Jak wykorzystać system do automatyki cenowej, aby zwiększyć sprzedaż na Empiku?

Coraz więcej przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że w e-handlu warto zaufać partnerom i serwisom typu marketplace. Empik otworzył się na wszystkich sprzedających. Serwis przekształcił się ze zwykłego e-sklepu w pełnoprawny marketplace z wieloma kategoriami, sprzedającymi i unikalnymi klientami.

Dlaczego Empik?

Serwis zachęca, aby dołączyć do grona sprzedawców, a liczby, które podaje, robią wrażenie:

  • Ma ponad 70 lat doświadczenia na polskim rynku.
  • Posiada 1,2 mln użytkowników w aplikacji mobilnej.
  • Serwis ma 7 mln klientów Empik Premium i Empik Premium Free.
  • Strona Empik.com odwiedzana jest w ciągu miesiąca (średnio) 22 mln razy.
  • Witryna zrzesza już prawie 3 tysiące partnerów.
  • Serwis pośredniczył już w 2,5 mln transakcji.
  • Portal znajduje się w top 3 e-commerce w Polsce.
  • Na platformie EmpikPlace znajduje się ponad 4 mln ofert.

 

Empik wystartował (jako marketplace) w 2017 i rok do roku notuje zwiększenie liczby klientów, sprzedawców, kategorii, asortymentu i zamówień. Chyba nie trzeba przekonywać, że serwis, który posiada ugruntowaną pozycję na rodzimym rynku, naprawdę ma potencjał do podboju polskiego e-commerce.  A jest o co walczyć… jak podaje raport Gemius 2021 „E-commerce w Polsce”, 77% internautów dokonuje zakupów w sieci. Co istotne, 85% wśród badanych zapowiada, że poziom liczby zamówień przez sieć utrzyma także po pandemii.

Niewątpliwie dodatkowym atutem serwisu jest system prowizyjny, który względem innych portali jest najkorzystniejszy. Sprzedając na Empik.com, płacisz jedynie prowizję od sprzedaży i dostawy. Serwis nie wymusza na Tobie opłaty abonamentowej czy za utrzymanie oferty. 

Zalety współpracy z Empikiem:

  • Uwiarygodniasz swoją firmę w oczach miliona kupujących.
  • Zyskujesz dostęp do nowych konsumentów (którzy nie są obecni na Allegro, Ceneo lub nie dotarliby w inny sposób do Twojego e-sklepu).
  • Możesz monitorować działania swojej konkurencji (LivePrcice).
  • System LivePrice może oszczędzać Twój czas i automatycznie nadawać ceny na Empiku.
  • Masz możliwość dołączenia do programu Empik Premium.
  • Korzystny system prowizji za sprzedaż i dostawę.
  • Serwis nie posiada dodatkowych programów promujących dany produkt lub sklep. Nie musisz liczyć się z dodatkowym nakładem pieniędzy na działania marketingowe.

 

Czy sprzedaż na Empiku ma wady? 

Sprzedaż na platformie typu marketplace  zawsze niesie ze sobą pewne niedogodności. Nie można oszukiwać się, że dołączenie do istniejącej platformy (Allegro, Ceneo, Empik, Idealo czy Amazon) nie wiąże się z pewnym ryzykiem.

Może okazać się, że:

  • Prowizje są dla Ciebie zbyt wysokie i tak naprawdę niewiele zarabiasz.
  • Klienci nie interesują się Twoim asortymentem, ponieważ konkurencja nadaje znacznie lepsze ceny. 
  • Jeżeli Empik osiada dany asortyment w swojej ofercie, będzie on lokowany, jako domyślny. 
  • Twoja oferta zostanie zestawiona z towarem konkurencji. 

Jak widać na powyższym zestawieniu, głównymi bolączkami sprzedaży na Empiku są prowizje (na to niestety nie mamy wpływu) oraz ceny, jakie nadaje konkurencja (tu możesz mieć bardzo duży wpływ na swoją branżę).

Monitoring konkurencji i automatyka cenowa na Empik.com

Jeżeli zamierzasz rozpocząć przygodę (lub już działasz) z Empik.com koniecznie zastanów się nad monitoringiem konkurencji na tym portalu. Wiedza zawsze pomaga ugruntować konkretne działania, a w przypadku biznesu w grę wchodzi Twój zysk.

LivePrice to system, który w profesjonalny sposób zestawi Twoją ofertę z asortymentem innych sprzedających. Aplikacja ułatwi Ci zdobycie wiedzy na temat cen, jakie nadaje konkurencja. Dodatkowo serwis może prowadzić na Twoim koncie automatykę cenową.

Samoczynne nadawanie cen na Empiku  ułatwi Ci osiągnięcie wysokiej pozycji domyślnej na karcie produktu. Co więcej, możesz balansować kwotami i prowadzić optymalną dla siebie politykę cenową. LivePrice działa  zależnie  od (określonych   przez   Ciebie)   scenariuszy   cenowych.   Wystarczy,   że   ustawisz   kwotę   minimalną, a aplikacja samodzielnie określi optymalną cenę produktu, analizując oferty konkurencji.

Specyficzna automatyka cenowa na Empiku

Empik jest specyficznym portalem, gdyż wyświetla oferty w opcji Premium i zwykłej. W takim przypadku łatwi balansować cenami i ukrywać je w kosztach dostawy. Zdarza się, że teoretycznie tańszy produkt, razem z dostawą jest znacznie droższy, niż ten z wyższą ceną zakupu. Jak w takiej sytuacji prowadzić automatykę cenową na Empiku?

LivePrice pozwala Ci:

  • Porównywać swoje produkty do wszystkich ofert na danej karcie Empiku.
  • Zdecydować, czy do wyliczeń cen, chcesz dodać koszt wysyłki.
  • Sprawdzać tylko oferty Empik Premium.

Warto wiedzieć, że LivePrice umożliwia Ci nie tylko porównywanie się do konkretnych ofert. Możesz również decydować, w jaki sposób chcesz zaistnieć w branży. Możesz:

  • Walczyć o pierwszą, domyślną pozycję.
  • Równać ceną do konkretnego sprzedawcy.
  • Mieć identyczną cenę, co sprzedawca z najniższą ceną. 

Elastyczność działania aplikacji wpływa na Twoje możliwości marketingowe. Automatyka cenowa na Empiku, prowadzona za pośrednictwem LivePrice może przynieść Ci w krótkim czasie zysk. Sprawdź, jak aplikacja pomoże Ci wykorzystać potencjał marketingowy Empiku. Przetestuj system przez 14 dni (całkowicie za darmo). 

Zobacz również