Blog Megaphone Icon

Jaki CMS wybrać do budowy e-sklepu?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon

Jeżeli planujesz otworzyć nowy e-sklep lub chcesz zmienić swój dotychczasowy sposób zarządzania treścią, koniecznie zapoznaj się z naszym przeglądem systemów CMS.

Co to jest CMS i jakie są rodzaje CMS?

Posiadanie narzędzia CMS (z ang. Content Management System) bardzo pomaga w możliwości zarządzania stroną. Dzięki temu można samodzielnie zmieniać treści oraz wygląd witryny.

Systemy zarządzania treścią stron internetowych dzielą się na otwarte z zamknięte. Różnica między nimi polega na dostępności kodu źródłowego. Narzędzia zamknięte, jak sama nazwa wskazuje, mają ograniczony (lub uniemożliwiony) dostęp do niego. W otwartym (zwanym inaczej open source) CMS dostęp do kodu jest całkowicie możliwy.

Dodatkowo warto pamiętać o tym, że otwarty CMS charakteryzuje się tym, że jest całkowicie darmowy, każdy użytkownik może go ściągnąć z internetu i modyfikować wedle swoich wymagań. Oczywiście nie wszyscy będą umieć samodzielnie zharmonizować otwarty CMS ze swoimi potrzebami, ale nawet w przypadku korzystania z pomocy profesjonalnej firmy, praca z CMS otwartym jest mniej kosztowna niż w przypadku CMS zamkniętego.

Zamknięty CMS jest natomiast płatny (jednorazowo lub w formie abonamentu) i do jego wdrożenia niezbędna jest pomoc wykwalifikowanego programisty. W tym przypadku kod źródłowy nie jest jawny, a twórca CMS nie godzi się na ingerowanie w niego. Natomiast warto pamiętać o tym, że używając zamkniętego CMS, możemy liczyć na bezpieczne działanie i wsparcie ze strony firmy, która go stworzyła.

Dlaczego warto korzystać z systemu zarządzania treścią?

Odpowiedź wydaje się oczywista, posiadanie CMS jest niezbędne, aby szybko i wygodnie zarządzać treściami na swojej witrynie. Co istotne, używając CMS, nie musisz posiadać nawet minimalnej wiedzy z zakresu programowania.

Otwarty czy zamknięty CMS?

Nie ma oczywiście jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który CMS jest lepszy. Poniżej przedstawimy opcje, które warto poznać, przed podjęciem decyzji o wyborze systemu do zarządzania treścią.

CMS otwarty (open source)

  • Darmowy (lub tańszy, jeżeli korzystasz z pomocy agencji) niż autorski CMS.
  • Dostępny.
  • Rozwijany przez liczne grono developerów na całym świecie.
  • Grafika dostępna jest w dwóch wariantach – szablon lub dedykowany projekt.
  • Bardzo bogata kartoteka grafik (często darmowych) opartych na szablonie.
  • Intuicyjny panel do zarządzania treściami.
  • Możliwość współpracy z wieloma developerami – praktycznie każda agencja pomoże nam w pracy nad otwartym CMS.
  • Umożliwia instalowanie licznych dodatków i wtyczek, które w dużej mierze są całkowicie bezpłatne.
  • Duża częstotliwość aktualizacji.
  • Brak jednolitej architektury kodu.
  • Nie ma gwarancji bezpieczeństwa.
  • Jest bardziej narażony na cyberataki.

Autorski CMS (zamknięty)

  • Zdecydowanie droższy w zakupie niż open source.
  • Pracę nad nim prowadzi tylko jedna agencja.
  • Nie posiada częstych aktualizacji.
  • Jest bezpieczny.
  • Kod zazwyczaj jest spójny i tworzony zgodnie z obowiązującymi standardami.
  • Możliwość dostosowania do potrzeb użytkownika.
  • Support jedynie w jednej (macierzystej) firmie.
  • Jego grafika jest zazwyczaj bardziej unikalna niż w przypadku otwartego CMS.
  • Możliwość (za dopłatą) dopisania funkcjonalności, których brak w open source.
  • Korzystając z autorskiego CMS, nie musimy mieć nawet elementarnej wiedzy z zakresu programowania.
  • Jesteś zmuszony związać się z jedną firmą.

Najpopularniejsze CMS open source

Do najbardziej popularnych CMS open source należą: WordPress, Drupal, Magento, Joomla. Witryny postawione na otwartych CMS ma:

  • nike.com
  • lamborghini.com
  • tesla.com
  • christianlouboutin.com
  • mercedes-benz.com

Reasumując, oba rozwiązania mają wady i zalety. Autorski CMS jest droższy, ale często podaje się, że jest bezpieczniejszym rozwiązaniem. Natomiast przy opcji budowy witryny na CMS open source mamy pewność, że w pracy nad stroną może nam pomagać praktycznie każdy developer – nie jesteśmy zobowiązani i zmuszeni do współpracy tylko z jedną firmą. Dodatkowo większość serwisów w sieci jest opartych o otwarte systemy zarządzania treścią.

LivePrice – integrujemy się ze wszystkimi

W kontekście budowy nowego e-sklepu nie można zapomnieć o systemie, który pomoże podnieść sprzedaż i przyciągnąć do niego kupujących. Aplikacja LivePrice to narzędzie, które monitoruje konkurencję i automatyzuje proces nadawania cen na Allegro, Ceneo i e-sklepie.

System LivePrice może zostać wdrożony do praktycznie każdego CMS. Wystarczy dostęp do bazy danych, a nasi programiści biorą odpowiedzialność, za prawidłowe działania narzędzia.

Sprawdź, jak działa LivePrice – przez 14 dni, bez zobowiązań, testuj narzędzie i sam przekonaj się, jak może pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice