Listopad w kalendarzu imprez e-commerce nierozłącznie kojarzy się z festiwalem niskich cen, wielkich promocji i mega wyprzedaży. Black Friday i Cyber Monday to dni szczególnie lubiane przez rodzimych kupujących. Jak mądrze przygotować się do zakupowego szaleństwa?
Popularność zakupów w sieci
Standardowo Black Friday miał być czasem wyprzedaży w sklepach stacjonarnych, natomiast Cyber Monday, to czas, kiedy swoje rabaty oferują e-sklepy. W rzeczywistości sieć reaguje na obie daty i warto przygotować w tym okresie dobre promocje dla kupujących.
Pomiędzy piątkiem a poniedziałkiem, wielu Twoich konkurentów nadal będzie kusiło kupujących korzystnymi rabatami. Reasumując, popularność obu świąt w internecie sprawia, że finalnie mamy odczynienia z Black Week. Również możesz wykorzystać ten czas do zachęcania konsumentów do zakupów… nowymi i atrakcyjnymi rabatami.
W tym roku święto wyprzedaży przypada na 26 listopada – Black Friday i 29 listopada – Cyber Monday. Prowadzisz sprzedaż w sieci? Koniecznie zapamiętaj te daty! Jeżeli dobrze przygotujesz swoją ofertę, możesz zwielokrotnić zyski.
Black Friday i Cyber Monday jak się przygotować?
Warto pamiętać o tym, jaki wpływ (na rynek e-commerce) miała pandemia Covid-19. Wiele sklepów nie mogło prowadzić biznesu stacjonarnie, wiec przeniosło się do sieci. W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost konkurencji. Planując listopadowe rabaty, trzeba mieć to na względzie.
Jeżeli chcesz być o krok przed konkurencją, musisz wiedzieć, jakie rabaty proponują klientom inni przedsiębiorcy. Monitoring cen w sieci jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia biznesu w internecie. Natomiast w przypadku listopadowych promocji znaczenie monitoringu nabiera jeszcze większego sensu.
System LivePrice to profesjonalne narzędzie, które pozwala automatycznie parować Twoją ofertę z asortymentem innych e-sklepów. Możesz sprawdzać ceny na Allegro, Ceneo lub dowolnym portalu. Dzięki temu dokładnie wiesz, jakie stawki na danym produkcie oferuje Twoja bezpośrednia konkurencja.
Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Black Week), koniecznie zainteresuj się monitoringiem cen. LivePrice pozwoli Ci rzetelnie ustalić politykę cenową i osadzić biznes w konkretnej gałęzi e-commerce.
Czy te przeceny są naprawdę tak duże?
Klienci czekają na listopadowe promocje, myśląc, że mają szansę upolować wymarzone produkty w zdecydowanie niższych cenach. Czy naprawdę wszyscy sprzedający grają uczciwie?
Jak podaje raport „Świąteczny Barometr Cenowy” Deloitte, z 7 tysięcy przecenionych towarów, aż 69% z nich nie zmieniło ceny. Natomiast 14% z nich podniosło ceny z okazji „święta wyprzedaży”. Jeszcze bardziej szokujący jest fakt, że w stosunku do Czarnego Piątku 20219, ceny tych produktów wzrosły o 55%. Reasumując, w 2019 roku obniżki cen sięgnęły zaledwie 3,4%.
Czy klienci zrażają się takimi naciąganymi promocjami… nie sądzę. Większość z nich czeka na możliwość zakupu luksusowego, wymarzonego produktu, a Black Friday jest ku temu świetną okazją. Jak podaje operator płatności online Blue Media, ilość transakcji w Ciągu Black Week 2020 była o 91,5% większa niż w roku 2019. Polacy pokochali listopadowe wyprzedaże, a specjaliści spekulują, że liczba transakcji w sieci będzie sukcesywnie rosła.
Jak zwiększyć sprzedaż w listopadzie?
Pytanie na temat tego, jak zwiększyć swoją pozycję, wśród konkurencji i jak zwiększyć sprzedaż, spędzają przedsiębiorcom sen z powiek… nie tylko w listopadzie. Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu, koniecznie zastosuj kilka prostych trików.
-
Informuj o promocjach
Koniecznie informuj swoich stałych klientów, o tym, jakie promocje zamierzasz zaproponować im z okazji Black Week. Wysyłaj powiadomienia w social mediach, korzystaj z wysyłki newslettera i stosuj pop-up na stronie. Reasumując, pokaż klientom, że warto czekać na promocję w Twoim sklepie.
-
Allegro, Ceneo, Amazon
Wielokanałowość to trend ostatnich lat. Nie możesz zamykać się jedynie w swoim e-sklepie. Wykorzystaj potencjał Allegro, Ceneo czy Empiku. Daj się zobaczyć większej liczbie klientów. Pamiętaj o tym, że warto znać stawki panujące na danym rynku i zaproponować ofertę korzystniejszą niż inni.
-
Urozmaicaj ofertę
Black Week to okazja do kilku dni kuszenia klientów. Urozmaicaj ofertę i zmieniaj ją. W każdym dniu staraj się zaoferować inny produkt w korzystnej cenie. W ten sposób zapewnisz klienta, że warto zaglądać na Twoją platformę nawet codziennie, gdyż każdy dzień może przynieść inną promocję.
-
Monitoruj konkurencję
Bez monitoringu konkurencji na konkretnym kanale ciężko będzie ustalić rozsądną strategię marketingową. Internauta, planując zakup w sieci, może w ciągu kilku chwil porównać oferty wielu sprzedawców. Jeżeli nie śledzisz swojej konkurencji, to nie masz pojęcia czy ceny, które oferujesz, są atrakcyjne.
Reasumując, jeżeli chcesz zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego e-sklepu i zwiększyć sprzedaż, koniecznie przygotuj wyjątkową ofertę na Black Week.