Jak zwiekszyć sprzedaż na Allegro?

Czy możliwe jest szybkie zwiększenie sprzedaży na Allegro?

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Na to pytanie starają się odpowiedzieć wszyscy sprzedawcy na portalu. Konkurencja wśród nich ciągle rośnie – każdy sklep usiłuje kusić swoją ofertą, licząc na zwiększenie sprzedaży na Allegro.

Allegro udoskonala swój serwis i stara się zachęcać kupujących do jak najczęstszych zakupów. Prezes Allegro François Nuyts powiedział: W ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4% do prawie 2 500 zł rocznie. Co istotne, tak duży wzrost pokazuje jasno, że potencjał sprzedażowy Allegro jest olbrzymi i jest o co walczyć!

Sporym zainteresowaniem cieszy się usługa SMART. Jak potwierdza Prezes Allegro:
Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART dołącza rekordowa liczba kupujących. Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie.

Dodatkowo portal wprowadził szereg usprawnień dla kupujących, aby mogli w łatwy sposób monitorować oferty na portalu i wybierać te najkorzystniejsze. Dla sprzedających jest to okazja, aby zwiększyć sprzedaż na Allegro i wybić się na tle konkurencji.

Allegro rośnie w siłę – czy warto monitorować konkurencję?

Monitoring konkurencji jest podstawą podjęcia działań na portalu Allegro. Dlatego, skoro serwis daje kupującym łatwy sposób, by zestawić Twoją ofertę z konkurencją – musisz wiedzieć, jakie działania podejmują Twoi rywale! Oczywiście tylko w przypadku, jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro!

Portal pozwala kupującemu poznać najtańszą ofertę danego produktu. Co istotne, pokazuje sekcję Inne oferty tego produktu z linkiem Najtańsze od xx zł. Po kliknięciu Wszystkie serwis rozwija oferty innych sprzedających.

Ważnym aspektem monitoringu konkurencji na Allegro jest jego automatyzacja. Możesz oczywiście działać manualnie i poświęcać ogromne ilości czasu na tworzenie zestawień konkurencji na portalu. Natomiast szybszym i skuteczniejszym rozwiązaniem jest użycie systemu do automatyzacji działań sprzedażowych na Allegro. LivePrice to narzędzie stworzone dla osób, które chcą realnie zwiększyć sprzedaż na Allegro.

Wojna o uwagę kupujących trwa!

Kluczem do odniesienia sukcesu na portalu jest monitoring konkurencji na Allegro i rzetelna analiza polityki cenowej konkretnych, topowych sprzedawców. Aby zwiększyć sprzedaż na Allegro, trzeba być czujnym i zorientowanym w swojej branży.

Sprzedając na portalu, doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, iż kupujący porównują oferty. Możesz się łudzić, że trafią do Ciebie jedynie przez wzgląd na dobre opinie, renomę lub chwilowo zwiększysz sprzedaż na Allegro np. w okresie świąt. Realnie, aby zwiększyć sprzedaż na Allegro, trzeba dopasować ofertę cenową do pozostałych sklepów.

W komunikacie prasowym portalu czytamy:
Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w trzecim kwartale 2020 r. wyniosła 8253 mln zł (+48,7% r/r).

Warto zadbać o zwiększenie sprzedaży na portalu Allegro i zainwestować w system do monitoringu i automatyki cenowej. Narzędzie samodzielnie zestawi Twoich konkurentów (po EAN-ach), pozwoli Ci ich wykluczać, zawężać oferty lub parować aukcje podobne (po frazach).

LivePrice – monitoruj i automatyzuj procesy sprzedażowe na Allegro!

System LivePrice pokaże Ci pełne zestawienie Twojej oferty z produktami konkurencji. Narzędzie zadba również o automatykę cenową. Jak przełoży się to działanie na zwiększenie sprzedaży na Allegro?

Korzyści, jakie niesie ze sobą używanie systemu LivePrice:

  • Monitorujesz działania konkurencji.
  • Sam decydujesz, jak ma być zautomatyzowana polityka cenowa Twojego biznesu.
  • Realnie zwiększysz sprzedaż na Allegro.
  • LivePrice może być wdrożony w dowolnym miejscu, gdzie kształtuje się cena – CMS’ie sklepu, systemie ERP lub bezpośrednio na koncie Allegro.
  • System posiada dodatkowe moduły i funkcjonalności, które wzbogacą i uproszczą Twoje działania.
  • Narządzie może działać na Allegro, Ceneo i Twoim e-sklepie.
  • LivePrice odciąży Cię z męczącego obowiązku, codziennego sprawdzania i ustawiania cen.

W komunikacie prasowym Allegro podaje:
Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9% r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6% r/r.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż obecna sytuacja wspomogła przeniesienie handlu do sieci. Allegro rośnie w siłę i warto wykorzystać ten potencjał.

Automatyzacja procesów sprzedażowych na Allegro pozwoli Ci świadomie kreować politykę cenową. System zapewni Ci bieżące informacje o cenach konkurentów. Na podstawie Twoich wytycznych, ustali ceny w skuteczny, szybki i automatyczny sposób.

Zobacz również