Blog Megaphone Icon

One step checkout – czy to sposób na porzucone koszyki w e-sklepie?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
One step checkout

Jedną z najbardziej rozpowszechnionych i trudnych sytuacji w Twoim e-sklepie może być ilość urwanych, niedokończonych transakcji. Zdarza się, że klienci odwiedzają witrynę, poświęcają czas na wybór produktów, a kolejno… wychodzą ze strony. Jeżeli dotyka Cię problem porzuconych koszyków i chcesz zmniejszyć ich liczbę, zastanów się nad wprowadzeniem funkcji one step checkout.

One step checkout – co to znaczy?

Chcesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i zwiększyć konwersję w swoim sklepie? Zatem odpowiedzią może być implementacja one step checkout.

Tradycyjnie koszyk zakupowy Twojego e-sklepu dzieli się na sekcje, które pozwalają klientowi krok po kroku zapoznać się z możliwościami dostawy, zapłaty itd. W konsekwencji większość sklepów dzieli proces zakupów na poszczególne kroki. Natomiast one Step Checkout eliminuje ten problem, pozwalając klientom na dokonanie wszystkich niezbędnych kroków zakupowych na jednej stronie. Dzięki temu proces jest szybszy, bardziej intuicyjny i mniej uciążliwy dla klienta.

One step checkout to rozwiązanie, które pozwala w jednym formularzu zamknąć całe zamówienie Twojego klienta. Dzięki temu nie musi on przechodzić przez kolejne kroki koszyka zakupowego. Reasumując, jedna strona opisuje wszystkie aspekty związane z dostawą, podsumowaniem zakupów, danymi i zapłatą.

Jakie korzyści daje wprowadzenie one step checkout do e-sklepu?

W przeciwieństwie do rozbudowanego koszyka zakupowego opcja one step checkout pozwala kupującemu impulsywnie dokończyć transakcję. Niejako bazuje na tym, że zakupowicz nie ma czasu zastanowić się nad kolejnymi sekcjami.

Jakie korzyści niesie ze sobą one step checkout?

Maksymalnie uproszczony proces zakupowy – dzięki temu klient nie musi poświęcać zbyt dużo czasu na wieloetapowe wypełnianie danych. One step checkout pozwala skrócić proces, co zwiększa prawdopodobieństwo finalizacji.

Łatwa analiza – dzięki skomasowaniu danych do jednej strony, klient może szybko zweryfikować poprawność danych i nie musi cofać się lub rozpoczynać procesu od nowa.

Mniejsza liczba korków – one step checkout pozwala szybko dokonać transakcji, nie stoi klientowi na drodze do finalizacji. Natomiast upraszcza proces i oszczędza czas.

Zwiększona konwersja – szybki proces zakupowy niewątpliwie wypływa na polepszenie konwersji w Twoim e-sklepie.

Poprawa mobilności – formularz one step checkout sprzyja mobilności strony, ponieważ przestrzeń ekranu może utrudniać poruszanie się po wielu podstronach.

Wygoda klienta – dzięki wprowadzeniu one step checkout pozwalasz klientowi w wygodny sposób, na jednej stronie podsumować całe zamówienie i elementy z nim związane.

Czy one step checkout może mieć wady?

Oczywiście, że źle poprowadzony i zbudowany formularz one step checkout może mieć wady. Jakie potencjalne przeszkody możesz napotkać, implementując tę funkcję?

Przeładowanie strony – umieszczenie na jednym formularzu wielu pól do wypełnienia może w prosty sposób prowadzić do przeładowania strony.

Brak elastyczności – one step checkout zapobiega porzucaniu koszyków zakupowych. Natomiast może okazać się, że jego struktura nie zapewnia klientowi poczucia bezpieczeństwa, wtedy niestety działanie będzie odwrotne do zamierzonego.

Błędy w polach – duża kumulacja pól do wypełnienia może skutkować tym, że klienci będą popełniali błędy podczas wypełnianie formularza. Takie działanie może spowodować frustrację i tym samym przełożyć się na opuszczenie sklepu.

Skupienie danych – brak podziału danych może powodować, że klient nie będzie się czuł bezpiecznie podczas zakupu. Co więcej, część towaru może wymagać komentarza lub innych elementów i sprawi, że klient zaniecha dalszej transakcji w obawie, czy jego zamówienie zostanie poprawnie przetworzone.

Dlaczego klienci porzucają swoje zakupy?

Zastanawiasz się nad tym, dlaczego Twoi klienci porzucają koszyk zakupowy? Jednym z powodów może być niedostosowanie Twojej witryny do standardów. Długi i skomplikowany proces składania zamówienie może zniechęcać ich do finalizacji.

Niewątpliwie, duża liczba pól do wypełnienia, brak koncentracji i rozwleczenie procesu sprzyja ucieczce! Natomiast warto pamiętać o tym, że nie dla każdej branży one step checkout będzie dobrym rozwiązaniem. Czasami wręcz przeciwnie, to on może wpływać na porzucone koszyki.

Rola ceny w e-commerce?

O tym, jakie usprawnienia warto wprowadzić do swojego e-sklepu, pisałam już wielokrotnie. Natomiast warto zauważyć, że od wielu lat, to cena jest czynnikiem, który najmocniej przekonuje klientów do podjęcia decyzji zakupowej.

Dobrze, aby Twój sklep zachęcał do odwiedzin. Był wykonany zgodnie z UX, posiadał udogodnienia dla klienta i szybką ścieżkę finalizacji. Natomiast nie możesz zapominać o tym, jak ważne jest, aby ceny oferowanych przez Ciebie produktów były realnie osadzonych w rynku.

Bezsprzecznie w dzisiejszych czasach zakupy przez internet kojarzą się z oszczędnością i korzyściami. Jeżeli chcesz, aby Twoja oferta była zawsze konkurencyjna na tle innych sprzedających, zastanów się nad wypróbowaniem LivePrice.

Aplikacja w łatwy sposób pozwoli Ci śledzić ruchy innych oferentów na wybranych marketplace’ach. Co więcej, LivePrice możesz wypróbować za darmo przez 14 dni. Dzięki temu zdobędziesz cenne informacje dotyczące Twojej pozycji w branży.

Formularze jednostronicowe w e-commerce

Za tym, że one step checkout to dobry wybór świadczy fakt, że większość dużych marketplace’ów stara się minimalizować liczbę kroków potrzebną do finalizacji transakcji. Dlatego świetnym przykładem jest tu Allegro czy sklep e-obuwie.pl.

Witryny te starają się przyspieszyć proces zakupowy, aby wspierać preferencje klientów. Internauci chcą kupować szybko, bezpiecznie, intuicyjnie i wygodnie.

Chcesz wprowadzić szybką finalizację do swojego e-sklepu?

Reasumując, one step checkout to skuteczne narzędzie, które może przyczynić się do zwiększenia konwersji zakupów, poprawy doświadczenia użytkownika i zmniejszenia porzucenia koszyków w e-sklepie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego Dlaczego Twoi klienci porzucają koszyk zakupowy?, przeczytaj poprzedni artykuł.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy