Dynamiczna zmiana cen w e-commerce to standardowa praktyka wielu e-sklepów, która przynosi wiele korzyści. Automatyczne zarządzanie cenami jest świetną strat...

Co to jest CMS i jaki będzie dla Ciebie odpowiedni
Spis treści
Jeżeli planujesz otworzyć nowy e-sklep lub chcesz zmienić swój dotychczasowy sposób zarządzania treścią, koniecznie zapoznaj się z naszym przeglądem systemów CMS.
Co to jest CMS i jakie są rodzaje CMS?
Posiadanie narzędzia CMS (z ang. Content Management System) bardzo pomaga w możliwości zarządzania stroną. Dzięki temu można samodzielnie zmieniać treści oraz wygląd witryny.
Systemy zarządzania treścią stron internetowych dzielą się na otwarte z zamknięte. Różnica między nimi polega na dostępności kodu źródłowego. Narzędzia zamknięte, jak sama nazwa wskazuje, mają ograniczony (lub uniemożliwiony) dostęp do niego. W otwartym (zwanym inaczej open source) CMS dostęp do kodu jest całkowicie możliwy.
Dodatkowo warto pamiętać o tym, że otwarty CMS charakteryzuje się tym, że jest całkowicie darmowy, każdy użytkownik może go ściągnąć z internetu i modyfikować wedle swoich wymagań. Oczywiście nie wszyscy będą umieć samodzielnie zharmonizować otwarty CMS ze swoimi potrzebami, ale nawet w przypadku korzystania z pomocy profesjonalnej firmy, praca z CMS otwartym jest mniej kosztowna niż w przypadku CMS zamkniętego.
Zamknięty CMS jest natomiast płatny (jednorazowo lub w formie abonamentu) i do jego wdrożenia niezbędna jest pomoc wykwalifikowanego programisty. W tym przypadku kod źródłowy nie jest jawny, a twórca CMS nie godzi się na ingerowanie w niego. Natomiast warto pamiętać o tym, że używając zamkniętego CMS, możemy liczyć na bezpieczne działanie i wsparcie ze strony firmy, która go stworzyła.
Dlaczego warto korzystać z systemu zarządzania treścią?
Odpowiedź wydaje się oczywista, posiadanie CMS jest niezbędne, aby szybko i wygodnie zarządzać treściami na swojej witrynie. Co istotne, używając CMS, nie musisz posiadać nawet minimalnej wiedzy z zakresu programowania.
Otwarty czy zamknięty CMS?
Nie ma oczywiście jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który CMS jest lepszy. Poniżej przedstawimy opcje, które warto poznać, przed podjęciem decyzji o wyborze systemu do zarządzania treścią.
CMS otwarty (open source)
- Darmowy (lub tańszy, jeżeli korzystasz z pomocy agencji) niż autorski CMS.
- Dostępny.
- Rozwijany przez liczne grono developerów na całym świecie.
- Grafika dostępna jest w dwóch wariantach – szablon lub dedykowany projekt.
- Bardzo bogata kartoteka grafik (często darmowych) opartych na szablonie.
- Intuicyjny panel do zarządzania treściami.
- Możliwość współpracy z wieloma developerami – praktycznie każda agencja pomoże nam w pracy nad otwartym CMS.
- Umożliwia instalowanie licznych dodatków i wtyczek, które w dużej mierze są całkowicie bezpłatne.
- Duża częstotliwość aktualizacji.
- Brak jednolitej architektury kodu.
- Nie ma gwarancji bezpieczeństwa.
- Jest bardziej narażony na cyberataki.
Autorski CMS (zamknięty)
- Zdecydowanie droższy w zakupie niż open source.
- Pracę nad nim prowadzi tylko jedna agencja.
- Nie posiada częstych aktualizacji.
- Jest bezpieczny.
- Kod zazwyczaj jest spójny i tworzony zgodnie z obowiązującymi standardami.
- Możliwość dostosowania do potrzeb użytkownika.
- Support jedynie w jednej (macierzystej) firmie.
- Jego grafika jest zazwyczaj bardziej unikalna niż w przypadku otwartego CMS.
- Możliwość (za dopłatą) dopisania funkcjonalności, których brak w open source.
- Korzystając z autorskiego CMS, nie musimy mieć nawet elementarnej wiedzy z zakresu programowania.
- Jesteś zmuszony związać się z jedną firmą.
Najpopularniejsze CMS open source
Do najbardziej popularnych CMS open source należą: WordPress, Drupal, Magento, Joomla. Witryny postawione na otwartych CMS ma:
- nike.com
- lamborghini.com
- tesla.com
- christianlouboutin.com
- mercedes-benz.com
Reasumując, oba rozwiązania mają wady i zalety. Autorski CMS jest droższy, ale często podaje się, że jest bezpieczniejszym rozwiązaniem. Natomiast przy opcji budowy witryny na CMS open source mamy pewność, że w pracy nad stroną może nam pomagać praktycznie każdy developer – nie jesteśmy zobowiązani i zmuszeni do współpracy tylko z jedną firmą. Dodatkowo większość serwisów w sieci jest opartych o otwarte systemy zarządzania treścią.
LivePrice – integrujemy się ze wszystkimi
W kontekście budowy nowego e-sklepu nie można zapomnieć o systemie, który pomoże podnieść sprzedaż i przyciągnąć do niego kupujących. Aplikacja LivePrice to narzędzie, które monitoruje konkurencję i automatyzuje proces nadawania cen na Allegro, Ceneo i e-sklepie.
System LivePrice może zostać wdrożony do praktycznie każdego CMS. Wystarczy dostęp do bazy danych, a nasi programiści biorą odpowiedzialność, za prawidłowe działania narzędzia.
Sprawdź, jak działa LivePrice – przez 14 dni, bez zobowiązań, testuj narzędzie i sam przekonaj się, jak może pomóc w rozwoju Twojego biznesu.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Czy możliwe jest szybkie zwiększenie sprzedaży na Allegro?
Na to pytanie starają się odpowiedzieć wszyscy sprzedawcy na portalu. Konkurencja wśród nich ciągle rośnie – każdy sklep usiłuje kusić swoją ofertą, licz...
Trafność na Allegro. Jakie czynniki wpływają na pozycję na Allegro?
Jeżeli chcesz, aby Twoje oferty znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Allegro? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem. Trafność Allegro to par...
Śledzenie cen konkurencji. Czy to konieczne?
Prowadząc biznes w sieci, warto zadać sobie pytanie, czy śledzenie cen konkurencji jest konieczne? Wydaje się, że nie samą ceną możemy zdobyć klienta....
Super Sprzedawca Allegro
Allegro od dłuższego czasu stara się promować najlepszych sprzedawców, którzy dbają o wysoką jakość obsługi kupujących. Najpierw portal wprowadził Standard All...
Śledzenie cen w internecie – jak cena wpływa na Twoją sprzedaż?
Korzystna cena niewątpliwie wpływa na zainteresowanie Twoją ofertą. Skutecznie prowadzona polityka e-sklepu, pozwala na budowanie silnej marki i pozycji w b...