Idealo. Co warto wiedzieć podbijając zagraniczny rynek ecommerce

Idealo. Co warto wiedzieć podbijając zagraniczny rynek e-commerce?

Ekspansja międzynarodowa z własnym sklepem internetowym to ogromna szansa dla Twojego biznesu. Dowiedz się, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, aby odnieść sukces i przekonać do siebie klientów z innych krajów.

Idealo to porównywarka cen działająca w:

  • Niemczech
  • Austrii,
  • Wielkiej Brytanii,
  • Francji,
  • Włoszech,
  • Hiszpanii.

Jeśli chcesz odnieść międzynarodowy sukces, musisz dostosować swoją obecność do regionalnych cech krajów docelowych.

Bądź obecny na wielu rynkach

Nie można zaprzeczyć, że Idealo ułatwia przedsiębiorcy prowadzenie działalności na wszystkich (sześciu) rynkach jednocześnie. Oczywiście w każdym kraju musisz liczyć się z prowizjami i płatnościami, jakie pobiera portal.

Idealo rozlicza się z użytkownikami wyłącznie według modelu prowizyjnego. Skutkuje to tym, że płacisz jedynie wtedy, kiedy osoby zainteresowane zakupem zostaną przekierowane bezpośrednio do Twojego sklepu lub jeżeli sprzedasz towar za pośrednictwem portalu.

Pamiętaj o kosztach

Przed przystąpieniem do międzynarodowej sprzedaży, warto sprawdzić, jakie stawki obowiązują w danym kraju. Natomiast pamiętaj o tym, że ceny za przekierowanie do sklepu i stawki kosztu zamówienia, różnią się w zależności od rynku. Często zależą również od kategorii, w jakiej sprzedajesz towar.

Standardowy CPC w Idealo wynosi:

  • w Niemczech 0,42 €.
  • w Austrii 0,25 €.
  • w Wielkiej Brytanii 0,24 GBP.
  • we Francji 0,27 €.
  • we Włoszech 0,18 €.
  • w Hiszpanii 0,16 €.

Za pomocą różnych zabiegów można obniżyć koszt CPC na portalu:

  • Sprzedawcy, którzy przez dwa miesiące z rzędu generują ponad 500 kliknięć, mogą zarejestrować się na indywidualnych warunkach partnerskich serwisu.
  • Wprowadzając do swojego konta dodatkowe opcje (np. integracja z logo Idealo, przesyłanie wszystkich ofert do serwisu, linki do ceny), możesz obniżyć swój koszt za kliknięcie o 0,01 €.

Jak dobrać metody płatności?

Płatności to delikatna kwestia dla wielu klientów. Jeżeli chcesz zyskać przychylność konsumentów, koniecznie sprawdź, jakie metody płatności są preferowane na danym rynku sprzedażowym.

Twoi potencjalni klienci powinni mieć możliwość wyboru odpowiadającej im formy przelewu. Przykładowo, w Niemczech preferowane są płatności bez karty, takie jak polecenie zapłaty SEPA, przelew natychmiastowy lub Giropay. Kolejno, brytyjscy klienci, którzy są liderami europejskich zakupów mobilnych, mają średnio od dwóch do trzech kart. W Wielkiej Brytanii płatności kartą stanowią około 90 procent wszystkich płatności online. Należy to zdecydowanie wziąć pod uwagę przy internacjonalizacji sklepu internetowego.

Międzynarodowa wysyłka produktów

Na co należy zwrócić uwagę podczas wysyłki międzynarodowej? Tak, jak w przypadku płatności, tak dany sposób dostawy towaru, jest mniej lub bardziej preferowany w danym kraju. Natomiast niezaprzeczalnie na Idealo liczy się terminowość dostawy. Większość konsumentów uważa okres do 3 dni od zakupu za akceptowalny przy transakcji.

Idealo umożliwia sprzedającym dodanie etykiety „Dostawa na czas” – otrzymują ja niezawodne sklepy, które niezwłocznie wysyłają towar i spełniają dodatkowe (podane przez portal kryteria). Takie oznaczenie pomaga zyskać miano sklepu godnego zaufania w oczach kupujących.

Mów językiem klienta

Niezwykle ważnym aspektem w komunikacji z klientami zagranicznymi jest język. Przygotowując się do podboju innych rynków, postaraj się porozumiewać ze swoim kupującym w ich języku. Profesjonalny wizerunek Twojego sklepu w sieci to podstawa.

Warto zwrócić uwagę na rzetelne tłumaczenie opisów produktów, instrukcji obsługi. W komunikacji z klientem staraj się pisać w jego (lub zrozumiałym dla niego) języku. To konieczność, która zaprocentuje zaufaniem ze strony klientów.

Jak zwiększyć swoje szanse na sukces na Idealo?

Jeżeli nadal zastanawiasz się, jakie działania możesz podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na wysoką sprzedaż na portalu Idealo, kanonicznie zapoznaj się z systemem LivePrice.

Aplikacja pomoże Ci monitorować konkurencję i prowadzić automatykę cenową na Idealo. Zasada wyświetlania produktów na portalu jest prosta, na szczycie listy zawsze występują oferty w najkorzystniejszych cenach. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją szansę na sprzedaż, koniecznie śledź poczynania innych oferentów. LivePrice może monitorować inne sklepy na całym portalu Idealo. Skontaktuj się z nami i dowiedz więcej na temat możliwości narzędzia.

Zobacz również