Śledzenie cen konkurencji

Śledzenie cen konkurencji. Czy to konieczne?

Prowadząc biznes w sieci, warto zadać sobie pytanie, czy śledzenie cen konkurencji jest konieczne? Wydaje się, że nie samą ceną możemy zdobyć klienta. Tak wiele mówi się o jakości obsługi, wysyłce, projekcie e-sklepu czy jakości… Może nie warto śledzić cen swoich konkurentów w sieci?

Monitoring cen konkurencji – NIE dla sklepów internetowych

Część sprzedawców w sieci zastanawia się nad monitoringiem cen. Czy faktycznie potrzebują tego typu działań? Jakie korzyści może przynieść śledzenie cen konkurencji? Natomiast warto zastanowić się, czy istnieją logiczne argumenty przeciw sprawdzaniu cen w sieci?

  1. Ja ustalam swoje ceny sam
  2. Oczywiście w tym stwierdzeniu znajduje się sporo prawdy. Bardzo korzystna jest sytuacja, kiedy możemy ustalać ceny jedynie wedle własnego narzutu i mnożyć zyski. Tylko czy naprawdę tak jest? Niestety nie. Jak dowodzi raport Gemius – cena jest jednym z kluczowych czynników, które pozwalają konsumentowi podjąć decyzję zakupową.

    Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że w sieci możliwość porównania oferty wielu witryn jednocześnie daje bardzo wiele portali (np. Allegro lub Ceneo). W internecie nie jesteśmy monopolistami, trzeba walczyć o konsumenta, a cena, bywa kluczowym argumentem.

  3. Nie będę bił się o 1 grosz z innymi
  4. Możliwość filtrowania oferty od najtańszej umożliwia klientowi znalezienie najkorzystniejszej oferty danego produktu. To z kolei zachęca sprzedawców do obniżania ceny – nawet o jeden grosz.

    Czy w procesie automatycznego śledzenia konkurencji chodzi jedynie o bitwy z innymi sklepami? LivePrice to narzędzie do monitoringu konkurencji. System pozwala również nadawać instrukcje cenowe i automatyzować proces ustawiania odpowiednich wartości. Działanie aplikacji pozwala na wybranie trybu cenowego i sprytne pokierowanie polityką cenową swojego biznesu. LivePrice może walczyć o:

    Automatyczne śledzenie cen konkurencji, to nie tylko ślepe bicie się o przysłowiowy grosz. LivePrice pozwala sprytnie planować politykę cenową Twojego biznesu. Nadal to Ty ustalasz reguły, natomiast baczne przyglądanie się konkurencji, pozwala Ci zachowywać wysoką pozycję w branży.

  5. Sam śledzę ceny konkurencji
  6. Jeżeli sprzedajesz w sieci 10 czy 20 produktów, a dodatkowo Twoja konkurencja jest mocno ograniczona, to oczywiście możesz samodzielnie przeprowadzać monitoring cen. Natomiast, jeżeli w swoim asortymencie posiadasz dużą liczbę produktów, sprzedajesz w kilku miejscach, to nie ma możliwości, abyś samodzielnie mógł monitorować ceny. Prowizoryczne działanie w tym przypadku będzie polegało na mozolnym klepaniu fraz lub EANów na wyszukiwarce. Czy będziesz mógł odpowiednio przeanalizować te dane? Następnie ustawić ceny do konkretnych kanałów sprzedaży? Niestety nie. Ręczne śledzenie produktów wiąże się z:

    • Mozolnym i długotrwałym przeglądaniem ofert konkurencji.
    • Ryzykiem błędu ludzkiego.
    • Większym kosztem – musisz poświęcać swój czas lub płacić pracownikowi.
    • Mało dokładnym ustalaniem cen.
    • Koniecznością powtarzania tego procesu codziennie.

Dokładne i rzetelne, manualne śledzenie cen konkurencji nie jest możliwe. System LivePrice może monitorować dowolną liczbę ofert na Allegro, Ceneo, Google Shopping, Amazonie lub wybranym e-sklepie.

Automatyka cenowa – na czym polega?

Automatyka cenowa pozwala, na samoczynną reakcję systemu, na dane dostarczone podczas monitoringu cen. LivePrice może aktualizować informacje tak często, jak tego potrzebujesz. System samoczynnie śledzi ceny Twojej konkurencji – produkty mogą być sparowane po EANie lub frazie. Kolejno na podstawie instrukcji cenowych (zatwierdzonych przez Ciebie), aplikacja nadaje odpowiednie kwoty w wybranym przez Ciebie miejscu (bezpośrednio na ofercie, w CMS’ie lub programie magazynowo-księgowym).

Dlatego, aby automatyka cenowa mogła zadziałać, musisz nadać odpowiednie instrukcje cenowe:

  • Krok cenowy – to balans pomiędzy Twoją ceną a ceną konkurenta. Może, ale nie musi wynosić 1 grosz. Sam ustalasz, o jaką kwotę Twoja oferta ma być tańsza od towaru innych sprzedających.
  • Cena minimalna – najniższa kwota, za którą możesz zaoferować swój produkt. System działa dwukierunkowo – obniża i podnosi ceny względem konkurencji.

Co istotne, nie musisz automatyzować cen wszystkich produktów w ofercie, to Ty decydujesz o tym, jak wygląda polityka cenowa Twojego sklepu.

Śledzenie cen konkurentów – korzyści

Profesjonalny system do śledzenia cen konkurencji daje niesamowite korzyści.

  • Stały dostęp do rzetelnych raportów i analiz, pozwoli Ci zawsze trzymać rękę na pulsie.
  • Zwiększasz sprzedaż i zyski.
  • Dbasz o marżę.
  • Dokładnie wiesz, jak wygląda Twoja bezpośrednia konkurencja.
  • Automatyka cenowa pozwoli Ci świadomie sterować polityką cenową Twojego biznesu.
  • Możesz walczyć o pierwszą pozycję na danym portalu, ale możesz również przejmować ceny konkurencji.
  • Nie musisz wszczynać wojen cenowych.
  • Możesz korzystać z braków magazynowych konkurencji.
  • LivePrice może być zintegrowany z dowolnym CMS’em lub programem magazynowo-księgowym.

Śledzenie cen konkurentów w praktyce

Korzystanie z systemu LivePrice nie wymaga od Ciebie instalowania oprogramowania na komputerze. Aby śledzić ceny konkurencji, wystarczy dostęp do aplikacji.

Przed zakupem systemu, masz możliwość testować go (bezpłatnie) przez 14 dni. W tym czasie Twój opiekun przeprowadzi rzetelne szkolenie online i pokaże Ci, jak krok po kroku, poruszać się po aplikacji. Co więcej, LivePrice jest chwalony przez użytkowników… właśnie za prostotę działania.

Automatyczne śledzenie cen konkurencji w sieci stało się właściwie normą. Możliwe, że w Twojej branży już znajduje się sprzedawca, który monitoruje Twoje działania. LivePrice pozwala zwiększać zyski i przejąć kontrolę nad cenami. Skorzystaj z bezpłatnej wersji demonstracyjnej!

Zobacz również