Empik to znana i zaufana marka na polskim rynku. Jak pokazuje raport Gemius, Empik Marketplace znajduje się w czołówce platform sprzedażowych w naszym kra...

Monitoring cen – czyli must-have dla Twojego sklepu
Spis treści
LivePrice sprzymierzeńcem e-commerce
Zarówno producent, jak i sprzedawca poszukują w sieci sposobu, aby kontrolować rynek cen w sklepach internetowych, na portalu Allegro oraz w porównywarkach cenowych. Jeżeli dodatkowo istnieje potrzeba stałej analizy i automatycznej zmiany ceny w e-sklepie, to rozwiązaniem jest system LivePrice. Aplikacja może samoczynnie optymalizować ceny w sklepie internetowym, aby dostosować je do działań konkurencji. System przetwarza dane z różnych obszarów e-commerce, a jego praca jest całkowicie automatyczna, co przekłada się oszczędność czasu i pieniędzy.
Aplikacja jest zgodna ze wszystkimi najpopularniejszymi, otwartymi silnikami (między innymi PrestaShop, Magento, Shopify) oraz dedykowanymi CSM’ami. Z naszego narzędzia można korzystać przy systemach ERP i dropshippingowych. Uniwersalna integracja umożliwia użycie narzędzia, bez zmiany istniejącej architektury sklepu. Nasi programiści dbają o dokładne testowanie zgodności systemu z różnymi silnikami, aby zapewnić niezawodność i sprawne działanie LivePrice. Gwarantujemy pełną funkcjonalność i wygodę z korzystania dla każdego modelu biznesu e-commerce.
Narzędzia price intelligence stają się sprzymierzeńcami, a korzystanie z nich jest skutecznym sposobem na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Ciągłe śledzenie aktywności rywali i automatyczna reakcja na ruchy rynkowe, zapewniają maksymalizację zysków, jednocześnie ograniczają nakład pracy. Decydując się na korzystanie z systemu, warto wybrać najlepszy na rynku. Taki, który umożliwia monitoring na wielu płaszczyznach i zapewnia pełną automatyzację pracy.
Jak działa LivePrice?
Używając LivePrice, działasz sprytnie, nie musisz tracić czasu na mozolne, samodzielne i czasochłonne analizy, które obarczone są ryzykiem błędu. Aplikacja przedstawia interesujące Cię zestawienie produktów (z Twojego sklepu) z ofertą konkurencji.
Działanie LivePrice opiera się na nieustannym pobieraniu danych z cenami produktów. System działa automatycznie, ale słucha Twoich poleceń i respektuje Twoją strategię biznesową. Możesz generować raporty z określonymi danymi (w wybranym formacie – jako arkusz kalkulacyjny, plik CSV, XML, JSON). Alerty e-mailowe mogą powiadamiać Cię o wahaniach cen lub o działaniach konkretnej konkurencyjnej firmy. Dzięki temu jesteś na bieżąco z tendencjami na rynku i podejmujesz trafne decyzje.
System automatycznie reaguje na zmiany cen, zapewniając pierwszą (lub wybraną) pozycję w porównywarkach cenowych. LivePrice działa dwustronnie – zależnie od sytuacji cena może być obniżona lub podwyższona, dbając o to, aby zachować odpowiednie miejsce w rankingu. Działanie aplikacji jest całkowicie bezpieczne. Ty decydujesz, do jakiej ceny minimalnej system ma być aktywny – tak, aby mieć pewność, że sprzedaż wciąż będzie dla Ciebie rentowna.
LivePrice pozwala na zastosowanie dowolnego scenariusza cenowego. System może walczyć o określone przez Ciebie miejsce (np. pierwsze) lub wyrównywać ceny do konkretnego, wskazanego praz Ciebie sklepu konkurencji. Zestawienia wartości artykułów w sklepach zmieniają się praktycznie codziennie – aby odnieść sukces, potrzebna jest szybka reakcja, poprzedzona dogłębną analizą. LivePrice samoczynnie wybierze optymalną cenę, która zapewni Ci wybrane miejsce w rankingu porównywarek.
Nasz system jest użyteczny dla firm, które oferują swój asortyment na portalu Allegro. LivePrice umożliwia ignorowanie własnych ofert, jeśli wystawiasz produkty na różnych aukcjach – nawet z innych kont. Wśród dostępnych danych znajdują się również m.in. informacje o wysyłce, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, które z produktów wysyłane są z Polski, a które z zagranicy. Samoczynna, błyskawiczna analiza cen konkurentów pomoże Ci zostać liderem w branży.
Nie tylko dla sprzedawców
LivePrice oferuje także szereg korzyści dla producentów i dystrybutorów. System daje możliwość sprawdzenia dostępności towarów oraz cen własnych produktów u sprzedawców. Aplikacja zapewnia rzetelne zestawienia asortymentu z ofertą konkurencji. Dzięki temu możesz kontrolować, jak konkretni sprzedawcy dostosowują ceny, co ułatwi podjęcie decyzji o współpracy ze sklepami. Raporty generowane przez LivePrice mogą obejmować także dane historyczne, w konsekwencji usprawniając analizę trendów rynkowych.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej, przejdź do podstrony „Rozwiązania dla producentów„.
Korzyści
Automatyczne działanie aplikacji zastępuje problematyczną analizę ręczną, co jednocześnie zmniejsza nakład finansowy i oszczędza Twój czas. Aplikacja zbiera aktualne, rzetelne dane z całej branży i błyskawicznie analizuje je pod kątem Twojej strategii biznesowej. Automatyzacja pozwala oszczędzić żmudną pracę człowieka w ustalaniu cen względem konkurencji. Dokładnie przystosowane algorytmy eliminują ryzyko błędów ludzkich. Takie rozwiązanie pozwala być zawsze o krok przed konkurencją.
Wysoka pozycja w porównywarkach cenowych zapewnia wzmożoną liczbę odwiedzin klientów w Twoim sklepie. Internauci szukają korzystnych cen i robią zakupy w miejscach, gdzie je otrzymują. Dodatkowo system LivePrice może być użyty tylko dla kilku, wybranych, najpopularniejszych produktów, co może być skuteczną strategią zwabienia kupujących do sklepu.
Korzystanie z LivePrice przekłada się na realne zyski. Według badań przeprowadzonych w sklepach, które wdrożyły nasz system, można zauważyć wzrost sprzedaży na poziomie ponad 30% i zwiększenie ruchu na stronie o około 70%. Dzięki połączeniu LivePrice z technikami takimi jak up-selling i cross-selling rośnie także średnia wartość koszyka. To wszystko skutkuje zauważalnym wzrostem wyników finansowych.
Wersja demo
System LivePrice możesz przetestować za darmo, korzystając z wersji demonstracyjnej przez okres 14 dni. Każde demo jest indywidualnie dostosowane do zamawiającego. W wersji testowej dostępny jest jedynie monitoring, bez funkcji automatyzacji cen.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Automatyczne zmienianie cen jako strategia maksymalizacji dochodów ze sprzedaży
Z raportu Gemius e-commerce w Polsce 2019 wynika, że głównymi czynnikami motywującymi konsumentów do wyboru konkretnego sklepu przy zakupie produktu prze...
Sprawdzanie cen konkurencji na Allegro, jak zacząć?
Planujesz rozpocząć lub prowadzisz aktywną sprzedaż na pomarańczowym portalu aukcyjnym? Ważnym elementem pracy w e-handlu jest sprawdzanie cen w branż...
Jak przygotować swój biznes na Dzień Dziecka? Branża artykułów dziecięcych w e-commerce
2020 rok przyniósł nam przymusową izolację i tym samym… wzmożone zapotrzebowanie na nowe zabawki dla naszych dzieci. Aktualnie rynek zabawek w Polsce ma się...
Śledzenie cen konkurencji. Czy to konieczne?
Prowadząc biznes w sieci, warto zadać sobie pytanie, czy śledzenie cen konkurencji jest konieczne? Wydaje się, że nie samą ceną możemy zdobyć klienta....
Czy warto sprzedawać na porównywarkach?
Bazując na badaniach Gemius, dowiadujemy się, że co drugi Internauta podczas zakupów w sieci, korzysta z porównywarki cenowej (nawet, jeżeli nie robi ...