Monitoring cen w sieci jest istotny, ponieważ uzyskujesz realne dane, które pozwalają Ci na konkretne działania. Mając wiedzę o swojej branży, możesz podejmo...

Idealo. Co warto wiedzieć podbijając zagraniczny rynek e-commerce?
Spis treści
Ekspansja międzynarodowa z własnym sklepem internetowym to ogromna szansa dla Twojego biznesu. Dowiedz się, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, aby odnieść sukces i przekonać do siebie klientów z innych krajów.
Idealo to porównywarka cen działająca w:
- Niemczech
- Austrii,
- Wielkiej Brytanii,
- Francji,
- Włoszech,
- Hiszpanii.
Jeśli chcesz odnieść międzynarodowy sukces, musisz dostosować swoją obecność do regionalnych cech krajów docelowych.
Bądź obecny na wielu rynkach
Nie można zaprzeczyć, że Idealo ułatwia przedsiębiorcy prowadzenie działalności na wszystkich (sześciu) rynkach jednocześnie. Oczywiście w każdym kraju musisz liczyć się z prowizjami i płatnościami, jakie pobiera portal.
Idealo rozlicza się z użytkownikami wyłącznie według modelu prowizyjnego. Skutkuje to tym, że płacisz jedynie wtedy, kiedy osoby zainteresowane zakupem zostaną przekierowane bezpośrednio do Twojego sklepu lub jeżeli sprzedasz towar za pośrednictwem portalu.
Pamiętaj o kosztach
Przed przystąpieniem do międzynarodowej sprzedaży, warto sprawdzić, jakie stawki obowiązują w danym kraju. Natomiast pamiętaj o tym, że ceny za przekierowanie do sklepu i stawki kosztu zamówienia, różnią się w zależności od rynku. Często zależą również od kategorii, w jakiej sprzedajesz towar.
Standardowy CPC w Idealo wynosi:
- w Niemczech 0,42 €.
- w Austrii 0,25 €.
- w Wielkiej Brytanii 0,24 GBP.
- we Francji 0,27 €.
- we Włoszech 0,18 €.
- w Hiszpanii 0,16 €.
Za pomocą różnych zabiegów można obniżyć koszt CPC na portalu:
- Sprzedawcy, którzy przez dwa miesiące z rzędu generują ponad 500 kliknięć, mogą zarejestrować się na indywidualnych warunkach partnerskich serwisu.
- Wprowadzając do swojego konta dodatkowe opcje (np. integracja z logo Idealo, przesyłanie wszystkich ofert do serwisu, linki do ceny), możesz obniżyć swój koszt za kliknięcie o 0,01 €.
Jak dobrać metody płatności?
Płatności to delikatna kwestia dla wielu klientów. Jeżeli chcesz zyskać przychylność konsumentów, koniecznie sprawdź, jakie metody płatności są preferowane na danym rynku sprzedażowym.
Twoi potencjalni klienci powinni mieć możliwość wyboru odpowiadającej im formy przelewu. Przykładowo, w Niemczech preferowane są płatności bez karty, takie jak polecenie zapłaty SEPA, przelew natychmiastowy lub Giropay. Kolejno, brytyjscy klienci, którzy są liderami europejskich zakupów mobilnych, mają średnio od dwóch do trzech kart. W Wielkiej Brytanii płatności kartą stanowią około 90 procent wszystkich płatności online. Należy to zdecydowanie wziąć pod uwagę przy internacjonalizacji sklepu internetowego.
Międzynarodowa wysyłka produktów
Na co należy zwrócić uwagę podczas wysyłki międzynarodowej? Tak, jak w przypadku płatności, tak dany sposób dostawy towaru, jest mniej lub bardziej preferowany w danym kraju. Natomiast niezaprzeczalnie na Idealo liczy się terminowość dostawy. Większość konsumentów uważa okres do 3 dni od zakupu za akceptowalny przy transakcji.
Idealo umożliwia sprzedającym dodanie etykiety „Dostawa na czas” – otrzymują ja niezawodne sklepy, które niezwłocznie wysyłają towar i spełniają dodatkowe (podane przez portal kryteria). Takie oznaczenie pomaga zyskać miano sklepu godnego zaufania w oczach kupujących.
Mów językiem klienta
Niezwykle ważnym aspektem w komunikacji z klientami zagranicznymi jest język. Przygotowując się do podboju innych rynków, postaraj się porozumiewać ze swoim kupującym w ich języku. Profesjonalny wizerunek Twojego sklepu w sieci to podstawa.
Warto zwrócić uwagę na rzetelne tłumaczenie opisów produktów, instrukcji obsługi. W komunikacji z klientem staraj się pisać w jego (lub zrozumiałym dla niego) języku. To konieczność, która zaprocentuje zaufaniem ze strony klientów.
Jak zwiększyć swoje szanse na sukces na Idealo?
Jeżeli nadal zastanawiasz się, jakie działania możesz podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na wysoką sprzedaż na portalu Idealo, kanonicznie zapoznaj się z systemem LivePrice.
Aplikacja pomoże Ci monitorować konkurencję i prowadzić automatykę cenową na Idealo. Zasada wyświetlania produktów na portalu jest prosta, na szczycie listy zawsze występują oferty w najkorzystniejszych cenach. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją szansę na sprzedaż, koniecznie śledź poczynania innych oferentów. LivePrice może monitorować inne sklepy na całym portalu Idealo. Skontaktuj się z nami i dowiedz więcej na temat możliwości narzędzia.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Dynamiczne ustalanie cen. Jak to działa?
Dynamiczne ustalanie cen (ang. dynamic pricing) to strategia polegająca na elastycznej wycenie produktów i usług w oparciu o prawa rynku i zachowanie br...
Black Friday – wielkie święto e-commerce
Tradycja świętowania wyprzedaży wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. W następny dzień po Święcie Dziękczynienia Amerykanie oddają się szaleństwu zakupów w ni...
Amazon Prime. Czy polski Amazon rośnie w siłę?
Amazon wszedł na polski rynek 2 marca 2021. Na samym początku nie udostępnił możliwości wykupienia usługi Amazon Prime dla krajowych użytkowników. Od 15 pa...
Strefa Okazji Allegro
]Czym jest Strefa Okazji? Wchodząc na portal, możemy natknąć się na promowane przez Allegro produkty z przekreśloną ceną lub innymi dodatkowymi oznacze...
Allegro czy Amazon, gdzie warto sprzedawać?
Allegro czy Amazon, gdzie warto sprzedawać? To pytanie zadaje sobie większość przedsiębiorców działających w e-commerece. Jeżeli również szukasz odpowiedzi...