Blog Megaphone Icon

Rynek e-commerce 2022 – profil klienta w sieci

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
profil_klienta

Transformacja rynku e-commerce trwa. Jak pokazuje najnowszy raport Gemius „E-commerce w Polsce”, rodacy nadal chętnie dokonują zakupów w sieci. Wcześniejsze edycje badania pokazywały, że znaczący wpływ na zwiększenie liczby e-klientów miała pandemia Covid-19. Obecnie, najczęstszymi argumentami za zakupami online są niskie ceny, które w dobie inflacji kuszą konsumentów, całodobowość i brak konieczności fizycznego dotarcia do sklepu.

Klient w e-commerce

Jak wskazuje raport, 77% osób korzystających z sieci dokonało transakcji online. Dzięki badaniu możemy zobaczyć, że większość osób kupuje w krajowych e-sklepach, tylko 32% respondentów kupuje na zagranicznych platformach.

Powodem, dla którego internauci nie chcą dokonywać transakcji w sieci, jest potrzeba fizycznego kontaktu z produktem (np. przymiarki) oraz obawy związane z gwarancją i płatnościami.

Względem zeszłorocznego badania, mniej osób kupuje obecnie online, natomiast warto zauważyć, że nadal konsumenci mają bardzo dobre zdanie o e-zakupach. Dodatkowo swoją sytuację finansową określa jako złą tylko 6% respondentów. Natomiast, aż 28% e-klientów ograniczyło w 2022 swoje internetowe zakupy.

Allegro góruje nad innymi platformami

Raport Gemius jednoznacznie pokazuje, że Allegro cieszy się niesłabnącą popularnością, jako platformę handlową wymieniło je (spontanicznie) 87% badanych osób. Co istotne, Amazon rośnie w siłę i wskazuje go już 17% respondentów.

znajomosc

https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny.html

Pomarańczowy portal aukcyjny funkcjonuje w e-przestrzeni od blisko 22 lat. W większości kategorii zakupowych został wymieniony, jako serwis odwiedzany podczas zakupów (kategorie: moda, RTV i AGD, książki, płyty, multimedia, dom i ogród czy artykuły spożywcze). 

Co ciekawe w kategorii książka, płyta, multimedia królował Empik, który jest kojarzony, jako serwis pierwszego wyboru. W porównaniu do poprzedniej edycji raportu na polu spontanicznie wymienianych portali sprzedażowych nie doszło do zaskakujących zmian. 

Dlaczego lubimy zakupy online?

Zakupy w sieci cieszą się niezmiennie dużą popularnością. Głównymi czynnikami, które przemawiają za transakcjami online, są:zakupy online

https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny.html

Dostępność – e-sklepy funkcjonują całodobowo, nie mają świąt i nie obowiązuje ich zakaz handlu w niedzielę. Dla kupującego to niezwykle wygodne, że może o każdej porze dnia i nocy dokonać zakupu. 75% respondentów podkreśla, że to czynnik, który wpływa na atrakcyjność tego typu transakcji.

Brak konieczności jechania do sklepu – polski konsument żyje coraz szybciej. Wygospodarowanie czasu na fizyczny kontakt z produktem jest często trudny lub niemożliwy. Oczywiście zakupy online wiążą się z tym, że trzeba czekać na dostawę, ale pozwalają szybko i wygodnie dokonać transakcji.

Ceny – 67% respondentów wskazuje na to, że atrakcyjne ceny online są bodźcem do dokonywania zakupów w sieci. Inflacja odchudza portfele kupujących, korzystne ceny, rabaty, programy lojalnościowe online zachęcają do szukania okazji i zniżek.

Co motywuje klienta do zakupów w sieci?

Respondenci zostali zapytani o to, jakie czynniki dodatkowe, mogą zmotywować ich do zakupów online. Wyniki raportu nie są zadziwiające. Większość z badanych odpowiedziała, że atrakcyjne ceny, rabaty, zniżki i darmowa wysyłka to elementy, które potrafią przekonać ich do częstszych e-zakupów.

czynniki

https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny.html

Analizując wyniki przeprowadzonego raportu, można łatwo zauważyć, że czynniki finansowe są często wymieniane, jako przyczynek do szukania produktów w sieci. Oczywiście w dobie dzisiejszego e-commerce klienci moją wysokie wymagania względem innych czynników (np. czas i możliwość wyboru formy wysyłki i zwrotów, wysokiej jakości obsługi, bezpieczeństwa transakcji itd.). Natomiast niewątpliwie, niskie ceny, atrakcyjne promocje są dla klientów online wabikiem, który może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim e-biznesie.

Walcz o klienta w sieci

Nie można się dziwić, że przy dzisiejszym trybie życia Polacy doceniają i lubią kupować w sieci. Co ciekawe, w atrakcyjne ceny uzyskały trzecie miejsce w rankingu raportu, ale na kolejnych miejscach plasuje się informacja o spersonalizowanych promocjach i rabatach dla stałych klientów oraz łatwość porównywania ofert. 

Na powyższe czynniki zwracamy dużą uwagę, ponieważ nierozerwalnie łączą się z naszym systemem do monitoringu i automatyki cenowej.  LivePrice umożliwia e-sprzedawcy rozeznanie się w rynku (obserwację cen konkurencji na konkretnej platformie sprzedażowej) oraz automatykę cenową (dostosowywanie cen do ruchów branży). Dzięki temu przedsiębiorca może w bezpieczny i automatyczny sposób zarządzać swoimi cenami bez konieczności straty czasu na działania manualne.  

Jeżeli chcesz automatycznie kontrolować swoją politykę cenową i oferować towary w korzystnych cenach, koniecznie umów się na rozmowę z naszym specjalistą, który przygotuje dla Ciebie wersję demonstracyjną systemu. Możesz z niej korzystać (bezpłatnie) przez 14 dni na wybranych platformach sprzedażowych. Dzięki temu przekonasz się, jak istotna jest automatyka cenowa w e-commerce.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice