Czym jest Strefa Okazji? Wchodząc na portal, możemy natknąć się na promowane przez Allegro produkty z przekreśloną ceną lub innymi dodatkowymi oznaczeniami. To właśnie Strefa Okazji Allegro. Miejsce, gdzie wystawiane są produkty (z wielu kategorii) z obniżonymi cenami. Strefę Okazji wyróżnia też różnorodna forma dostawy, a zakup może być dodatkowo premiowany gratisem.
Każdy Allegrowicz widzi niepowtarzalny asortyment w Strefie Okazji. Jest on wyselekcjonowany na bazie jego historii aktywności. W praktyce oznacza to, że Allegro zwiększa Twoją szanse na podniesienie sprzedaży odpowiednio targetując Twój produkt.
Strefa okazji Allegro. Zasady uruchomienia programu
Strefa Okazji jest dostępna jedynie dla sprzedawców, którzy spełniają określone (podane przez Allegro) warunki.
- Trzeba posiadać konto firmowe na Allegro.
- Minimalna ocena jakości sprzedaży na poziomie neutralnym. Co istotne, jeżeli dopiero zaczynasz przygodę ze sprzedażą na portalu, Twoje konto uzyskuje status neutralnego.
Zgłaszając produkt do Strefy Okazji Allegro, musisz:
- Wejść w Moje Oferty w Twoim Koncie Allegro.
- Wybrać produkt i nacisnąć przycisk „akcje”.
- Kolejno, kliknąć wybrane oznaczenie.
- Allegro będzie wymagało podania dodatkowych informacji (np. ceny promocyjnej).
- Ostatecznie dostaniesz potwierdzenie o przyjęciu zgłoszenia na adres e-mail.
Oznaczenia w Strefie Okazji
W Strefie Okazji Allegro można zobaczyć 7 różnych oznaczeń. Są one widoczne na liście ofert, co przyciąga uwagę poszukiwaczy niskich cen i podnosi Twoją szanse na sprzedaż. Czym różnią się oznaczenia? Jak odpowiednio dobrać je do swojej oferty?
Warto pamiętać, że przy konkretnych oznaczeniach, cena towaru wyliczana jest na bazie średniej ceny sprzedaży z ostatniego miesiąca (ASP).
- Okazja – aby uzyskać, to oznaczenie, cena produktu musi być niższa niż jego rynkowa wartość. Oznaczenie Okazja, przedstawiane jest na zielonym tle ze znakiem %.
- Smart!okazja – to oferta wystawiona w ramach Strefy Okazji, która skierowana jest jedynie do posiadaczy usługi Allegro Smart.
- Rabat ilościowy – w tym przypadku, rabat naliczany jest przy zakupie określonej ilości sztuk (podczas jednej transakcji).
- Outlet – jeżeli masz produkt, którego cenę chcesz obniżyć o minimum 30% (względem poprzedniej wartości), to możesz nadać ofercie oznaczenie outlet. Opcja jest odpowiednia dla końcówek serii lub małej ilości asortymentu, który chcesz szybko sprzedać.
- Hit – to oznaczenie mogą uzyskać produkty, które w ciągu ostatnich 30 dni, sprzedały się w określonej liczbie (względem ich ceny).
- Wyprzedaż – w przypadku tego oznaczenia w Strefie Okazji Allegro, cena produktu musi być minimum 10% niższa od ASP.
- Nowość – w ten sposób możesz oznaczyć produkty, które miały swoją premierę na Allegro krócej niż 6 miesięcy.
Warto pamiętać, że oznaczenia w Strefie Okazji – Okazja, Smart!okazja, Wyprzedaż, Rabat ilościowy, Outlet – nie mogą się łączyć.
Strefa okazji w praktyce
W praktyce asortyment w Strefie Okazji to dla kupujących sygnał, że trafili na najlepszą ofertę danego produktu. Dla sprzedających Strefa Okazji jest szansą na wypromowanie towaru i swojego sklepu oraz oczywiście zwiększenie sprzedaży.
Jak podaje Allegro, ponad 88% użytkowników szuka ofert z obniżoną ceną. Jeżeli Twój produkt zostanie włączony do Strefy Okazji Allegro, istnieje duża szansa na to, że jego sprzedaż gwałtownie wzrośnie. Natomiast warto pamiętać, że oznaczenia w programie nie są darmowe. Koszt umieszczenia produktu w Strefie Okazji to codzienna opłata (od 10 groszy do 2 złote 90 groszy brutto).
Reasumując, Strefa Okazji Allegro daje możliwość promocji i szybkiej sprzedaży towarów. Ponadto Allegro pobiera dodatkową prowizję za sprzedaż produktu. Udział w Strefie Okazji Allegro jest płatny, ale Twoje oferty mogą zostać wyświetlone na dodatkowych bannerach promocyjnych np. stronie głównej Allegro, stronie Strefy Okazji czy innych.
Program Partner Super+
Dodatkowo uczestnicząc w Strefie Okazji, można zostać wcielonym do pakietu Partner Super+. Jakie korzyści daje ten program? Trzeba utrzymać jakość sprzedaży na poziomie Super+ (więcej niż 14 dni).
Gratyfikacją za wcielenie do programu Partner Super+ są darmowe oznaczenia w Strefie Okazji – Okazja, Hit, Nowość i Rabat ilościowy (po 100 oznaczeń z każdego rodzaju). Warto zauważyć, że serwis podaje, że produkty, które posiadają oznaczenia, sprzedają się 50 razy lepiej!
Strefa okazji oczami sprzedających
Wielu przedsiębiorców chwali projekt, gdyż dzięki niemu może wypromować swój asortyment, szybko wyprzedać końcówkę kolekcji, co niewątpliwie przekłada się na zysk. Natomiast nie brak również krytycznych głosów użytkowników, którzy twierdzą, że Strefa Okazji nie jest sposobem na zwiększenie sprzedaży dla przedsiębiorców, a sposobem na podwyżkę prowizji dla portalu.
Źródło: Społeczność Allegro
Niewątpliwie Strefa Okazji Allegro może zwiększyć sprzedaż, ale czy równocześnie zwiększa zysk przedsiębiorców?
Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro zastanów się, jakie działania możesz podjąć, aby przekonać do siebie kupujących. Wiadomo, że jednym z kluczowych czynników przy wyborze produktu i sprzedawcy jest oferowana cena. LivePrice to profesjonalny program do monitoringu konkurencji i automatyzacji cen.