Jeżeli zastanawiasz się jakie kroki trzeba podjąć, aby sprzedawać więcej na Ceneo, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się, jak sprytnie manewro...

Porównywarki cenowe – wady i zalety
Spis treści
Jak pokazują badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” liczna rzesz internautów (od 70 do 90%), korzysta z porównywarek cenowych. Przed dokonaniem zakupu konsument, chce upewnić się, czy wybrany przez niego produkt, nie jest oferowany w innym miejscu w znacznie niższej cenie.
Po co porównywarki cenowe w e-commerce?
Witryny tego typu pozwalają efektywnie zwiększać zasięgi. Można pokusić się o stwierdzenie, że obecność na porównywarkach cenowych, to obowiązek, jeżeli chce się skutecznie prowadzić biznes w sieci.
Jakie portale są popularne w Polsce?
- Ceneo
- Google Shopping
- Skąpiec
- Okazje.info
Więcej informacji znajdziesz w naszej publikacji: ranking porównywarek cenowych.
Zalety korzystania z porównywarek cenowych
Jeżeli chcesz dodać swoją witrynę do porównywarki cenowej, musisz znać wady i zalety prowadzenia sprzedaży na takim kanale. Natomiast warto pamiętać o tym, że obecność na tego typu portalu jest ważnym elementem skutecznej strategii biznesowej.
Plusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Wystawienie oferty na porównywarce cenowej pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Dzięki niej można otworzyć swój biznes na nowych kupujących, którzy w inny sposób nie mieliby sposobności dotrzeć do Twojej witryny.
- Rośnie rozpoznawalność Twojej marki. Na porównywarce cen prezentowana jest nazwa Twojego sklepu i logo. Jeżeli opatrzy się ona kupującym, zwiększasz szanse na to, że będą chcieli kupować właśnie u Ciebie.
- Obecność na porównywarce cenowej wzmaga ruch na Twojej witrynie. Dzięki temu zabiegowi, strategie cenowe, które stosujesz w swoim biznesie, mogą przynieść spektakularne efekty.
- Pod Twoją marką pojawiają się opinie kupujących, które pozwalają Ci wykazać się profesjonalizmem i ugruntować pozycję w branży.
- Otrzymasz dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych portalu.
- Możesz wykorzystywać dodatkowe formy promocji, które oferuje Twoja porównywarka cen. Narzędzia do promocji Twojego e-sklepu, pozwalają Ci zwiększyć zasięgi i zostać zauważonym przez jeszcze większą liczbę kupujących.
- Dokładnie poznajesz swoją bezpośrednią konkurencję.
Wady korzystania z porównywarek cenowych
Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży jest naturalnym procesem. Jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci, chcesz zwiększać sprzedaż i zyski – internet jest doskonałym miejscem do tego typu działań. Musisz jednak wiedzieć, jakie zagrożenie niesie ze sobą obecność na porównywarkach cenowych.
Minusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Jeżeli chcesz wystawiać swoją ofertę na porównywarkach cenowych, musisz liczyć się z kosztami, które to ze sobą niesie.
- Pamiętaj o tym, że kupujący zazwyczaj wybierze najtańszą ofertę. Porównywarka cenowa wiąże się z ogromną konkurencją. W takim przypadku konieczny jest profesjonalny monitoring cen konkurencji. Taką sposobność daje system LivePrice, który w automatyczny sposób sprawdzi ceny Twojej konkurencji. Kolejno może samoczynnie ustawić odpowiednie kwoty na Twoim sklepie i porównywarce cenowej – według ruchów cenowych innych witryn i Twoich wytycznych.
- Musisz sprawdzać poprawność oferty. Może zdarzyć się, że Twój produkt zostanie przypisany do błędnej karty produktowej. Wtedy nie będzie porównywany z tym samym asortymentem.
- Korzystając z porównywarek cenowych, warto inwestować w dodatkową reklamę. Oczywiście taki zabieg zwiększa Twoje zasięgi, ale musisz pamiętać o tym, że jest niestety dodatkowo płatny.
Czy obecność na porównywarce cenowej się opłacają?
Niewątpliwie obecność na porównywarkach cenowych jest opłacalna. Natomiast warto pamiętać o tym, że niesie ze sobą również kilka zagrożeń i wad. Reasumując, decydując się na wystawienie swojej oferty, trzeba wiedzieć, że dla klienta odwiedzającego porównywarki, bardzo istotną kwestią jest cena.
Dlatego wykorzystanie w swoim biznesie profesjonalnego narzędzia do monitoringu konkurencji jest niezwykle opłacalnym posunięciem. LivePrice to system, który pozwoli Ci:
- Osiągnąć realną przewagę nad konkurencją.
- Monitorować ruchy cenowe innych sklepów.
- Zobaczyć, które produkty w Twojej ofercie są na tyle konkurencyjne, ze warto wyświetlać je na porównywarce cen.
- Zarabiać na brakach magazynowych innych marek.
- Zwiększać zyski i chronić marżę.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Ścieżka zakupowa w e-commerce
Rok rocznie polski e-commerce notuje duże wzrosty. Internauci coraz chętniej i częściej dokonują transakcji on-line. Konsumenci są wymagający – mają dos...
Sztuczna inteligencja w służbie e-commerce
Informacje przedstawione w artykule mogą zainspirować Cię do wdrożenia sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do Twoich procesów biznesowych. Użyc...
Czy Empik to marketpalce z potencjałem?
Sprzedaż wielokanałowa to trend obowiązujący w e-commerce od wielu lat. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, pokazać swoją ofertę szerszemu gronu odbiorców ...
Jak wykorzystać system do automatyki cenowej, aby zwiększyć sprzedaż na Empiku?
Coraz więcej przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że w e-handlu warto zaufać partnerom i serwisom typu marketplace. Empik otworzył się na wszystkich sprzed...
Czy możliwe jest szybkie zwiększenie sprzedaży na Allegro?
Na to pytanie starają się odpowiedzieć wszyscy sprzedawcy na portalu. Konkurencja wśród nich ciągle rośnie – każdy sklep usiłuje kusić swoją ofertą, licz...