W tym roku święto wszystkich zakupoholików i sprzedawców (zwłaszcza internetowych) przypada na 29 listopada. Zastanawiasz się nad tym, jak przygotować swój sklep na Czarny Piątek w mniej niż miesiąc? Skorzystaj z naszych podpowiedzi i zwiększ zyski w Black Friday.
Czym jest Black Friday?
Black Friday przywędrował do nas z Ameryki. Jest datowany na pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia. W tym roku datuje się go na 29 listopada. Promocje trwają zazwyczaj cały weekend. Po tym czasie następuje kolejne wydarzenie związane z wyprzedażami… Cyber Monday.
Niewątpliwie Black Friday wyprzedaże to najlepsza okazja do zwiększenia zysków dla e-skalpów. Do zaplanowania strategii nie zostało wiele czasu, natomiast wprowadzają kilka elementów do Twojego biznesu, masz szansę zostać sprzedawcą, który oferuje najlepsze promocje Black Friday.
Black Friday a Dyrektywa Omnibus
Dyrektywa Omnibus wprowadziła istotne zmiany, które mają bezpośredni wpływ na sposób, w jaki sklep musi prezentować swoje obniżki i promocje na Black Friday.
Informuj o najniższej cenie przed obniżką
W ramach tych przepisów masz obowiązek rzetelnie informować o najniższej cenie produktu z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Wynika z tego, że warto wybrać w swoim asortymencie najlepsze promocje na Black Friday i na 30 dni przed nie robić na nich znaczących przecen i rabatów.
Pamiętaj o tym, że wszelkie Black Friday promocje muszą być uczciwe i jasno komunikowane, aby uniknąć wrażenia, że rabaty są nadawane sztucznie, tylko po to, aby iluzorycznie obniżyć cenę pod koniec listopada. Klienci w e-commerce są coraz bardziej świadomi, potrafią monitorować ceny produktów, zestawiać oferty sprzedawców i oczekują transparentności.
Prawdziwa cena zamiast udawanych promocji na Czarny Piątek
Dlatego podstawą rozpoczęcia udanego sezonu jesiennych wyprzedaży jest podanie prawdziwych cen. Wizerunek marki buduje się przez wiele miesięcy działalności, natomiast kilka negatywnych komentarzy może go szybko nadszarpnąć. Oszukiwanie kupujących podczas Czarnego Piątku może mieć poważne konsekwencje, zarówno w zakresie reputacji, jak i sprzedaży długoterminowej.
Wybierz produkty – promocje na Black Friday
Warto uczciwie (z odpowiednim wyprzedzeniem) wybrać ofertę, która będzie rabatowana w tym szczególnym dla e-commerce czasie. W ten sposób możesz przygotować się i proponować swoim klientom najlepsze promocje na Black Friday.
Reasumując, przestrzeganie przepisów Omnibus to zatem nie tylko wymóg prawny, ale również szansa na zwiększenie sprzedaży poprzez uczciwe promocje na Black Friday, które w rzeczywistości odpowiadają oczekiwaniom klientów.
Jakie produkty sprzedają się w Czarny Piątek?
Podczas tego święta e-commerce, wyprzedaże najczęściej obejmują takie kategorie jak:
- elektronika,
- odzież,
- kosmetyki,
- akcesoria domowe,
- sprzęt sportowy,
- zabawki.
W tym okresie klienci chętniej kupują droższe i luksusowe towary. Natomiast nie można zapomnieć o tym, że poszukują wyjątkowej okazji. Dlatego warto rozważyć znaczące obniżki cen na popularne artykuły, takie jak smartfony, laptopy, perfumy, kosmetyki, sprzęt AGD czy modne ubrania.
Tworzenie zestawów na Black Friday
Doskonałym pomysłem na zwiększenie wartości zamówień w Czarny Piątek jest także tworzenie zestawów produktów. Takie działanie podnosi atrakcyjność oferty, ale również daje klientowi wrażenie większej oszczędności. Co doskonale wpisuje się w najlepsze promocje na Black Friday.
Tworzenie zestawów produktów może zwiększyć szansę na przyciągnięcie uwagi klienta. Zestaw może być dla niego okazją do nabycia kompleksowego rozwiązania w ramach jednej transakcji. Dodatkowo, ceny zestawów są trudniejsze do porównania z cenami konkurencji, więc możesz zaoszczędzić marżę i tym samym pozbyć się stanów magazynowych.
Rzetelne podejście do czarny piątek promocje zapewni pozytywny wizerunek marki. Oferując najlepsze promocje Black Friday na dobrze dobrane produkty, możesz nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także zbudować lojalność klientów.
