Blog Megaphone Icon

E-commerce – podsumowanie roku 2020

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
E-commerce 2020

Zapewne nie ma osoby, która w trendach e-commerce na 2020 przewidziałaby globalną pandemię. 2020 był rokiem dziwnym i trudnym dla wszystkich z nas. Sytuacja wpłynęła na zwiększenie sprzedaży w wielu branżach i można pokusić się o stwierdzenie, że przyśpieszyła rozwój e-commerce w Polsce o kilka lat.

Nie pozostawia wątpliwości fakt, że pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła nawyki zakupowe wielu Polaków. Zakupy w sieci są wygodne, całodobowe, atrakcyjne cenowo i nie mają na nie wpływu obostrzenia związane np. z lockdownem. W ubiegłym roku wzrosła zarówno liczba kupujących, jak i sprzedających w sieci. Według badań Grupy Gemius Polska 73% z badanych respondentów deklarowało chęć dokonywania zakupów w Internecie.

Zmiany, które były największe w branży e-commerce w 2020 roku

Przymusowa izolacja zwielokrotniła zyski ze sprzedaży w sieci. Zakupy przez internet były jedynym sposobem nabycia niektórych towarów. Jak polski e-commerce poradził sobie ze zwiększeniem sprzedaży? Naszym zdaniem wyszedł z niego obronną ręką.

Raport „Handel vs koronawirus – jak sprzedaż przeniosła się do internetu”, ukazuje, iż w pierwszym kwartale tego roku działalność w Internecie rozpoczęło od 5% do 23% więcej sklepów (w zależności od kategorii). Sklepy, które rozpoczęły swoją przygodę z siecią, oferowały produkty, na które pojawił się duży popyt (artykuły spożywcze, środki higieniczne, suplementy, książki). Co ciekawe nowe sklepy otwierają często producenci, którzy zaczynają inwestować w swoje miejsce w sieci. W długiej perspektywie takie pominięcie dystrybutorów może być znamiennie dla szeregu firm.

Zamknięcie sklepów stacjonarnych pokazało, że e-commerce w Polsce ma ogromny potencjał! Pierwsze analizy udowodniły, że Polacy jeszcze długo będą bali się zakupów offline, a galerie handlowe, które kiedyś cieszyły się ogromną popularnością, nie są już tak atrakcyjne dla konsumentów. W zawiązku z tym wiele firm zapowiedziało, że przeniesie swój biznes na stałe do sieci. Przykładem może być gigant odzieżowy LPP, czy Empik, który nie planuje ponownego otwarcia około 30% sklepów.

Jak radzić sobie ze zwiększoną konkurencją w e-commerce?

Biznesy, które już istniały, również musiały dostosować się do otaczającej rzeczywistości. Pandemia pokazała, że w sieci można sprzedawać wszystko np. bukiety kwiatów czy mięso prosto od producenta.

Reasumując, zwyżka popytu na zakupy w sieci, spowodował wzrost biznesów w sieci. Co oczywiste, proces ten niesie za sobą zwiększenie konkurencji w sieci. Sklepy zaczynają rywalizować:

Walka o konsumenta jest zacięta. Przedsiębiorcy wiedzą, że rynek e-commerce zwiększa sprzedaż i należy wykorzystać jego potencjał. Konsument, który przekona się do zakupów w sieci, przywiąże do danego e-sklepu i jego asortymentu, pozostanie z nim nawet po zakończeniu pandemii.

Wielokanałowość i automatyzacja!

Trendem w 2020 roku niewątpliwie była wielokanałowość. Sklepy starały się dotrzeć ze swoimi produktami do jak największej grupy konsumentów. Popularność serwisów takich jak Allegro, czy Ceneo jest zauważalna, a ich udział w rynku e-commerce rośnie z każdym miesiącem.

Niewątpliwie, chcąc zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, warto postawić na zwiększenie zasięgów. Korzystanie z takich platform jak Allegro, czy Ceneo jest najtańszą formą reklamy. Natomiast nie o reklamę a zwiększenie zysków przecież chodzi. Aby skutecznie prowadzić sprzedaż wielokanałową, warto zainteresować się automatyzacją sprzedaży, jaką daje LivePrice. Narzędzie w wygodny sposób pozwala zarządzać polityką cenową całego sklepu.

Pominięcie omnichannel w swoim biznesie, jest niejako zamknięciem się na klienta, a przecież w handlu liczy się utrzymanie z nim bliskiej relacji. Warto zauważyć, że prowadząc sprzedaż w wielu punktach, ceny produktów nie mogą być identyczne. Używając aplikacji LivePrice, masz pewność, że odpowiednie ceny zostaną nadpisane do danych kanałów sprzedaży. Na podstawie Twoich wytycznych i monitoringu konkurencji, system wyliczy ceną dla Allegro i Ceneo.

E-commerce wciąż rośnie w siłę

E-commerce rośnie w siłę, a razem z nim Twoja konkurencja. Handel w sieci stał się realnym i mocnym konkurentem dla zakupów stacjonarnych. Obostrzenia wprowadzone na czas pandemii COVID-19 nadal trwają i mają wpływ na nasze decyzje zakupowe i biznesowe. Skutecznie przygotuj się na kolejne lata działania w sieci – postaw na system LivePrice.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice