Black Friday Monitoring Cen

Jak efektywnie zwiększyć sprzedaż w Black Friday i po co monitorować ceny konkurencji?

Już 27 listopada rozpocznie się kolejne święto wyprzedaży Black Friday.
Tradycja zaczerpnięta z amerykańskich sklepów z każdym rokiem jest lepiej przyjmowana przez Polaków.
Warto zadać sobie pytania:

Google dowodzi, że 61% kupujących rozpoczyna szukanie informacji o Black Friday już na kilka dni przed wskazaną datą. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie sklepu – stworzenie ciekawych promocji, zoptymalizowanie cen i oczywiście poznanie strategii innych marek, co umożliwia automatyczny monitoring cen konkurencji. Istotne jest, że odpowiednio wczesne zaistnienie w świadomości klienta, może wpłynąć na jego decyzje zakupowe.

Black Friday kilka faktów:

  • Black Friday obchodzony jest w Ameryce już od 50 lat.
  • Promocje zaczynają się w pierwszy piątek po Święcie dziękczynienia.
  • Po weekendowych obniżkach cen następuje kolejna fala promocji dedykowana e-commerce Cyber Monday.

Dlaczego w tym roku Black Friday będzie trwał do końca roku?

W związku z niekorzystną sytuacją w branży handlowej i obwieszczeniem premiera, o zamknięciu galerii handlowych od 7 listopada, handel przeniesie się całkowicie do sieci.

Sytuacja sprawia, że klienci, którzy wybraliby się na zakupy stacjonarne, muszą zrealizować swoje plany w e-sklepach. Dlatego e-commerce musi być przygotowany na zwiększony napływ klientów. Spekuluje się, że sprzedawcy będą chcieli odbić sobie straty z poprzednich miesięcy i przedłużą wszelkie promocje tworząc Black November.

Listopadowe promocje pozwolą klientom na zrobienie zakupów w okazyjnych cenach, a sprzedawcom zwiększyć sprzedaż i zasięgi. Według raportu Black-Friday.Global najczęściej kupowane są: odzież i obuwie, kosmetyki i perfumy, elektronika i AGD.

Jak utrzymać zainteresowanie swoim sklepem wśród konkurencji?

Utrzymanie zainteresowania swoją ofertą będzie głównym zadaniem sklepów, które chcą zwiększyć sprzedaż. Jak nie zginać w gąszczu rabatów nadawanych przez inne firmy? Warto monitorować ceny konkurencji.

Przed dokonaniem zakupu większość internautów sprawdza cenę danego produktu – dzięki porównywarce Ceneo czy portalowi Allegro. Kupujący w kilka chwil wie, czy oferta wystosowana przez Twój sklep jest najkorzystniejsza. Dlatego tak ważna jest obserwacja branży. Promocje od zawsze przyciągają ludzi, natomiast w Black Friday trzeba z należytą troską przygotować plan upustów, gdyż okres wyprzedaży potrwa nawet do końca grudnia.

Jak przygotować się do Black Friday?

Istotne, że Allegro i Ceneo zanotują ruch milionów użytkowników. Bez wątpienia warto wyświetlać swoją ofertę na wielu kanałach. Dzięki temu wygenerujesz olbrzymi ruch na swoim e-sklepie. Istotne, że aby nie były to jałowe przekliki, bardzo ważnym aspektem jest monitoring cen konkurencji i dostosowanie się do trendów w branży.

Dokładne poznanie rywali pomoże Ci zsynchronizować politykę cenową do ruchów w branży i przygotować się do wyprzedaży. Systemem do monitoringu cenowego konkurencji na Allegro i Ceneo jest LivePrice, który zapewni Ci rzetelne, aktualizowane wedle Twoich potrzeb dane.

Dzięki automatyce cenowej aplikacja samoczynnie dostosuje Twoje ceny do stawek konkurencji. Tobie pozostaje jedynie opracowanie dobrego planu promocji i rabatów, nadanie korzystnych cen minimalnych i patrzenie… jak LivePrice pracuje na Twoją pozycję lidera i zwiększa Twoją sprzedaż!

Jak przyciągnąć klientów do e-sklepu i zwiększyć sprzedaż?

Przyciągnięcie klientów do sklepu jest możliwie wtedy, gdy oferujemy korzystne ceny. Jeżeli nasze akcje promocyjne mają zwiększyć sprzedaż, muszą być przemyślane i wyróżniać się na tle konkurencji:


  • DUŻE RABATY

    Pamiętaj, że Black Friday to święto promocji. Dlatego rabaty powinny zaczynać się od minimum 30%. Przecież chcesz zwiększyć sprzedaż. Dodatkowo w system LivePrice możesz ustalić moduł promocji czasowych i w określonym przez Ciebie czasie sprzedawać swój asortyment w ustalonej niskiej cenie. W pozostałym czasie możesz walczyć cenowo z konkurentami.


  • PROMOCJA NA CAŁY KOSZYK

    Jeżeli nie chcesz przeceniać poszczególnych produktów, możesz zachęcić swoich klientów do zakupów przecenianiem całej zawartości koszyka. Ciekawą formą promocji jest opcja progów cenowych – im więcej klient kupi, tym większy rabat otrzyma.


  • PROMOCJE KRZYŻOWE

    Poprowadź sprzedaż krzyżową za pomocą określonych zestawów produktów w okazyjnych cenach. Taką usługę umożliwia portal Allegro. Co więcej, dzięki LivePrice, tworząc zestawy promocyjne, odszukasz konkurencyjne oferty, również za pomocą fraz. Dlatego w łatwy sposób ustalisz swoją konkurencję i zwiększysz sprzedaż. Ludzie lubią dostawać gratisy, pomyśl o tym, jaki podarunek możesz dodać do zamówienia.


  • PAKOWANIE NA PREZENT

    W okresie około świątecznym taki drobiazg może skłonić klienta do zakupu właśnie na Twoim sklepie.


  • NISKA CENA NA TLE KONKURENCJI

    Bez względu na to, czy trwa święto rabatów, czy mamy do czynienia z dniem codziennym, warto znać poczynania swoich konkurentów na Allegro, Ceneo. Aby nadawać konkurencyjne ceny, trzeba zawsze znać swoich rywali i branżę. Reasumując, niezastąpiony w tej sytuacji jest system do monitoringu cenowego i automatyki cenowej.


  • NIE ILOŚĆ A JAKOŚĆ

    Zastanów się i zaplanuj strategię. Jakie produkty możesz przecenić? Jak mądrze organizować promocje? W systemie LivePrice możesz stworzyć konkretne grupy produktów. Dzięki temu przygotujesz promocyjne towary, które będą automatycznie przeceniane według Twojego pomysłu. Istotne, że możesz każdego dnia zaskakiwać swoich klientów nowymi rabatami. Dzięki temu utrzymasz ich zainteresowanie i urozmaicisz ofertę w gorącym okresie wyprzedaży.


  • INFORMUJ

    Przed Black Friday wyślij do swoich klientów newsletter, w którym opiszesz w ciekawy i intrygujący sposób, jakie niespodzianki przygotowałeś dla nich w tym roku. Dlatego należy też monitorować konkurencję. W tym celu warto zapisać się do newslettera konkurencji i śledzić, jakie powiadomienia wysyłają subskrybentom.

Czy monitoring i automatyka cenowa mogą zwiększyć sprzedaż?

Zastosowanie systemu, który samoczynnie obserwuje konkurencję i dostosowuje ceny do jej stawek, niewątpliwie zwiększa sprzedaż w sklepie. Przyciąganie internautów ceną jest świetnym sposobem nie tylko z okazji Black Friday.

Powyższe rady będą miały odniesienie nie tylko w okresie „zakupowego szaleństwa”. Przede wszystkim, aby zwiększyć sprzedaż, również w pozostałych miesiącach, warto monitorować ceny konkurencji, postawić na automatykę cenową i opierać swoją politykę o realne dane z branży. Jakie elementy poza strategią cenową, wpływają na zwiększenie sprzedaży?
Używając LivePrice, zwiększasz swoją sprzedaż i sprawiasz, że Black Friday trwa w Twoim e-sklepie cały rok!

ZACZNIJ AUTOMATYZOWAĆ CENY!

Zobacz również