Dropshipping, to model sprzedaży w e-commerce, który pozwala Ci stać się pośrednikiem pomiędzy klientem a hurtownią. W takim przypadku Twoim celem jest pozyskanie kontrahenta, który sfinalizuje transakcję, natomiast logistyka związana z magazynowaniem i wysyłką produktu jest przeniesiona na producenta lub hurtownię.
Omawiany model sprzedaży sprowadza rolę sprzedawcy głównie do sprytnych działań marketingowych, a jego zarobkiem jest różnica w cenie, którą wynegocjował z hurtownią, a za jaka sprzedał towar. Sprzedawca staje się pośrednikiem, który na polu e-commerce musi zgrabnie lawirować cenami, asortymentem oraz akcjami promocyjnymi, aby zyskać klientów.
Gdzie znaleźć hurtownię do współpracy dropshippingowej?
Oczywiście najpierw, warto ustalić, jaki towar chcesz sprzedawać. Jeżeli szukasz partnera biznesowego do współpracy, warto zacząć poszukiwania od najbardziej oczywistych miejsc:
Wyszukiwarki internetowej – możesz wpisać interesującą Cię branżę, nazwę produktów + hasło hurtownia Dropshipping. Przykładowo: zabawki hurtownia dropshipping. Co istotne, nie zapominaj, że na pierwszej stronie będą wyświetlały się wyniki związane z najpopularniejszymi i najbardziej rozreklamowanymi hurtowniami – warto poszukać również na pozostałych stronach lub modyfikować frazy. W ten łatwy sposób możesz stworzyć listę firm, z którymi w Twojej opinii warto podjąć rozmowy dotyczące współpracy.
Media społecznościowe – social media (Facebook, Linkedin) oraz fora i grupy tematyczne pozwolą Ci dotrzeć do mniejszych podmiotów, które mogą okazać się ustępliwe przy omawianiu warunków współpracy.
Targi branżowe – uczestnictwo w targach branżowych to doskonała okazja do bliższego poznania partnerów biznesowych.
Integracje – jeżeli Twój biznes w sieci już prosperuje, możesz również sprawdzić, czy oprogramowanie (CMS, ERP), z którego korzystasz, posiada gotowe rozwiązania technologiczne, które pozwolą Ci w szybki sposób połączyć się z wybranymi hurtowniami.
Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru hurtowni?
Pamiętaj o tym, że dzięki sprzedaży w modelu dropshippingu, możesz współpracować z wieloma hurtowniami. Nie musisz się ograniczać i dzięki temu, możesz poszerzać swój asortyment, szukać niszy produktowej na rynku lub najkorzystniejszych warunków współpracy.
Dropshipping – na jakie aspekty warto zwrócić uwagę?
- W jaki sposób możesz integrować się z wybranym partnerem?
- Czy hurtownia udostępnia zdjęcia i opisy produktów?
- Jakie formy wysyłki oferuje wybrana przez Ciebie hurtownia?
- Czy hurtownia realizuje zwroty?
- Czy hurtownia umożliwia wysyłkę zagraniczną?
- Czy możesz otrzymać kredyt kupiecki?
- Czy możesz liczyć na to, że Twoje rabaty cenowe będą rosły?
Jak nawiązać współpracę z hurtownią?
Jeżeli już wiesz, z jaką hurtownią chcesz rozpocząć współpracę, musisz zarejestrować się na jej stronie lub skontaktować z odpowiednim działem – mailowo lub telefonicznie. Kolejno musisz podpisać umowę i możesz rozpocząć sprzedaż w modelu dropshippingowym.
Cenniki hurtowni
Co istotne, cenniki, które prezentuje dana hurtownia, mogą zostać zmienione, jeżeli uda Ci się wynegocjować specjalny rabat. Oczywiście może okazać się, że upusty są przyznawane w przypadku większych obrotów lub po upływie kilku miesięcy współpracy, ale zawsze warto sprawdzić, jakie pole do negocjacji zostawia Twój potencjalny partner biznesowy.
Nie zaszkodzi zapytać i postarać się jak najmocniej obniżyć wyjściową stawkę. Dzięki temu będziesz mógł więcej zarobić lub część budżetu przeznaczyć na działania marketingowe, aby rozreklamować swój biznes.
Jak negocjować ceny z hurtowniami?
Musisz jawić się jako kontrahent, który realnie myśli o swoim biznesie i zna sytuację w branży. Jeżeli okaże się, że ceny zakupu (proponowane przez hurtownię) są mocno zawyżone (względem tego, co oferują sprzedawcy na danym marketplace’ie), to możesz mieć utrudniony lub uniemożliwiony start w danej branży.
W takiej chwili może przydać Ci się funkcjonalność systemu LivePrice – monitoring produktów online. Aplikacja umożliwi Ci wygenerowanie raportów dystrybutorskich, które zawierają konkretne informacje cenowe z zakresu interesujących Cię produktów.
LivePrice pozwala Ci wygenerować pełny raport sprzedażowy z zakresu cen, jakie ustalają poszczególni oferenci np. na Allegro lub Ceneo. Możesz również zamówić opcję codziennego sprawdzania najniższych stawek lub np., pierwszych trzech pozycji w określonym czasie. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie ceny minimalne są wyświetlane na wybranych przez Ciebie portalach sprzedażowych. Jeżeli okaże się, że stawki, które proponuje hurtownia, są mocno zawyżone, to będziesz wiedział, w jaki sposób negocjować, aby realnie zyskać na modelu sprzedaży dropshippingowej.
Pozostaje tylko rozkręcić sprzedaż…
Jeżeli masz już wybranego partnera biznesowego, który oferuje Ci atrakcyjne ceny oraz pomaga Ci przy pozostałych aspektach sprzedaży (np. dostarcza zdjęcia i opisy produktów, realizuje procedurę zwrotu, często aktualizuje stany magazynowe, zapewnia rozmaite integracje itd.), to możesz rozpocząć sprzedaż na wybranych marketplace’ach oraz własnym e-sklepie.
Jak zachęcić klientów do skorzystania z oferty Twojego sklepu?
Dropshipping wymaga od Ciebie działań marketingowych, musisz zainwestować w pozycjonowanie asortymentu i sprytnie manewrować cenami, aby zachęcić kupujących.
LivePrice to doskonałe narzędzie do repricingu (zobacz wpis: Repricing), które pomoże Ci zautomatyzować proces monitoringu konkurencji i nadawania cen na poszczególnych platformach sprzedażowych. Możesz skorzystać z bezpłatnej wersji demonstracyjnej i sprawdzić, jak system wpłynie na Twój biznes. Napisz do nas i sprawdź, jak działa LivePrice na wybranym przez Ciebie portalu.