Blog Megaphone Icon

Jak ustalić cenę produktu, aby zarabiać na Allegro?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon

Wielu sprzedawców zastanawia się nad tym, jak ustalić cenę produktu na Allegro – rozpoczęcie działalności to emocjonujący, ale również wymagający dokładnego planowania finansowego moment. Zwłaszcza jeżeli chodzi o oszacowanie zysków i ustalenie marży (biorąc pod uwagę różne koszty związane z prowadzeniem działalności online).

Ustalanie kosztów stałych w e-commerce

Niestety, nie ma jednej uniwersalnej reguły, która wyliczy za Ciebie koszty Twojego biznesu. Najlepiej, abyś najpierw brał pod uwagę wszelkie opłaty stałe, które są związane z prowadzeniem Twojego sklepu. Obliczanie budżetu jest naprawdę istotne, bo dzięki temu, będziesz wiedział, ile musisz zarobić, aby na koniec miesiąca „nie być na minusie”.

Koszty stałe:

  • opłaty ZUS,
  • koszty księgowości,
  • koszt zatrudnienie pracowników,
  • Koszt lokalu lub magazynu,
  • Koszt obsługi marketingowej (jeżeli zatrudniasz agencję marketingową),
  • Koszt abonamentów aplikacji i systemów, z których korzystasz, prowadząc działalność.

Niestety, oznacza to, że każdy kolejny miesiąc rozpoczynasz z wydatkami. Dopiero sprzedaż generowana w kolejnych dniach, może zacząć równoważyć tę nierównowagę finansową. Ta rzeczywistość jest szczególnie prawdziwa dla wielu nowych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce.

Co jeszcze trzeba doliczyć do ceny produktu na Allegro?

Jak widzisz, po pierwszym akapicie tekstu, okazuje się, że podchodząc do tematu: jak ustalić cenę produktu na Allegro, do ceny produktu musisz doliczyć całkiem dużo kosztów stałych. Jakie jeszcze dodatkowe wartości trzeba brać pod uwagę?

Ustalanie kosztów w e-commerce:

  • cena zakupu produktu,
  • podatek VAT,
  • podatek dochodowy,
  • prowizja od platformy sprzedażowej (np. Allegro).

Dlatego, jest całkiem sporo kosztów, które ponosisz comiesięcznie i niestety muszą być one wliczone w nadawane przez Ciebie ceny… a to niestety nie koniec!

Koszty zmienne w e-handlu

Nie możesz zapominać o tym, że Twój zysk w e-commerce nie bazuje jedynie na różnicy w cenie zakupu i sprzedaży! Każda działalność obarczona jest kosztami stałymi, bazowymi oraz zmiennymi, które również warto „doliczyć” do swojego budżetu.

Koszty zmienne w e-commerce:

  • Koszt wysyłki produktu,
  • Opakowanie (koperta, papier, karton, taśma)
  • Dostawa – kurier, dopłata do Allegro SMART,
  • Reklama (koszty promocji sklepu czy produktu na danym marketplace np. Allegro ADS),
  • Ryzyko zwrotów, uszkodzenia paczek itd.

Czasami koszty zmienne nie są dużymi kwotami i sprzedawcy zapominają, że finalnie je ponoszą. No bo po co doliczać koszt zakupu taśmy klejącej czy folii stretchowej. Natomiast trzeba mieć świadomość tego, jak mocno „drobiazgi” potrafią wpływać na Twój zysk.

Jak dostosować ceny do rynku i pozostać konkurencyjnym na Allegro?

Przede wszystkim, zanim wprowadzisz towar na Allegro – policz koszty stałe! Kolejno sprawdź, jak ustalona przez Ciebie kwota minimalna plasuje się na tle innych sprzedających.

Monitoring cen na Allegro połączony z repricingiem na Allegro pomoże Ci skutecznie balansować cenami i jednocześnie chronić marżę.

Jeżeli chcesz dostosować swoje ceny do tego, jakie stawki nadają Twoi konkurenci na Allegro, musisz postawić na LivePrice. Co ważne, aplikację możesz przetestować na Allegro bezpłatnie – zgłoś się do nas po swoje demo!

Ile chcesz zarobić?

Dlatego, kiedy obliczysz sobie koszty prowadzenia swojego biznesu i to, ile musisz doliczyć do każdej spakowanej paczki, możesz oszacować, jaki jest rzeczywisty koszt zakupu produktu. Kolejno możesz zastanowić się nad tym, ile chcesz i ile możesz na nim zarobić.

Przykładowo:

Kupujemy produkt za 100 zł

Chcemy zarobić na nim 40 zł „na czysto”

Czy wystarczy zaoferować go na portalu za 140 zł? No niestety nie, ponieważ z tych 40 zł musisz jeszcze odliczyć koszty, które wymieniłam powyżej.

W związku z tym, po doliczeniu podatku dochodowego 19%, VATu 23%, prowizji Allegro, i części kosztów stałych, musimy sprzedać produkt za znacznie wyższą kwotę niż 140 zł. Duża liczba przedsiębiorców oblicza ceny myląc marżę z narzutem. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o różnicy pomiędzy narzutem a marżą przeczytaj artykuł: Jak ustalić cenę produktu w e-sklepie? Marża i narzut

Zastanów się nad swoim asortymentem

Jeżeli masz problemy z osiąganiem określonych zysków na portalu Allegro, możesz zastanowić się nad doborem asortymentu, który oferujesz.

Co istotne, ilość sprzedawanego towaru nie zawsze odzwierciedla Twój zysk!

Stąd warto, abyś w swoim biznesie koncentrował się na kliencie – jego potrzebach i trendach rynkowych. Dlatego, staraj się pracować na produktach wyższej marży, gdyż może być to kluczowy element Twojej strategii sprzedażowej.

Najczęściej produkty tanie, nie są opłacalne jako główny asortyment Twojego biznesu, ponieważ nawet przy dużej ilości wysyłek, Twój zysk będzie znikomy. Nawet 100% marża na tanich produktach, może nie pokrywać kosztów stałych. Jakie jest panaceum? Wyważenie cenowo asortymentu, który oferujesz – staraj się proponować różnorodny cenowo asortyment.

Pomoc dla początkujących sprzedawców na Allegro

Co ważne, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-handlem, to możesz skorzystać z pakietu powitalnego portalu Allegro. Pisałam już o tym w poprzednim artykule – Jak zacząć sprzedawać na Allegro? serdecznie zapraszam do lektury.

Dzięki wykorzystaniu pakietu masz szanse odrobinę zmniejszyć koszty promocji przez kilka pierwszych miesięcy.

Pamiętaj, że proces ustalania marży nie jest działaniem jednorazowym. Po rozpoczęciu sprzedaży monitoruj swoje wyniki z LivePrice i dostosowuj marżę w zależności od zmian na rynku, konkurencji i feedbacku od klientów.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy