Blog Megaphone Icon

Jak przygotować swój biznes na Dzień Dziecka? Branża artykułów dziecięcych w e-commerce

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Artykuły dziecięce eCommerce

2020 rok przyniósł nam przymusową izolację i tym samym… wzmożone zapotrzebowanie na nowe zabawki dla naszych dzieci. Aktualnie rynek zabawek w Polsce ma się świetnie i wygląda na to, że rok 2021 również będzie udany. Jak przygotować swój biznes na Dzień Dziecka? W tym artykule podamy 5 sposobów na zwiększenie sprzedaży w branży artykułów dziecięcych.

Artykuły dziecięce przegląd rynku

Branża artykułów dziecięcych. E-commerce rośnie w siłę!

Branża produktów dziecięcych rośnie w siłę, a ten rok będzie dla niej rokiem cyfryzacji. Sklepy, które do tej pory nie rozpoczęły sprzedaży on-line, powinny mocno przemyśleć temat. Sieć stała się miejscem transakcji i otwarcie e-sklepu lub rozpoczęcie sprzedaży na Ceneo, lub Allegro będzie niezbędne, aby odnieść sukces na rynku.

Branża produktów dziecięcych składa się z sześciu segmentów:

  • odzież,
  • obuwie,
  • zabawki,
  • kosmetyki,
  • żywność,
  • rozrywka.

Co istotne, branża produktów dziecięcych cechuje się dużą sezonowością. Największe obroty są związane z konkretnymi miesiącami – luty, grudzień oraz oczywiście czerwiec (Dzień Dziecka). Natomiast warto pamiętać, że rodzice chętnie obdarowują swoje pociechy nie tylko od święta. Jak podaje raport MAM, ponad 60 proc. z nich wydaje na produkty dziecięce ponad 300 zł miesięcznie.

Na rodzimym rynku zabawek wysoką pozycję zyskały międzynarodowe marki – Lego, Hasbro czy Mattel. Branża zabawek w Polsce wyceniana jest na około 1 mld zł. Co istotne, rodzice, zaczynają znacznie częściej wspierać również krajowych producentów. Rodzime zabawki i odzież cieszą się ogromną popularnością i to nie tylko w Polsce. Sukces odniosły między innymi – Cobi, Wader (zabawki wysyłane są do 70 krajów), Trefl (produkty marki pojawiają się już w 50 krajach) czy Szumisie.

Jak zwiększyć sprzedaż artykułów dziecięcych? 5 porad

  • Postaw na wielokanałowość!

Prowadząc sprzedaż w branży artykułów dziecięcych, musisz liczyć się z tym, że sprzedaż przeniosła się do sieci. Jeżeli jeszcze nie masz e-sklepu, koniecznie pomyśl o jego założeniu.

Dzięki temu poszerzysz grono odbiorców, zdobędziesz możliwość zaprezentowania swojej oferty nie tylko mieszkańcom swojego miasta, ale całego kraju. Natomiast jeżeli już posiadasz e-sklep, pomyśl o wyświetlaniu swojej oferty w wielu kanałach, np. poprzez integrację sklepu z Ceneo lub Allegro.

Allegro i Ceneo to giganci na polskim rynku e-commerce. Wartość sprzedaży zabawek za pośrednictwem serwisu Allegro szacuje się na 500 mln zł, a kwota stale rośnie! Powiązanie swojego sklepu z tymi platformami pozwoli Ci zyskać olbrzymią liczbę kupujących. Oczywiście musisz liczyć się z kosztami prowizji, jakie oba serwisy pobierają. Dlatego warto przeanalizować swoją ofertę i prezentować produkty topowe w konkurencyjnych cenach.

  • Wygląd ma znaczenie

E-sklep to krok do zwiększenia zysków, natomiast warto zastanowić się, jak powinien wyglądać Twój serwis. Przygotowując się do budowy własnej platformy, zobacz, jak nawigowana jest witryna u topowych graczy w branży artykułów dziecięcych. Swoim klientom musisz zapewnić:

      • Dostosowaną szatę graficzną – bez znaczenia, czy wybierzesz kolorową grafikę, czy skandynawski minimalizm. Ważne, aby klient po wejściu na Twoją witrynę wiedział, co sprzedajesz i łatwo mógł znaleźć poszukiwany produkt.
      • Możliwość wyboru dostawy.
      • Uproszczoną ścieżkę zakupową.
      • Możliwość płatności on-line.
      • Podepnij pod swój sklep statystyki Google, które pozwolą Ci obserwować ruch na stronie i zachowanie użytkowników. Dodatkowo w module e-commerce Google Analytics pokaże Ci wartość złożonych zamówień.
      • Rabaty i upusty dla stałych klientów. Pamiętaj o tym, że rodzice mogą stać się Twoimi stałymi klientami. W Twojej branży zakupy nie są dokonywane jednorazowo. Dziecko rośnie i ciągle potrzebuje nowych ciuchów, zabawek, kosmetyków, książek, gier, czy nawet mebli (od komody do przewijania, po szkolne biurko). Zaplanuj specjalne upusty dla rodziców, którzy wiernie kupują w Twoim sklepie, a zatrzymasz ich na dłużej.
  • Zacznij inwestować w social media

Social media są miejscem, gdzie rodzice wymieniają się wskazówkami, informacjami dotyczącymi dzieci. W bezcenny sposób mogą napędzać sprzedaż w Twoim e-sklepie. Zastanów się nad:

      • Czynnym działaniem w social mediach – może współpraca z influencerami okaże się pomocna w dotarciu do nowych klientów?
      • Prowadzeniem content marketingu. Możesz prowadzić Instagram swojego sklepu, gdzie na bieżąco będziesz pokazywać pojawiające się nowości i trendy. Zastanów się nad blogiem o tematyce parentingowej lub tworzeniem filmów na YouTube, gdzie pokażesz zabawki, książki, odzież lub gry.
  • Rozeznaj się w konkurencji

Rynek produktów dla dzieci rośnie w siłę. Tym samym konkurencja również jest ogromna. Rozpoczynając sprzedaż w e-commerce, musisz wiedzieć:

      • kto sprzedaje w Twojej branży,
      • jakie ceny oferuje.

Reasumując, prowadząc sprzedaż w sieci, musisz równolegle prowadzić monitoring konkurencji. System LivePrice to kompleksowe narzędzie

  • Dostosuj asortyment – śledź trendy

Prowadząc sprzedaż w branży artykułów dla dzieci, musisz uważnie śledzić trendy panujące na rynku. Nic tak nie nakręca sprzedaży, jak zabawka, koszulka, ręcznik czy nawet kubek z motywami z ulubionej przez dzieci (i aktualnie modnej) bajki. Trendy panujące wśród rówieśników przyciągają dzieci. Jeżeli w Twoim asortymencie będą się pojawiać pożądane i modne towary, to możesz liczyć na dużą sprzedaż. Ważne jest to, aby być na bieżąco z nowymi filmami i bajkami, które powstają w topowych wytwórniach.

  • Branża artykułów dziecięcych – prognozy!

Dane PMR (z 2019 roku) podają, że wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła 15,2 mld. Eksperci spekulują, że rok 2021 przyniesie wzrost, aż o 4-5 procent. Tendencja wzrostowa w branży zabawek będzie się utrzymywała zwłaszcza w e-commerce. Wpływ na ten stan rzeczy ma:

    • rozwój parentshare’ingu,
    • media społecznościowe,
    • koniunktura (pandemia, dofinansowania np. w postaci programu 500+ itd.).

Natomiast czynnikiem spowalniającym rozwój branży produktów dziecięcych może być demografia. Każdego roku w Polsce notuje się coraz niższy przyrost naturalny. Jeżeli chcesz odnieść sukces i zyskać miano lidera, koniecznie zastosuj się do podanych w artykule. Ciekawie zbudowany sklep, wielokanałowość, podążanie za trendami, skuteczna reklama i monitoring konkurencji są kluczami do sukcesu!

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice