Empik to znana i zaufana marka na polskim rynku. Jak pokazuje raport Gemius, Empik Marketplace znajduje się w czołówce platform sprzedażowych w naszym kraju. Serwis zrzesza liczne grono sprzedawców, którzy mogą wystawiać swoje oferty jedynie, jeżeli wyznają te same wysokie standardy obsługi klienta. Współpraca z dużym i znaczącym partnerem, jakim niewątpliwie jest Empik, przekłada się na wzrost zaufania i zainteresowania ofertą wśród kupujących.
Jak rozpocząć sprzedaż na Empiku?
Rozpoczynając współpracę z portalem, konieczne jest przejście 4 prostych kroków. Musisz:
- Zapoznać się z regulaminem i warunkami handlowymi.
- Wypełnić i wysłać formularz.
- Poczekać na weryfikację.
- Po akceptacji zgłoszenia rozpocznie się Twoja współpraca z Empikiem.
Oczywiście, wystawiając ofertę na portalu, warto zwrócić uwagę na to, że nie będziemy jedynym oferentem danego produktu. Warto profesjonalnie monitorować swoją konkurencję na Empik.com.
Zalety współpracy z serwisem są bezsprzeczne. Empik może ułatwić nam dotarcie do swoich lojalnych klientów.
Czy warto wystawiać ofertę na Empiku?
Empik Marketplace to prężnie rozwijająca się platforma, która zaprasza do współpracy e-sprzedawców w rozmaitych kategoriach sprzedażowych. 70 lat doświadczania na polskim rynku, którym chwali się serwis, niewątpliwie wpływa na ilość odwiedzin. Serwis zapewnia, że średnio osiąga 22 mln odwiedzin miesięcznie.
Źródło: Empik
Liczby nie kłamią i każdego roku obserwujemy większe zainteresowanie klientów zakupami na portalu. Oferta portalu również jest niezwykle szeroka, co niewątpliwie wpływa na dobre wyniki sprzedażowe partnerów.
Co więcej, z biznesowego punktu widzenia, serwis jest przyjazny i prosty w integracji z Twoim e-commerce. Empik umożliwia szerokie możliwości wdrożenia m.in. poprzez pliki XML, API lub panel Mirakl. Serwis integruje się z większością popularnych CMS’ów – IdoSell, SkyShop, Shoper, Magento, PrestaShop, WooCommerce. Dzięki temu możesz:
- Zarządzać procesami sprzedażowymi bezpośrednio ze swojego e-commerce.
- Oszczędzać czas na wystawianiu oferty.
- Zautomatyzować synchronizację danych.
Sprzedaż na Empiku. Ile kosztuje?
Warto uświadomić sobie, że na serwisie swoje produkty będą wystawiali również inni przedsiębiorcy. Monitoring cen konkurencji na Empiku, to jedyne skuteczne działanie, które pomoże Ci zyskać przewagę nad innymi sprzedawcami. Tym, bardziej, że Empik może się również poszczycić najniższymi stawkami prowizyjnymi na rynku marketplace’ów.
Źródło: Empik
Na platformie nie płacisz abonamentu za otwarcie czy utrzymanie konta. Empik nie pobiera również opłat za wystawienie produktu. Jedyny koszt, jaki poniesiesz, to prowizja, za dokonaną sprzedaż.
Jak serwis prezentuje ofertę produktu?
Na serwisie możesz wystawiać towary w rozległych kategoriach. W części z nich Twoja oferta może pokryć się z asortymentem sprzedawcy Empik.com. Standardowo portal promuje w prawym górnym rogu sklep z najniższą ceną. Klikając „Wszystkie oferty”, możesz rozwinąć listę sprzedawców.
Standardowo oferty filtrowane i układane są pod względem kryterium ceny. Dodatkowo można zobaczyć listę z uwzględnieniem kosztów dostawy.
Empik Premium
Platforma wprowadziła również program dla sprzedających i kupujących o nazwie Empik Premium. Udział w nim oznacza liczne bonusy zarówno dla jednej, jak i drugiej grupy.
Źródło: Empik
Dołączając swój sklep do programu, zyskujesz dofinansowanie kosztów wysyłki towaru i możesz zwiększać widoczność swojego e-sklepu na platformie. Jak podaje serwis, wzrost sprzedaży po dołączeniu do Empik Premium jest widoczny nawet o 27%.
Jakie warunki trzeba spełnić, aby dołączyć do programu Empik Premium?
- 98% wskaźnik przyjęcia zamówień.
- Twój obrót na Empik.com musi wynosić średnio 20 tys. brutto.
- Ponad połowa ocen Twoich transakcji musi być na poziomie 4,5 punta.
- Musisz obsługiwać wybrane kanały dostawy (np. paczkomat i kurier).
Monitoring konkurencji na Empiku?
Portale zrzeszające różnych sprzedających charakteryzują się dużą konkurencyjnością. Allegro, Ceneo czy Empik, to miejsca, gdzie wielu przedsiębiorców oferuje ten sam produkt. Jeżeli mają oni zbieżne, pozytywne opinie, podobny koszt wysyłki, to z punktu widzenia klienta, niezwykle istotna jest w tym przypadku, będzie cena.
Koszt produktu jest kluczowy w procesie zakupowym, może być bodźcem, który przekona klienta do dokonania transakcji. Jeżeli nie obserwujesz tego, jakie stawki nadają inni sprzedawcy, nie możesz prawidłowo szacować cen swoich produktów.
Jeżeli planujesz lub już prezentujesz swoją ofertę na Empiku, koniecznie wypróbuj system LivePrice. Narzędzie w profesjonalny sposób zestawi Twoją ofertę z kartami produktu na serwisie. Skontaktuj się z naszym zespołem, a chętnie wygenerujemy dla Ciebie darmową wersję demonstracyjną systemu LivePrice.