Allegro jest jednym z największych portali sprzedażowych w Polsce. Pomarańczowy gigant umożliwia swoim sprzedającym reklamowanie ofert na najbardziej popularnych miejscach na serwisie. Dodatkowo mogą oni korzystać z usługi remarketingu na Google i Facebooku. Na czym polega usługa Allegro Ads i czy faktycznie jest opłacalna?
Bardzo istotne jest, aby przed przystąpieniem do projektu Allegro zastanowić się na tym:
- Jakie produkty chcemy promować w ramach Allegro Ads?
- Jakim budżetem dysponujemy?
- Zwiększenie sprzedaży, o jaki procent będzie dla mnie zwrotem inwestycji?
- Czy produkty, które chcę promować, są atrakcyjne dla kupujących?
W jakich kampaniach możesz brać udział w Allegro Ads?
Możesz wybrać, w jakich kampaniach chcesz brać udział w ramach promocji swojej oferty na Allegro Ads. Do Twojej dyspozycji portal oddaje panel reklamowy, który pomoże Ci w łatwy sposób wystawić kampanię.
Oferty, które chcesz promować, będą pojawiały się na wszystkich urządzeniach i aplikacjach mobilnych, przed propozycjami innych sprzedających.
Pole wyniku wyszukiwania.
Dwie pierwsze i dwie ostatnie lokaty. Dodatkowo Twoja reklama może być wyświetlana również w pozycji organicznej.
Pod filtrami (lewa kolumna od wyników wyszukiwania).
Miejsce emisji zauważalne dla osoby szukającej produktu o konkretnych parametrach.
W sponsorowanych ofertach na stronie danego przedmiotu.
Twoja oferta będzie wyświetlana, jako promowana wśród podobnego produktu.
W strefie okazji.
Google Ads.
Twoja reklama będzie wyświetlać się w wynikach związanych z frazą (odpowiadającą Twojemu, promowanemu produktowi) w wyszukiwarce Google.
Jak rozliczana jest reklama Allegro Ads?
Model rozliczenia z Allegro jest bardzo prosty. Płacisz CPC, czyli jedynie za kliknięcie (przejście potencjalnego klienta na Twoją ofertę). Co istotne, sam decydujesz o tym, jaki budżet chcesz przeznaczyć na reklamę.
Dodatkowo masz pewność, że reklamy zostaną wyświetlone osobie, która szukała już tego lub podobnego produktu. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że dokona zakupu u Ciebie. Co więcej, w Allegro Ads, możesz zdecydować o wysokości budżetu:
- Dziennego.
- Całkowitego.
Model rozliczeń CPC pozwala Ci kontrolować wydatki. Na Allegro sam ustalasz maksymalną stawkę za kliknięcie. W przypadku Sieci reklamowej (Facebook Ads i Google Ads) korzystasz z automatycznej stawki CPC, która ma na celu maksymalizację zwrotu nałożonych przez Ciebie środków.
Na portalu Allegro minimalne CPC może wynosić:
- 10 groszy w dziale – Elektronika, Moda, Uroda, Sport i Wypoczynek, Motoryzacja, Dziecko, Kolekcje i Sztuka, Kultura i Rozrywka.
- 25 groszy w dziale – Dom i Ogród, Supermarket, Zdrowie, Firma, Ogłoszenia.
Minimalny budżet dzienny, który możesz ustalić, zależny jest oczywiście od tego, jakie wybierzesz miejsce emisji. Minimalny budżet wynosi:
- 3 zł tylko na portalu Allegro.
- 10 zł tylko na wyszukiwarce Google.
- 20 zł, jeżeli decydujesz się na wyświetlanie ofert na obu serwisach.
Okres rozliczeniowy Allegro Ads trwa zawsze od 26 dnia danego miesiąca do 25 dnia kolejnego miesiąca.
Reklama graficzna w Allegro Ads
Serwis pozwala również zamieszczać reklamy graficzne, które w szczególny sposób kierują uwagę kupującego. Do wyboru mamy reklamę:
- Szablonową – w jej skład wchodzi logo, hasło reklamowe i dwie oferty.
- Banerową – grafika, która ma za zadanie reklamować markę lub produkty z danej kategorii.
- Na stronie głównej – reklama banerowa wyświetlana u góry strony głównej Allegro.
Źródło: Allegro
W przypadku reklamy graficznej Allegro Ads możesz wybrać, czy korzystasz z gotowego szablonu, czy samodzielnie tworzysz kreację graficzną.
Allegro Ads Partner
Reklamy na serwisie można włączyć i prowadzić samodzielnie. Wielu przedsiębiorców świetnie sobie radzi z tym tematem. Natomiast Allegro Ads Partner to dodatkowa możliwość w ramach promocji na portalu. Usługa polega na współpracy z dedykowaną agencją reklamową.
Firmy, które poleca portal Allegro, zajmują się profesjonalnym prowadzeniem i optymalizacją kampanii w ramach Allegro Ads. Oczywiście usługa nie jest darmowa, natomiast może zwielokrotnić zyski z reklamy i kolokwialnie mówiąc „zwrócić się”.
Jakie produkty w ramach Allegro Ads warto promować?
Przestępując do Allegro Ads, warto zastanowić się nad tym, jakie produkty chcemy promować. Aby odnieść sukces, nie musimy reklamować całego asortymentu. Warto wybrać te towary, które zwrócą uwagę kupujących i zwiększą nasze szanse na sukces.
Informacje o tym, jakie produkty najlepiej sprzedają się w danej kategorii, nie są jawne dla każdego sprzedawcy. W takim przypadku powinni dokładnie patrzeć na ręce konkurencji – monitorować ich ceny i asortyment, aby wzbogacać swoją ofertę.
Sprzedawcy nie mogą sprawdzać (poza Allegro) statystyk sprzedaży. Chyba że wykupią Abonament Profesjonalny Allegro. Wtedy mogą korzystać z Planera Kampanii w panelu Allegro Ads. Pozwala on również poznać trend roczny produktu oraz częstotliwość wyszukiwania konkretnych fraz.
Co istotne, aby sprawnie prowadzić kampanię Allegro Ads, należy monitorować ceny danego asortymentu. W tej roli skutecznie sprawdzi się system LivePirice, który zapewni rzetelny monitoring cen konkurencji i poprowadzi automatykę cenową.
Trzeba pamiętać o tym, że cena jest jednym z kluczowych czynników, które wpływają na decyzję kupującego. Jeżeli wybierzesz do Allegro Ads produkty mało popularne w mocno zawyżonych cenach… nie możesz spodziewać się, że odniesiesz spektakularny sukces. Dlatego tak istotne jest przemyślenie oferty i nadanie jej korzystnych stawek.
Reasumując, połączenie działań LivePrice i Allegro Ads może okazać się świetnym krokiem biznesowym. Koniecznie wypróbuj narzędzie przez 14 dni za darmo i sprawdź, jak doskonałym uzupełnieniem kampanii Allegro Ads jest LivePrice!