Blog Megaphone Icon

Black Friday i Cyber Monday – Listopadowe wyprzedaże

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Black Friday Cyber Monday

Listopad w kalendarzu imprez e-commerce nierozłącznie kojarzy się z festiwalem niskich cen, wielkich promocji i mega wyprzedaży. Black Friday i Cyber Monday to dni szczególnie lubiane przez rodzimych kupujących. Jak mądrze przygotować się do zakupowego szaleństwa?

Popularność zakupów w sieci

Standardowo Black Friday miał być czasem wyprzedaży w sklepach stacjonarnych, natomiast Cyber Monday, to czas, kiedy swoje rabaty oferują e-sklepy. W rzeczywistości sieć reaguje na obie daty i warto przygotować w tym okresie dobre promocje dla kupujących.

Pomiędzy piątkiem a poniedziałkiem, wielu Twoich konkurentów nadal będzie kusiło kupujących korzystnymi rabatami. Reasumując, popularność obu świąt w internecie sprawia, że finalnie mamy odczynienia z Black Week. Również możesz wykorzystać ten czas do zachęcania konsumentów do zakupów… nowymi i atrakcyjnymi rabatami.

W tym roku święto wyprzedaży przypada na 26 listopada – Black Friday i 29 listopada – Cyber Monday. Prowadzisz sprzedaż w sieci? Koniecznie zapamiętaj te daty! Jeżeli dobrze przygotujesz swoją ofertę, możesz zwielokrotnić zyski.

Black Friday i Cyber Monday jak się przygotować?

Warto pamiętać o tym, jaki wpływ (na rynek e-commerce) miała pandemia Covid-19. Wiele sklepów nie mogło prowadzić biznesu stacjonarnie, wiec przeniosło się do sieci. W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost konkurencji. Planując listopadowe rabaty, trzeba mieć to na względzie.

Jeżeli chcesz być o krok przed konkurencją, musisz wiedzieć, jakie rabaty proponują klientom inni przedsiębiorcy. Monitoring cen w sieci jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia biznesu w internecie. Natomiast w przypadku listopadowych promocji znaczenie monitoringu nabiera jeszcze większego sensu.

System LivePrice to profesjonalne narzędzie, które pozwala automatycznie parować Twoją ofertę z asortymentem innych e-sklepów. Możesz sprawdzać ceny na Allegro, Ceneo lub dowolnym portalu. Dzięki temu dokładnie wiesz, jakie stawki na danym produkcie oferuje Twoja bezpośrednia konkurencja.

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Black Week), koniecznie zainteresuj się monitoringiem cen. LivePrice pozwoli Ci rzetelnie ustalić politykę cenową i osadzić biznes w konkretnej gałęzi e-commerce.

Czy te przeceny są naprawdę tak duże?

Klienci czekają na listopadowe promocje, myśląc, że mają szansę upolować wymarzone produkty w zdecydowanie niższych cenach. Czy naprawdę wszyscy sprzedający grają uczciwie?

Jak podaje raport “Świąteczny Barometr Cenowy” Deloitte, z 7 tysięcy przecenionych towarów, aż 69% z nich nie zmieniło ceny. Natomiast 14% z nich podniosło ceny z okazji „święta wyprzedaży”. Jeszcze bardziej szokujący jest fakt, że w stosunku do Czarnego Piątku 20219, ceny tych produktów wzrosły o 55%. Reasumując, w 2019 roku obniżki cen sięgnęły zaledwie 3,4%.

Czy klienci zrażają się takimi naciąganymi promocjami… nie sądzę. Większość z nich czeka na możliwość zakupu luksusowego, wymarzonego produktu, a Black Friday jest ku temu świetną okazją. Jak podaje operator płatności online Blue Media, ilość transakcji w Ciągu Black Week 2020 była o 91,5% większa niż w roku 2019. Polacy pokochali listopadowe wyprzedaże, a specjaliści spekulują, że liczba transakcji w sieci będzie sukcesywnie rosła.

Jak zwiększyć sprzedaż w listopadzie?

Pytanie na temat tego, jak zwiększyć swoją pozycję, wśród konkurencji i jak zwiększyć sprzedaż, spędzają przedsiębiorcom sen z powiek… nie tylko w listopadzie. Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu, koniecznie zastosuj kilka prostych trików.

  • Informuj o promocjach

    PromocjeKoniecznie informuj swoich stałych klientów, o tym, jakie promocje zamierzasz zaproponować im z okazji Black Week. Wysyłaj powiadomienia w social mediach, korzystaj z wysyłki newslettera i stosuj pop-up na stronie. Reasumując, pokaż klientom, że warto czekać na promocję w Twoim sklepie.

  • Allegro, Ceneo, Amazon

    Allegro Ceneo AmazonWielokanałowość to trend ostatnich lat. Nie możesz zamykać się jedynie w swoim e-sklepie. Wykorzystaj potencjał Allegro, Ceneo czy Empiku. Daj się zobaczyć większej liczbie klientów. Pamiętaj o tym, że warto znać stawki panujące na danym rynku i zaproponować ofertę korzystniejszą niż inni.

  • Urozmaicaj ofertę

    Bogata ofertaBlack Week to okazja do kilku dni kuszenia klientów. Urozmaicaj ofertę i zmieniaj ją. W każdym dniu staraj się zaoferować inny produkt w korzystnej cenie. W ten sposób zapewnisz klienta, że warto zaglądać na Twoją platformę nawet codziennie, gdyż każdy dzień może przynieść inną promocję.

  • Monitoruj konkurencję

    Monitoring konkurencjiBez monitoringu konkurencji na konkretnym kanale ciężko będzie ustalić rozsądną strategię marketingową. Internauta, planując zakup w sieci, może w ciągu kilku chwil porównać oferty wielu sprzedawców. Jeżeli nie śledzisz swojej konkurencji, to nie masz pojęcia czy ceny, które oferujesz, są atrakcyjne.

Reasumując, jeżeli chcesz zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego e-sklepu i zwiększyć sprzedaż, koniecznie przygotuj wyjątkową ofertę na Black Week.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice