Porównywarka cen umożliwia zestawienie cen tego samego produktu w wielu sklepach jednocześnie. Dzięki tej funkcjonalności portal pomaga znaleźć miejsc...

Porównywarki cenowe – wady i zalety
Spis treści
Porównywarki cenowe, to portale, które szturmem zdobyły serca polskich internautów. Kupujący cenią je za możliwość łatwego porównania konkretnego produktu w wielu sklepach jednocześnie. E-sprzedawcy chętnie wystawiają swoją ofertę na porównywarkach cenowych, ponieważ mogą szybko zwiększyć zasięgi swojego sklepu.
Jak pokazują badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” liczna rzesz internautów (od 70 do 90%), korzysta z porównywarek cenowych. Przed dokonaniem zakupu konsument, chce upewnić się, czy wybrany przez niego produkt, nie jest oferowany w innym miejscu w znacznie niższej cenie.
Po co porównywarki cenowe w e-commerce?
Witryny tego typu pozwalają efektywnie zwiększać zasięgi. Można pokusić się o stwierdzenie, że obecność na porównywarkach cenowych, to obowiązek, jeżeli chce się skutecznie prowadzić biznes w sieci.
Jakie portale są popularne w Polsce?
- Ceneo
- Google Shopping
- Skąpiec
- Okazje.info
Więcej informacji znajdziesz w naszej publikacji: ranking porównywarek cenowych.
Zalety korzystania z porównywarek cenowych
Jeżeli chcesz dodać swoją witrynę do porównywarki cenowej, musisz znać wady i zalety prowadzenia sprzedaży na takim kanale. Natomiast warto pamiętać o tym, że obecność na tego typu portalu jest ważnym elementem skutecznej strategii biznesowej.
Plusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Wystawienie oferty na porównywarce cenowej pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Dzięki niej można otworzyć swój biznes na nowych kupujących, którzy w inny sposób nie mieliby sposobności dotrzeć do Twojej witryny.
- Rośnie rozpoznawalność Twojej marki. Na porównywarce cen prezentowana jest nazwa Twojego sklepu i logo. Jeżeli opatrzy się ona kupującym, zwiększasz szanse na to, że będą chcieli kupować właśnie u Ciebie.
- Obecność na porównywarce cenowej wzmaga ruch na Twojej witrynie. Dzięki temu zabiegowi, strategie cenowe, które stosujesz w swoim biznesie, mogą przynieść spektakularne efekty.
- Pod Twoją marką pojawiają się opinie kupujących, które pozwalają Ci wykazać się profesjonalizmem i ugruntować pozycję w branży.
- Otrzymasz dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych portalu.
- Możesz wykorzystywać dodatkowe formy promocji, które oferuje Twoja porównywarka cen. Narzędzia do promocji Twojego e-sklepu, pozwalają Ci zwiększyć zasięgi i zostać zauważonym przez jeszcze większą liczbę kupujących.
- Dokładnie poznajesz swoją bezpośrednią konkurencję.
Wady korzystania z porównywarek cenowych
Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży jest naturalnym procesem. Jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci, chcesz zwiększać sprzedaż i zyski – internet jest doskonałym miejscem do tego typu działań. Musisz jednak wiedzieć, jakie zagrożenie niesie ze sobą obecność na porównywarkach cenowych.
Minusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Jeżeli chcesz wystawiać swoją ofertę na porównywarkach cenowych, musisz liczyć się z kosztami, które to ze sobą niesie.
- Pamiętaj o tym, że kupujący zazwyczaj wybierze najtańszą ofertę. Porównywarka cenowa wiąże się z ogromną konkurencją. W takim przypadku konieczny jest profesjonalny monitoring cen konkurencji. Taką sposobność daje system LivePrice, który w automatyczny sposób sprawdzi ceny Twojej konkurencji. Kolejno może samoczynnie ustawić odpowiednie kwoty na Twoim sklepie i porównywarce cenowej – według ruchów cenowych innych witryn i Twoich wytycznych.
- Musisz sprawdzać poprawność oferty. Może zdarzyć się, że Twój produkt zostanie przypisany do błędnej karty produktowej. Wtedy nie będzie porównywany z tym samym asortymentem.
- Korzystając z porównywarek cenowych, warto inwestować w dodatkową reklamę. Oczywiście taki zabieg zwiększa Twoje zasięgi, ale musisz pamiętać o tym, że jest niestety dodatkowo płatny.
Czy obecność na porównywarce cenowej się opłacają?
Niewątpliwie obecność na porównywarkach cenowych jest opłacalna. Natomiast warto pamiętać o tym, że niesie ze sobą również kilka zagrożeń i wad. Reasumując, decydując się na wystawienie swojej oferty, trzeba wiedzieć, że dla klienta odwiedzającego porównywarki, bardzo istotną kwestią jest cena.
Dlatego wykorzystanie w swoim biznesie profesjonalnego narzędzia do monitoringu konkurencji jest niezwykle opłacalnym posunięciem. LivePrice to system, który pozwoli Ci:
- Osiągnąć realną przewagę nad konkurencją.
- Monitorować ruchy cenowe innych sklepów.
- Zobaczyć, które produkty w Twojej ofercie są na tyle konkurencyjne, ze warto wyświetlać je na porównywarce cen.
- Zarabiać na brakach magazynowych innych marek.
- Zwiększać zyski i chronić marżę.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Zmiany przepisów związanych z ochroną konsumentów. Co musisz wiedzieć?
Na 28 maja 2022 roku zaplanowana jest nowelizacja ustawy związanej z ochroną konsumentów. Ma ona pozwolić dokonywać klientom bardziej świadomych zakupów...
Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego? 5 praktycznych porad
Jeżeli chcesz zwielokrotnić zysk w swoim e-sklepie… możesz postawić na maksymalizację liczby klientów i transakcji lub zadbać o zwiększenie wartości koszyka za...
Jaka strategia cenowa zadziała na Twoich klientów?
Internet stał się polem walki rozmaitych sklepów. Internauci kuszeni są niskimi cenami, programami lojalnościowymi, rabatami, fachową obsługą czy szybką ...
SEO i UX wzajemnie się uzupełniają, dlatego zawsze powinny iść ze sobą w parze. Jak za pomocą optymalizacji poprawić UX na stronie? Wyjaśniamy!
Znaczenie UX w marketingu internetowym wzrasta z roku na rok. Można nawet powiedzieć, że doświadczenia użytkownika należą do grupy czynników, jakie wyszuki...
Allegro Family – pomarańczowy gigant zwiększa zasięgi. Jak wpłynie to na Twoją sprzedaż?
W 2021 portal wprowadza nowe udogodnienie dla użytkowników Allegro Smart – program rodzinny Allegro Family. Program darmowej wysyłki Allegro Smart zost...