Wykorzystaj marketing i powiadomienia
W okresie Czarnego Piątku klienci są zasypywani informacjami o promocjach. Można powiedzieć, że wyskakują one z każdego powiadomienia, okienka czy maila. Natomiast brak działań marketingowych w tym okresie jest niedopuszczalny 😊
Wykorzystaj e-mail i social media
Wyślij newslettery z zapowiedziami promocji oraz przypomnienia na kilka dni przed Black Friday. Przyciągniesz w ten sposób osoby, które już skorzystały z usług Twojego sklepu i mogą śledzić Twoje oferty.
Jeżeli prowadzisz media społecznościowe, to pokuś się o wpis dedykowany największym promocjom na Twojej witrynie. Dzięki temu masz szanse „przyprowadzić” nowe osoby do swojego sklepu. Takie posty, możesz publikować z dużym wyprzedzeniem, dodając np. informację o tym, że ilość sztuk jest ograniczona.
Pokazuj się na popularnych marketplace’ach
Marketplace’y to doskonałe miejsce na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co może znacząco zwiększyć sprzedaż w tym gorącym okresie zakupowym. Platformy sprzedażowe przyciągają ogromny ruch i są popularnym miejscem poszukiwań najlepszych okazji. Jeżeli działasz na nich, koniecznie w okresie Czarnego Piątku postaw na zintensyfikowanie działań na:
Allegro
Stwórz atrakcyjne oferty, zadbaj o tytuły i opisy. Upewnij się, że ich tytuły jasno komunikują, że są to specjalne oferty Black Friday. Dodatkowo w tym okresie warto wykorzystać Allegro Ads. Płatne reklamy pozwolą uwidocznić Twoje działania i sprawią, że będą się pojawiały wyżej w wynikach wyszukiwania.
Na Allegro możesz korzystać ze zniżek i rabatów czasowych. System LivePrice posiada moduł do promocji czasowych, który pozwoli Ci dokładnie określić, kiedy dany produkt ma mieć obniżoną stawkę.
Empik Marketplace
Jeżeli korzystasz z tego kanału sprzedaży, możesz w okresie Black Friday postawić na Empik Ads, czyli zestaw płatnych reklam, które zwiększą widoczność Twojej oferty. Możesz również generować specjalne zniżki dla klientów Empik Premium.
Co ważne, na najlepsze promocje Black Friday możesz stworzyć ekskluzywne zestawy produktów, które będą dostępne wyłącznie na Empik. Dzięki temu możesz przyciągnąć osoby, które szukają unikalnych okazji.
Ceneo
Ceneo to najpopularniejsza porównywarka cen w sieci. Co istotne, stawki, które wyświetlasz na Ceneo, muszą być aktualne z Twoim e-sklepem. W tym przypadku używając LivePrice, możesz monitorować konkurentów na Ceneo i mieć pewność, na których ofertach masz najniższe ceny w sieci.
Aplikacja posiada również moduł, który pozwala na licytację ofert TOP 3 Ceneo, które niewątpliwie przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Za wdrożenie cen do Twojej obecnej infrastruktury może zadbać nasz zespół programistyczny – integracje LivePrice.
Googel Shopping
Zakupy google to również doskonałe miejsce w sieci, które pozwoli Ci dynamicznie dostosowywać ceny i utrzymywać atrakcyjność oferty.
Dzięki temu możesz wyróżnić swoje produkty i przyciągnąć więcej klientów. Oferując konkurencyjne Black Friday promocje, masz możliwość zachęcić do odwiedzin na sklepie nowych użytkowników. Dodatkowo, pamiętaj o tym, że automatyzacja i monitoring cen na Google Shopping daje Ci przewagę i zwiększa szanse na większą sprzedaż w okresie czarny piątek promocje.
Monitoruj konkurencję
Śledź innych sprzedających, aby nadawać najlepsze promocje na Black Friday. Monitoring cen konkurencji jest ważny nie tylko od święta. Jest niejako koniecznością w e-commerce, ponieważ właśnie to środowisko umożliwia klientowi szybką weryfikację cen.
Dzięki LivePrice masz szanse rzetelnie przygotować się do Black Friday i monitorować działania swoich konkurentów na najpopularniejszych kanałach sprzedażowych (Allego, Ceneo, Empik, Google Zakupy).
Automatyzacja cen – Black Friday wyprzedaże
Automatyka cen za pomocą narzędzi do repricingu jest kluczowym elementem strategii sprzedażowej w okresie Czarnego Piątku. W czasie, gdy klienci intensywnie porównują oferty i szukają najlepszych okazji, promocje na Black Friday muszą być nie tylko atrakcyjne, ale także dynamicznie dostosowywane do zmian na rynku.
LivePrice pozwala na utrzymanie konkurencyjności i zapewnia że Twój sklep oferuje najlepsze promocje Black Friday. Co ważne, jeżeli chcesz zapoznać się z narzędziem, to wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a dołożymy wszelkich starań, abyś mógł korzystać z dynamicznych cen jeszcze przez Czarnym Piątkiem.