Jak Sprzedawać na Ceneo

Jak sprzedawać więcej na Ceneo?

Ceneo jest największą porównywarką cen w Polsce. Działanie na portalu jest proste i daje możliwość dotarcia do dużej rzeszy klientów. Dla większości sprzedawców istotna jest odpowiedź na pytanie – jak sprzedawać więcej na Ceneo?

Nie ma oczywiście jednej gotowej recepty na znaczne zwiększenie sprzedaży na Ceneo. Natomiast w poniższym artykule pokazać sposoby na to, jak sprzedawać więcej na Ceneo? Oczywiście warto pamiętać o tym, że łatwość integracji sklepu z Ceneo, duży ruch na portalu i zwiększenie zasięgów to jedna strona medalu. Dlatego, popularność Ceneo wpływa również na ogromną liczbę konkurencyjnych ofert wyświetlanych na serwisie. Resumując, aby sprzedawać więcej na Ceneo, trzeba dokładnie przyjrzeć się swojej ofercie, monitorować konkurencję i stosować zrównoważoną politykę cenową.

Przyjrzyj się swojej ofercie!

Czasami mniej znaczy więcej… i aby sprzedawać więcej na Ceneo, warto mieć to kredo na uwadze. Zacznij od przyjrzenia się swojej ofercie. Musisz pamiętać, że to Ty decydujesz, jakie produkty wyświetlasz na porównywarce cen.

Aby sprzedawać więcej na Ceneo, absolutnie nie wystarczy wystawiać więcej produktów. Wręcz przeciwnie, jeżeli np. wystawiasz około 7000 produktów, ale tylko na 15% z nich masz szansę zaoferować konkurencyjną cenę, to nie ma sensu płacić za przekliki na pozostałych. Ogranicz swój asortyment do topowych i dobrze sprzedających się produktów, które wygenerują ruch na Twoim e-sklepie i pozwolą Ci finalnie sprzedawać więcej na Ceneo.

Udostępniaj w feedzie produktowym te pozycje, które pozwolą Ci sprzedawać więcej na Ceneo. Wybieraj produkty o potencjale cenowym i marżowym. Wygenerowany na sklepie ruch przeznacz na cross-selling lub up-selling i zaoferuj swojemu klientowi dodatkowe produkty.

Korzystając z Ceneo:

  • Zdobywasz ruch na sklepie.
  • Zarabiasz na produktach, których marża pozwala Ci na konkurencyjność.
  • Prowadzisz sprzedaż krzyżową.

Monitoruj puste przekliki!

Pamiętaj, że płacisz Ceneo za każde przejście klienta na stronę Twojego e-sklepu. Co istotne, aby sprzedawać więcej na Ceneo, musisz monitorować, za co płacisz. Ogranicz ofertę, która generuje puste przekliki.

Najprostszym sposobem, aby sprawdzić, czy Twoja oferta generuje puste przekliki, jest jej kontrola w Google Analitycs. W zakładce „Cały ruch” sprawdź kanały – m.ceneo.pl oraz ceneo.pl. Dlatego, aby sprzedawać więcej na Ceneo, ogranicz swoją ofertę jedynie do produktów, które naprawdę przynoszą Ci przychód.

Przeanalizuj, które produkty przyniosły Ci realny zysk. Jeżeli więcej płacisz Ceneo prowizji za klik, niż zarabiasz na danym towarze, to musisz zastanowić się, czy warto dalej promować go na porównywarce. Reasumując, skup swoje środki na produktach dobrze rotujących, które pozwolą Ci sprzedawać więcej na Ceneo.

Dostosuj swoją politykę cenową do rynku

Jeżeli chcesz sprzedawać więcej na Ceneo, musisz dostosować swoją politykę cenową do ruchów konkurencji. Dlatego sprzedaż wybranego i przeanalizowanego asortymentu, pozwali Ci na budowanie polityki cenowej również na podstawie działań cenowych rynku. Co istotne, w takim przypadku masz szansę stać się liderem i sprzedawać więcej na Ceneo.

Niewątpliwie na Ceneo Twoja oferta nie będzie jedyną wystawioną. Aby sprzedawać więcej na Ceneo, musisz dostosować się do branży Internauci szukają na Ceneo niskich cen (oczywiście dostępność asortymentu oraz dobre opinie również się liczą). Domyślnie porównywarka ustawia oferty według cen, więc większą szansę na sprzedaż mają produkty, z korzystnymi cenami. Z jednej strony, ręczny monitoring stawek konkurencji jest zajęciem czasochłonnym i skazanym na błędy. Z drugiej strony, monitoring cen jest niezbędny, abyś mógł sprzedawać więcej na Ceneo. Twoja oferta musi być konkurencyjna! Musisz wiedzieć, jak na tle branży plasują się Twoje ceny. Rozwiązaniem jest automatyzacja monitoringu.

Istotnym ułatwieniem działania na Ceneo jest system LivePrice. Narzędzie samoczynnie monitoruje Twoją konkurencję oraz ustala optymalne ceny w zależności od Twoich wytycznych i ruchów branży. Co istotne, oferta wspierana przez profesjonalne narzędzie pomoże Ci sprzedawać więcej na Ceneo i oszczędzać na pustych przeklikach.

Licytacja pozycji na Ceneo, czy jest konieczna?

Strefa Ofert Polecanych Ceneo, czyli TOP3, to miejsca na karcie produktu (płatne dodatkowo), które generują duży ruch na Twoją stronę, a tym samym pozwalają Ci sprzedawać więcej na Ceneo.

Jeżeli chcesz sprzedawać więcej na Ceneo – uruchom licytację pozycji. Niewątpliwie lokowanie produktów w Strefie Polecanych Ofert, generuje olbrzymi ruch na Twój sklep. Jak podaje Ceneo – 70% wszystkich wejść na sklep obydwa się z 3 pierwszych miejsc. Natomiast proces ten wykorzystaj w mądry sposób i nie przepłacaj za stawkę za klik. System LivePrice pozwoli Ci realnie oszczędzać pieniądze przy zachowaniu wskazanej przez Ciebie pozycji na TOP3 Ceneo.

Licytując pozycję na Ceneo:

  • Możesz wyróżnić swój towar na tle konkurencji.
  • Budujesz wizerunek swojego sklepu i zapadasz w pamięć klientom.
  • Maksymalizujesz wejścia na sklep.
  • Zwiększasz sprzedaż.
  • Sprzedajesz więcej na Ceneo.
  • Możesz zaniechać walki cenowej, gdyż TOP3 plasuje Twoją ofertę wysoko bez względu na cenę.

Natomiast trzeba pamiętać o tym, że opcja ta, jest dodatkowo płatna. Warto rozważyć lokowanie produktów np. na 2 lub 3 lokacie. Prawdopodobnie, pierwsza pozycja będzie dużo droższa, niż pozostałe. Istotne, że system LivePrice umożliwia Ci również automatyzację licytacji pozycji na Ceneo. Reasumując, dzięki działaniu narzędzia oszczędzasz czas i pieniądze, a efektem jego pracy jest to, że sprzedajesz więcej na Ceneo!

Zarabiaj sprytnie na Ceneo!

Wyświetlając ofertę na Ceneo, musisz działać sprytnie. Dokładnie analizuj swój asortyment, przyjmij mądrą politykę cenową, obserwuj konkurencję i zarabiaj więcej na Ceneo!

Reasumując, jeżeli chcesz sprzedawać więcej na Ceneo, zainwestuj w automatyzację, to szybki i niezawodny sposób. Dzięki LivePrice możesz monitorować konkurencję, włączyć automatykę cenową na wybranych produktach i oszczędzać na licytacji pozycji na Ceneo.

Wypróbuj LivePrice za darmo przez 14 dni!

Zobacz również