcamy do przetestowania systemu LivePrice – za darmo przez 14 dni. Każde demo jest indywidualnie dostosowane do zamawiającego. W wersji testowej dostępny jest monitoring, bez funkcji automatyzacji cen.

Zobacz również