Konkurencja Allegro

Jak wygrać z konkurencją na Allegro?

Niewątpliwie Allegro jest najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce. Pomimo dużej liczby sprzedawców, wysokich prowizji i zmiennych reguł samego portalu, warto oferować swoje produkty na Allegro. Większość przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie: Jak wygrać z konkurencją na Allegro?

Jak podaje raport Atena Research & Consulting, aż 80% ankietowanych osób twierdzi, że zakupy w internecie są szybkie i łatwe. 33% badanych rozpoczyna zakupy na platformach handlowych.

Jak wygrać z konkurencja na Allegro

Źródło: Atena Research & Consulting

Siła Allegro

Pomarańczowy portal aukcyjny jest miejscem, w którym internauci w Polsce najczęściej szukają danego produktu. Dlatego tak trudno (dla sprzedawcy) wygrać z konkurencją na Allegro. Każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o odniesieniu sukcesu w sieci, oferuje swoje produkty właśnie na Allegro.

Allegro wciąż rośnie w siłę. Nie można zaprzeczyć, że jest jednym z 10 największych portali sprzedażowych na świecie.

  • Miesięcznie odwiedza Allegro nawet 18 mln użytkowników.
  • Dokonują w ciągu 30 dni 24 mln transakcji.
  • Na portalu działa ponad 140 tys. sprzedawców.

Wielkości szokują i słusznie. Natomiast warto zastanowić się nad tym, jak wygrać z konkurencją na Allegro?

Allegro to gigant polskiego e-commerce – przyciąga zarówno kupujących, jak i sprzedających. Niewątpliwie prowadząc biznes na tym portalu, wielu sprzedawców zadaje sobie pytanie: jak wygrać z konkurencją na Allegro?

Jak podaje raport Atena Research & Consulting, aż 94% Polaków, którzy ostatnio dokonywali zakupów w sieci, rozpoznaje portal Allegro. Pomarańczowy gigant przyciąga internautów. Dlaczego tak się dzieje? Niewątpliwie duża liczba sprzedawców i towarów wpływa na to, że (jako konsumenci) szukamy produktów właśnie w tym miejscu.

Natomiast z punktu widzenia sprzedawcy, pojawia się problem z faktem, że ciężko wygrać z konkurencją na Allegro bez zautomatyzowania pewnych procesów.

Jak stać się liderem sprzedaży na Allegro?

Chcąc stać się liderem sprzedaży i wygrać z konkurencją na Allegro, należy pamiętać, że jest kilka czynników, które znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży na Allegro.

Allegro umożliwia założenie konta firmowego, które w profesjonalny sposób zaprezentuje Twoją firmę na portalu. Warto pamiętać o tym, że nazwa konta powinna być łatwa do zapamiętana i związana z Twoją historią w e-commerce, branżą lub samym asortymentem. Aby wygrać z konkurencją na Allegro, warto również korzystać z programów, które oferuje portal:

Korzystanie z programów dla kont firmowych na Allegro pozwala na zwiększenie rozpoznawalności konta i produktów, co niewątpliwie wpływa na możliwość wygranej z konkurencją na Allegro. Programy i znaczniki oferowane przez portal są też – w oczach kupujących – synonimem profesjonalizmu i bezpieczeństwa transakcji.

Jak poprawić sprzedaż na Allegro?

Chcąc skutecznie poprawić sprzedaż na Allegro, warto wiedzieć, jakie aspekty (poza programami samego portalu) wpływają na kupujących. Aby wygrać z konkurencją na Allegro, trzeba wiedzieć, jakie dane konsumenci sprawdzają na Allegro:

  • Cenę produktu.
  • Dostępność.
  • Opis i warianty.
  • Opinie o produkcie.

Konkurencja na Allegro

Źródło: Atena Research & Consulting

Jeżeli chcesz wygrać z konkurencją na Allegro, koniecznie zwróć uwagę na następujące aspekty Twojego biznesu.

  • Opinie – warto zadbać o dobre relacje z kontrahentami. Duża część klientów, przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie o sklepie. Terminowa wysyłka, szybkie odpowiedzi na maile, sprawne przeprowadzanie procedury zwrotu są obowiązkiem rzetelnego sprzedawcy na Allegro. Co istotne, jeżeli otrzymasz negatywny komentarz (co niestety może się zdarzyć), możesz poprosić klienta o jego wycofanie.
  • Cena – Allegro jest miejscem, w którym najszybciej możemy porównać ceny produktów. Jeżeli oferowane przez Ciebie kwoty, będą znacznie wyższe niż te u innych sprzedających, to niestety nie masz szans wygrać z konkurencją na Allegro! Z pomocą przychodzi system LivePrice. Narzędzie służy do monitoringu i automatyzacji cen.
  • Wizualna strona aukcji – niezwykle istotne jest, aby dbać o swoje aukcje. Szczegółowe opisy, dokładne zdjęcia są niezwykle istotne.
  • Dostawa – od 2018 roku allegro wprowadziło usługę Smart. Dołącz do programu i zapewnij swoim kontrahentom możliwość darmowej dostawy i zwrotów.

Wygrać z konkurencją na Allegro nie jest łatwo, natomiast jeżeli uda Ci się „zgrać” wymienione wyżej aspekty, masz ogromną szansę na odniesienie sukcesu w swojej branży. Koniecznie wypróbuj system LivePrice i bądź o krok przed innymi e-sprzedawcami!

Zobacz również