Rynek e-commerce rośnie i rozwija się w zawrotnym tempie. Można stwierdzić, że walka o klienta na internetowym froncie trwa. Pozostaną jedynie najlepsze firmy, które dokonają rozwoju – połączą kompetencje marketingowe i technologiczne. Czy Ceneo jest platformą, która pomoże w Twoim rozwoju? Jak mądrze wykorzystać porównywarki cen, aby zarabiać w sieci? Jak zrobić benchmark konkurencji na Ceneo?
Ceneo, czy nadal popularne?
Badania pokazują, że większość internautów w procesie zakupowym korzysta z pomocy porównywarki cen. Najpopularniejszą witryną w kraju jest oczywiście Ceneo. Dodatkowo warto wspomnieć, że portal jest drugim co do wielkości serwisem e-commerce w Polsce.
Witrynę odwiedza każdego miesiąca ponad 23 mln użytkowników. Liczba robi wrażenie, a portal wpisał się w świadomość internautów, gdyż funkcjonuje już 17 lat. Według raportu tworzonego przez Gemius Polska Ceneo jest drugi rok z rzędu wymieniane, jako serwis kojarzony z zakupami. Dlatego niezaprzeczalnie można uznać, że Ceneo, to porównywarka cen, która jest nadal popularna i lubiana.
Do platformy cały czas dołączają nowe sklepy, więc jeżeli chcesz odnieść sukces na pomarańczowej porównywarce, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i zobacz, jak w łatwy sposób możesz zrobić benchmark konkurencji na Ceneo.
Źródło: https://biznes.ceneo.pl/
Sprzedaż na Ceneo – korzyści dla e-sklepu
Z punktu widzenia przedsiębiorcy, Ceneo to wartościowy marketplace na którym, trzeba być. Można potraktować go jako serwis sprzedażowy, natomiast nie można zapomnieć, że portal może być również świetnym miejscem do promocji wizerunku e-sklepu.
Wystawiając swoją ofertę na serwisie można w szybki sposób:
- Zwiększyć ruch na swoim e-sklepie.
- Zostać zauważonym przez nowych klientów.
- Zawalczyć o pozycję lidera w swojej branży.
- Licytować swoją pozycję w TOP3 na Ceneo.
- Oszczędzić na pozycjonowaniu swojego e-sklepu.
- Zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.
- Uzyskać dostęp do narzędzi analitycznych.
- Porównać swój asortyment z konkurencją (benchmarking na ceneo)
- Wykryć problemy ze sprzedażą w swoim e-sklepie.
Ważnym aspektem jest również możliwość zarządzania i dostosowania budżetu na Ceneo. Z serwisem rozliczamy się w modelu CPC (Cost Per Click), czyli płacimy jedynie za kilk. Portal pozwala nam wystartować z dowolną kwotą i elastycznie sterować sumami, jakie chcemy poświęcić na wyświetlanie swojej oferty na porównywarce.
Cena na porównywarce cen… czy jest istotna?
Cena to jeden z kluczowych czynników, które potencjalny klient bierze pod uwagę, dokonując zakupu. Popularność Ceneo (jako porównywarki cenowej) wynika z faktu, iż konsumenci ufają, że jest to miejsce, gdzie znajdą upatrzony produkt w konkurencyjnej stawce.
Przykładowo, rozbieżność cenowa pomiędzy konkretnymi produktami potrafi być naprawdę duża. W takim sytuacji klient nie chce przepłacać i wybiera korzystny cenowo sklep. Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2021” jasno pokazuje, że atrakcyjna cena stanowi główny czynnik w wyborze e-sklepu (45%). Pozostałe to: niski koszt dostawy (42%) oraz pozytywne doświadczeniami z przeszłości (33%).
Nie tylko cena
Oczywiście na Ceneo (tak jak na każdym innym kanale sprzedaży) nie liczy się tylko cena. Jest ona kluczowym czynnikiem, natomiast opinie o danym sklepie, pozytywne doświadczenia z marką i niski lub darmowy koszt dostawy, również działają na korzyść danego e-sklepu.
Aby zadbać o aspekty związane z konkurencyjnością naszego sklepu względem innych przedsiębiorców, warto skorzystać z benchmarkingu.
Co istotne, Ceneo wyposażone jest właśnie w sekcję komentarzy i opinii, które kupujący mogą umieszczać po dokonaniu zakupu w danym e-sklepie. Na działania związane z dobrym wizerunkiem warto zwrócić uwagę, prowadząc sprzedaż wielokanałową.
Dodatkowo trzeba śledzić, jakie koszty dostawy zamieszcza konkurencja, aby nie pozostać w tyle. Obserwacja konkurencji i korzystanie z jej doświadczenia jest niezwykle cenne w e-biznesie.
Benchmarking na Ceneo
Benchmarking to praktyka wykorzystująca bazowanie na wzorcu i dostosowywanie do niego swoich działań. Firmy, które stosują benchmark, dokonują porównania do rynkowych rywali. W przypadku neutralnej polityki cenowej warto znać ceny konkurentów, aby dopasować się do wymagań branży i oczekiwań klientów.
E-commerce wymusza na sprzedawcach dynamiczne zmiany w większości aspektów. Przykładem może być działanie związane z marketingiem, obecnością na danym kanale sprzedaży lub polityką cenową. W tym ostatnim przypadku warto monitorować konkurencję, aby wiedzieć, jak działa na konkretnym marketplace.
LivePrice pomoże Ci przeprowadzić skuteczny benchmarking konkurencji na Ceneo, Allegro, Empiku, Idealo, Amazonie lub wybranym przez Ciebie sklepie. System monitoruje ceny, jakie nadają inni sprzedawcy i na tej podstawie, może prowadzić skuteczną automatykę cenową.
LivePrice dostarcza raporty, które są niezbędne do analizy benchmarkingowej. Dzięki temu możesz zoptymalizować swoją politykę cenową, oszczędzać czas, zwiększać zyski i wykorzystywać braki magazynowe innych sprzedających.