Korzystna cena niewątpliwie wpływa na zainteresowanie Twoją ofertą. Skutecznie prowadzona polityka e-sklepu, pozwala na budowanie silnej marki i pozycji w branży. Przeczytaj tekst i dowiedz się, jak monitorować ceny Twojej konkurencji z systemem LivePrice?
Konkurencja w internecie
Prowadząc sprzedaż w e-commerce, musisz liczyć się z tym, że działanie konkurencji cechuje niezwykły dynamizm. Śledzenie cen w internecie – na e-sklepach, Allegro, Ceneo czy Empiku, pozwala na obiektywne zestawienie własnej oferty z asortymentem innych sprzedających.
Dzięki wiedzy z zakresu działania branży możesz dostosować swoją ofertę do sytuacji rynkowej. Tym samym, znając realia, jakie panują na danym marketplace’ie, porównywarce czy portalu aukcyjnym, możesz podjąć działania, które będą zmierzały do przyciągania nowych kupujących do swojej oferty, a ostatecznie do zwiększenia zysków.
Po co śledzić ceny w sieci?
Po co śledzić ceny w sieci, skoro można stosować np. w przypadku sprzedawców politykę sztywnych cen i nie dostosowywać swoich ruchów do działań konkurencji? Odpowiedź jest prosta, monitoring cen produktów w sieci jest niezwykle istotny i pozwala realnie zwiększać sprzedaż w e-commerce.
Jeżeli nie sprawdzasz, jakie stawki pojawiają się na danym produkcie, nie możesz realnie walczyć o swoich klientów. Omijając kwestię ceny, nawet nie starasz się dorównać innym sprzedawcom.
Śledzenie cen w internecie jest praktyką, którą wykonują zarówno sprzedawcy w e-commerce, producenci, jak i sami klienci. Cel monitoringu cen jest oczywiście inny dla każdej z tych grup.
Kto śledzi ceny internecie?
Odpowiedź na pytanie: kto śledzi ceny internecie? Jest jedna… sprawdzają je wszyscy 😊
-
Kupujący
W dobie inflacji i szalejącej drożyzny, chyba nikogo nie dziwi, że większość użytkowników portali sprzedażowych, przed podjęciem decyzji zakupowej, sprawdza i śledzi ceny produktu w internecie. Kupujący śledzą ceny w sieci, ponieważ szukają najniższych cen i nie chcą przepłacać. Wystarczy zobaczyć, jakie rozbieżności w stawkach tego samego produktu pojawiają się np. na Allegro. Jeżeli ten sam produkt, można kupić w znacznie niższej cenie, to warto czasami poszukać konkretnej oferty. Oczywiście zdarza się, że klienci kupują produkty, które nie są w najniższych cenach (np. dodając do koszyka dodatkowe oferty, których cen już nie sprawdzają). Natomiast warto podkreślić, że według wszelkich raportów e-commerce, cena jest jednym z kluczowych bodźców, podczas finalizacji transakcji w sieci.
-
Sprzedawcy
Sprzedawcy śledzą ceny w internecie, ponieważ jeżeli poważnie podchodzą do swojego biznesu, muszą podążać za ruchami rynku oraz sprostać wymaganiom klientów. Praktyka obserwowania cen w sieci przynosi korzyści w postaci wiedzy, na temat tego, jak swoje stawki kształtuje branża. Co istotne, informacja o cenach konkretnych sprzedawców z ostatnich 30 dni, brakach magazynowych, czy formach promocji, pozwala realnie działać, aby zwiększać sprzedaż i własne zyski.
W jaki sposób e-sprzedawcy mogą śledzić ceny w internecie? Mogą to zrobić, korzystając z dedykowanych, profesjonalnych systemów, które dostarczają niezbędnej wiedzy na temat działań konkurencji w sieci. LivePrice to narzędzie, które dostarczy sprzedawcy niezbędnych danych z zakresu śledzenia cen w internecie. Dodatkowo aplikacja pomoże w automatycznym wyliczaniu i nadawaniu odpowiednich stawek na wybranych portalach sprzedażowych.
-
Producenci
Producenci i dystrybutorzy sięgają po narzędzia do śledzenia cen w internecie, aby kontrolować swoich odbiorców końcowych i dbać o sprzedaż produktu na rynku. Takie działanie pomaga w utrzymaniu optymalnej polityki cenowej. Pozwala przekonać się, czy towar jest dostępny w danej sieci sprzedaży (lub jaki stany magazynowe posiada dany odbiorca).
Aplikacja do śledzenia cen LivePrice pozwala dystrybutorowi lub producentowi, trzymać rękę na pulsie. Narzędzie pozwala pilnować polityki cenowej, sprawdzać stany magazynowe oraz dostępność asortymentu, oraz porównywać produkty podobne, aby czuwać nad cenami rynkowymi. Dzięki modułowi do alertów i powiadomień, system zaraportuje wszelkie odchylenia cenowe i dostarczy danych, które pomogą podejmować przemyślane decyzje biznesowe.
Śledzenie cen w e-commerce, czy naprawdę warto?
Automatyczne śledzenie cen w sieci jest niezwykle ważne i przydatne dla producentów, dystrybutorów, marek, oraz e-sprzedawców. Działania związane z monitoringiem konkurencji potrafią znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.
Jeżeli chcesz rozpocząć monitoring cen w sieci, możesz skorzystać z darmowej wersji demonstracyjnej – wystarczy wybrać produkty, określić kanał sprzedaży i wygenerować bezpłatną wersję systemu LivePrice. Skontaktuj się z naszym zespołem handlowym, a przez 14 dni, będziesz mógł dokładnie zobaczyć, czy aplikacja pomoże Ci rozwinąć Twój biznes.