Blog Megaphone Icon

Testowanie cen. Rola strategii cenowej na Allegro!

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Testowanie cen

Zastanawiałeś się nad tym, jak ważna jest rola strategii cenowej na Allegro? Testowanie cen jest niezwykle potrzebne w handlu. Dzięki temu możesz zoptymalizować swoje zyski i lepiej zrozumieć klientów.

Rola ceny w handlu

Cena to kluczowy dla klienta czynnik podczas podejmowania decyzji zakupowej. Oczywiście dodatkowe aspekty Twojej działalności, czyli nienaganna obsługa, pozytywne opinie, szeroki wybór form dostawy i płatności również mają na nią wpływ. Natomiast wszelkie raporty e-commerce pokazują, że cena jest nadrzędną pobudką!

Portal Allegro charakteryzuje się dynamizmem cen – konkurencja zmienia je codziennie – lub kilka razy dziennie. Co więcej, oferty, które zbyt mocno wyśrubujesz cenowo, mogą mocno spaść w wynikach wyszukiwania.

Zastanawiasz się nad tym, jak bezpiecznie i efektywnie testować ceny online na Allegro? Jak dobrać strategie cenowe, aby działały na Twoją korzyść? W poniższym artykule skupię się na metodach, jakie możesz wykorzystać w swoim biznesie na pomarańczowym portalu.

Po co testować ceny?

Testowanie cen to kluczowy parametr, który pozwoli Ci w bezpieczny sposób zwiększać zyski. Co więcej, zadanie to nie jest łatwe. Niestety nigdzie nie znajdziesz gotowych reguł, które zapewnią Ci sukces w e-commerce.

Powody, dla których warto testować ceny:

Zrozumienie rynku – testowanie cen na Allegro pozwoli Ci weryfikować wrażliwość cenową klientów. Dzięki temu możesz lepiej dopasować cenę do oczekiwań klientów i ruchów Twojej bezpośredniej konkurencji.

Optymalizacja zysków – testowanie różnych strategii cenowych pomoże Ci optymalizować punkt cenowy i ustalić, kiedy sprzedajesz najwięcej, przy zachowani najkorzystniejszej marży.

Zwiększenie konwersji – działanie związane z testowaniem cen pozwoli Ci sprawdzić, na jakim poziomie cenowym, Twoja oferta jest najkorzystniejsza i najmocniej przyciąga klientów.

Reakcja na ruchy konkurencji – testowanie cen nie może być prowadzone bez obserwacji Twojej bezpośredniej konkurencji. Jeżeli chcesz działać skutecznie, musisz sprawdzać działania pozostałych sprzedających i szybko na nie reagować. Więcej na ten temat możesz przeczytać: Monitoring cen konkurencji na Allegro.

Testowanie cen polega na analizie reakcji klientów na różne poziomy stawek. Taki proces pomoże Ci poznać granicę popytu oraz konkurencyjności. Zapraszam do przeczytania artykułu: Strategie ustalania cen w e-sklepie i na portalach sprzedażowych, który pozwoli Ci zgłębić temat.

Jak przygotować produkty do testowania cen?

Niewątpliwie, przygotowanie asortymentu do testów cenowych, jest kluczowym zadaniem dla odniesienia sukcesu. Konieczne jest, abyś zaplanował i przeanalizował, jaka grupa produktów nadaje się do testów.

Wybór produktów do testów cenowych

Musisz zidentyfikować w swojej ofercie te produkty, które chcesz poddać testom. Wybierz towar, który charakteryzuje się dużą rotacją (np. sprzedajesz więcej niż 15 sztuk tygodniowo). Dodatkowo zwróć uwagę na sezonowość, popularność oraz ceny zakupu.

Cel testowania cen

Koniecznie określ jaki cel przyświeca Twojej pracy. Czy chcesz zwiększyć konwersję, zmniejszyć ilość porzuconych koszyków zakupowych na Allegro, maksymalizować zyski?

Konkurencja

Pamiętaj o tym, że na Allegro sprzedają również inni przedsiębiorcy. Podczas Twoich testów cenowych, mogą reagować na wprowadzone przez Ciebie zmiany i np. zaburzać wyniki testów. Prowadząc sprzedaż na pomarańczowym portalu, warto postawić na automatyczny monitoring cen konkurencji.

Jak przeprowadzić testy cenowe na swoim koncie na Allegro?

Testy można przeprowadzać w rozmaity sposób. Przede wszystkim trzeba podzielić działanie na ręczne i automatyczne.

Testy cenowe ręczne polegają na tym, abyś opracował strategię i wprowadzał ją sukcesywnie na swoim koncie sprzedażowym na Allegro. Kolejno trzeba śledzić ruchy konkurencję, ponieważ jej działanie może zaburzać Twoje testy.

Możesz również działać automatycznie, wykorzystując LivePrice, który w pozwala Ci w bezpieczny sposób testować najrozmaitsze strategie cenowe na Allegro.

Rozpoczynając testy, warto założyć, w jakich ramach czasowych chcesz je przeprowadzać. Kolejno warto ustalić budżet, jaki chcesz na nie przeznaczyć oraz metodę analizy wyników. Następnie musisz wybrać, jakie metody testów cenowych chcesz wprowadzić dla danej grupy asortymentu.

W tym przypadku LivePrice również okazuje się niezwykle pomocny, ponieważ system pozwala Ci definiować grupy i przypisywać im odpowiednie tryby cenomatic.

Rodzaje testów cenowych

Testy A/B

Polegają na tym, że porównujesz warianty cenowe tego samego produktu i sprawdzasz, jak on rotuje. W przypadku Allegro możesz przykładowo wystawić dwie aukcje z tym samym towarem, ale z zupełnie inną ceną. Posiłkując się systemem LivePrice, wystarczy, że wstawisz odmienne warunki cenowe i tryby cenomatic, a system samoczynnie wyliczy optymalne stawki i ustawi je na Allegro.

Czasowe testy cenowe

Metoda zakłada zmiany cen na określonych porach – dnia, tygodnia itd. Przykładowo, możesz sprawdzać, jak zmiana stawki na weekend, wpływa na liczbę transakcji. Możesz również założyć zmianę cen o wybranej przez Ciebie godzinie (np. po 17:00). W tym przypadku LivePrice również niezwykle usprawni ten proces.

Dynamiczne wycenianie

Dynamic pricing to trend w e-commerce, który pozwala Ci skutecznie dobierać ceny na podstawie ruchów Twojej bezpośredniej konkurencji lub liczby sprzedanych sztuk. Niestety bez systemu do automatyki cenowej raczej nie da się skutecznie wykorzystywać tej metody.

Testy wielowariantowe

Testy polegają na ustaleniu kilku wariantów cenowych dla danego produktu i badaniu, jak dana stawka wpływa na sprzedaż. Można ustalić próg niski, średni, wysoki i sprawdzać, jak na przestrzeni czasu, dana cena wpływa na Twój zysk.

Testy cenowe z LivePrice

Testy cenowe są cennym narzędziem w e-commerce. Natomiast przygotowanie asortymentu do testów cenowych wymaga czasu, wysiłku i odpowiedniej strategii. Pamiętaj o konsekwentnym podejściu, monitorowaniu wyników i ciągłym doskonaleniu strategii cenowej na podstawie uzyskanych danych i wniosków.

Niewątpliwie, testy cenowe prowadzone z profesjonalnym systemem do monitoringu i automatyzacji cen są o wiele łatwiejszym zadaniem, niż ręczna analiza wprowadzanych stawek. Aplikację LivePrice możesz wypróbować bezpłatnie przez 14 dni – bezpośrednio na Twoich produktach na Allegro.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy