Podpowiemy Ci jak skutecznie znaleźć hurtownię oraz jak negocjować warunki z firmą, której jesteś już (lub planujesz być) klientem. Raport zawierający zestawienie cen z danej branży pomoże Ci przeprowadzić rzetelne negocjacje cenowe z wybraną hurtownią i zakończyć je z sukcesem.
Jak wybrać hurtownię do współpracy?
Pierwszym krokiem jest wybór interesującej Cię hurtowni, niestety samo odnalezienie jej witryny internetowej nie da Ci pełnej wiedzy o asortymencie i cenach:
- jeżeli widzisz produkty i ich ceny, musisz kontaktować się z osobami odpowiedzialnymi ze sprzedaż hurtową, bo oferta na stronie jest przeznaczona dla klienta detalicznego,
- większość hurtowni wymaga rejestracji, przed przedstawieniem pełnego asortymentu,
- hurtownie często nie podają cen bez zalogowania,
- musisz wywalczyć opłacalny rabat, aby móc sprzedawać towar w korzystnej rynkowo cenie i konkurować z innymi sprzedawcami.
Kontaktując się z konkretnymi dostawcami produktów, warto przygotować sobie listę wymagań i pytań. Pozwoli Ci to na usystematyzowanie informacji, które uzyskasz w wielu miejscach oraz wpłynie na możliwość porównania ofert w fazie wyboru.
Zestawienie tematów może być potrzebne, zwłaszcza jeżeli chcesz prowadzić biznes w modelu dropshippingowym, gdzie hurtownia ma odpowiadać również za realizacje zamówień Twoich klientów.
Gdzie znaleźć hurtownię do współpracy?
Jednym z takich miejsc jest oczywiście Internet, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę odpowiednią frazę np. „hurtownia motoryzacyjna” „hurtownia artykułów biurowych” i już można rozpocząć monitoring dużej rzeszy kontrahentów z Twojego sektora sprzedaży. Kolejnym miejscem, które warto odwiedzić, są grupy na Facebooku. Nie należy również omijać targów branżowych, bo są świetną okazją do poznania konkretnych ofert danych hurtowni.
Oczywiście po wyborze interesujących Cię firm, należy je sprawdzić na forach i grupach branżowych – dowiedzieć się, jak przebiega współpraca, jaka jest jakość obsługi i możliwe rabaty.
Jak sprawdzić warunki współpracy z hurtowniami?
Znalezienie odpowiedniej hurtowni to dopiero początek do nawiązania relacji biznesowej. Musisz osobiście ustalić warunki współpracy – upusty, rabaty, czas dostawy lub wysyłki produktów, częstotliwość aktualizacji stanów magazynowych, sposoby składania zamówień. Zobacz jaką jakość zdjęć, opisów i parametrów produktów może zaproponować Ci dostawca.
Zasadnicze jest również, abyś dowiedział się, czy istnieje możliwość integracji z oprogramowaniem Twojego sklepu. Dowiedz się, czy dana hurtownia umożliwia odroczenie płatności (kredyt kupiecki), który w wygodny sposób pozwoli Ci na zapłacenie za towar na podstawie rozliczenia zbiorczego.
Jak negocjować ceny w hurtowni?
Najczęstszą praktyką wśród początkujących sklepów jest maksymalne obniżanie marży, aby móc realnie zaistnieć w danej branży. Ułatwieniem w negocjacjach cenowych z hurtowniami jest usługa LivePrice, która zapewnia rzetelny raport, wskazujący najniższe ceny, jakie występują przy konkretnych produktach na portalu Allegro* lub porównywarkach cenowych.
Dzięki monitoringowi cen rozpoczynasz pertraktacje z hurtownikiem z wiedzą, która realnie pomaga Ci ustalić swoją przyszłą pozycję w danej branży. Oczywiście długofalowa współpraca z daną firmą będzie skutkowała lepszymi warunkami współpracy z hurtownią oraz podniesieniem marżowości.
Na liście Twoich pytań powinien się znaleźć temat związany ze sprzedażą detaliczną danej hurtowni, czy oferuje swój asortyment na Allegro lub w marketplaces? Zbadaj, jaka jest różnica w cenie pomiędzy ceną w detalu u hurtownika a tą oferowaną Tobie.
Pamiętaj! O ile mechanizm integracji ze sklepem, ilość aktualizacji stanu magazynowego, obsługa klienta, czy czas dostawy są zwykle jednolite, o tyle warunki handlowe każdy sklep negocjuje indywidualnie.
Jak negocjować rabaty w hurtowni?
Jak skutecznie negocjować ceny w hurtowni? To jedno z częściej wpisywanych przez właścicieli biznesów e-commerce zapytanie. Praktycznie każdy sprzedawca musi brać towar z jakiegoś miejsca. Kluczowa przed podpisaniem umowy z daną hurtownią jest wiedza, jaką cenę rynkową osiąga dany produkt.
Z pomocą może przyjść LivePrice! Usługa, którą oferujemy to monitoring wybranej przez Ciebie grupy produktów. Wystarczy, że podasz nam listę interesujących Cię towarów i wskażesz Swoje potrzeby, my zajmiemy się resztą.
Jak uzyskać raporty cenowe z danej branży?
Przygotujemy spersonalizowane raporty (dobowe, miesięczne lub z konkretnych, wskazanych przez Ciebie dat), zawierające informacje o cenach, jakie pojawiały się na porównywarkach cenowych lub portalu Allegro. Możesz dowiedzieć się o najniższych cenach produktu na Allegro. Możesz zażyczyć sobie uśrednioną kwotę z kilku najniższych cen na porównywarce cenowej lub raporty zawierające dobowy wykaz najniższych cen z obu miejsc. Monitoring cen będzie wysłany na wskazany przez Ciebie adres w wygodnym do analizy pliku CSV. Raport będzie dostosowany do Twoich potrzeb, abyś mógł z sukcesem przeprowadzić negocjacje cenowe z interesującą Cię hurtownią!
Praktycznie każda hurtownia zapewnia rabaty dla początkujących odbiorców, warto na samym początku ustalić ich wielkość i progi, które są wymagane, aby upusty sukcesywnie rosły. Zazwyczaj czynnikami, które wpływają na zwyżkę, są: znajomość cen we własnej branży, czas trwania umowy oraz wielkość obrotu.
Wiedza, którą zapewnia Ci system LivePrice, jest bezcenna przy negocjacjach cenowych. W prosty sposób wyjaśnisz, jakie warunki finansowe pomogą Ci zawalczyć o klienta. Taka szczera rozmowa handlowa może przynieść realne zyski finansowe na kolejne lata owocnej współpracy pomiędzy Tobą a wybraną hurtownią.
*Jeżeli chcesz monitorować produkty na portalu Allegro, musisz posiadać konto sprzedawcy na Allegro.