Październik przynosi nam deszczową aurę, spadające z drzew liście, kasztany i oczywiście… jesienne wyprzedaże. Czy obniżki cen w e-sklepie mogą zwiększyć ...

Responso - nowe narzędzie automatyzujące obsługę klienta
Spis treści
Obsługa klienta to obszar biznesu, w którym coraz częściej są wdrażane systemy komputerowe wspierające człowieka. Trend ten rozumieją twórcy oprogramowania Responso — narzędzia automatyzującego komunikację z klientem. Poniżej dzielimy się naszymi spostrzeżeniami na temat tej aplikacji.
Czym jest Responso?
Responso to narzędzie udostępniane w modelu SaaS, którego głównym zadaniem jest automatyzacja obsługi klienta. Przy czym trzeba zaznaczyć, że aplikacja nie zastępuje pracowników sklepu internetowego — bardziej ma tu miejsce rodzaj synergii. Za pomocą prostego w obsłudze interface-u można ustawić elastyczny autoresponder, zintegrować wiele marketplace-ów, dzięki czemu cała obsługa komunikacji odbywa się w panelu oprogramowania Responso. Warto dodać, że oprogramowanie jest udostępniane w oknie przeglądarki.
Poniżej przedstawiamy warte uwagi funkcjonalności oferowane przez Responso.
Elastyczny autoresponder
Możliwości wysyłki automatycznych wiadomości są tu spore — w aplikacji można definiować szablony autoresponderów.
- – Autoresponder weekendowy;
- – Autorespondera poza godzinami pracy;
- – Autoresponder w określone dni;
Aplikacja umożliwia ustawienie licznych warunków, dzięki którym można ściśle zdefiniować, jakiego typu treść respondera mają otrzymywać konkretne osoby. Dzięki temu każdy użytkownik otrzymuje odpowiedź, która odnosi się do jego sytuacji.
Cała komunikacja sklepu w jednym oknie
Tę funkcjonalność aplikacji doceni każda osoba, która prowadzi sprzedaż na kilku marketplace-ach. Responso umożliwia prostą integrację niemal wszystkich platform sprzedażowych dostępnych na polskim rynku.
Dzięki integracji sprzedawca nie musi logować się na każdą platformę z osobna, aby komunikować się z klientami — każdą konwersację prowadzi w panelu Responso.
Reguły bazujące na słowach kluczowych
Interesującym rozwiązaniem jest możliwość wyłapywania określonych fraz kluczowych i na ich podstawie wysyłanie zdefiniowanych wiadomości uwzględniających cel wiadomości klienta. Jak twierdzą twórcy aplikacji, dzięki temu wielu klientów nawet nie wie, że obsługuje ich aplikacja.
Zarządzanie opiniami kupujących
Aplikację można wykorzystać do zwiększenia liczby pozytywnych opinii. Po każdym zakupie sprzedawca może ustawić wiadomości wysyłane z określonym opóźnieniem, w których prosi o zostawienie pozytywnej oceny. Ta funkcjonalność jest szczególnie przydatna w przypadku sprzedaży na Allegro.
Obsługa klienta w wielu językach
Z myślą o osobach, które prowadzą sprzedaż na takich platformach jak Amazon, czy eBay, twórcy aplikacji umożliwiają przygotowywanie treści w różnych językach — pozwala to zwiększać skuteczność w przypadku sprzedaży prowadzonej w wielu krajach.
Czy warto sięgnąć po to rozwiązanie?
Biorąc pod uwagę atrakcyjny koszt Responso i system płatności uwzględniający rozliczenia w skali miesiąca, aplikację warto wypróbować. W końcu cena jej cena jest atrakcyjna. Poza tym każdy nowy użytkownik może przez 14 dni testować wszystkie funkcjonalności bez ponoszenia żadnych kosztów. W naszym przekonaniu warto wypróbować ten system.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Rozkwit e-commerce w 2020 – strategie ustalania cen
Internet stał się bezpiecznym, wygodnym i tanim miejscem zakupów. Bez wątpienia dla wielu sprzedawców handel w sieci stał się jedyną możliwą formą spr...
Porównanie cen to już norma. Jak korzystają z tego klienci? Jak reagują firmy?
Powszechny dostęp do internetu mobilnego sprawił, że porównanie cen stało się powszechne nie tylko w przypadku zakupów z domowej kanapy. Sprawdźmy więc, w...
E-commerce 2020 - podsumowanie roku
Zapewne nie ma osoby, która w trendach e-commerce na 2020 przewidziałaby globalną pandemię. 2020 był rokiem dziwnym i trudnym dla wszystkich z nas. Sytu...
Automatyzacja cen. Czy to prosta droga do wojny cenowej?
Automatyzacja cen stała się popularnym i skutecznym sposobem w walce z konkurencją. W dobie e-zakupów, klienci w szybki sposób mogą przefiltrować ofertę...
Śledzenie cen konkurencji. Czy to konieczne?
Prowadząc biznes w sieci, warto zadać sobie pytanie, czy śledzenie cen konkurencji jest konieczne? Wydaje się, że nie samą ceną możemy zdobyć klienta....