Blog Megaphone Icon

Porównywarki cenowe – wady i zalety

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Porównywarki cenowe

Porównywarki cenowe, to portale, które szturmem zdobyły serca polskich internautów. Kupujący cenią je za możliwość łatwego porównania konkretnego produktu w wielu sklepach jednocześnie. E-sprzedawcy chętnie wystawiają swoją ofertę na porównywarkach cenowych, ponieważ mogą szybko zwiększyć zasięgi swojego sklepu.

Jak pokazują badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” liczna rzesz internautów (od 70 do 90%), korzysta z porównywarek cenowych. Przed dokonaniem zakupu konsument, chce upewnić się, czy wybrany przez niego produkt, nie jest oferowany w innym miejscu w znacznie niższej cenie.

Po co porównywarki cenowe w e-commerce?

Witryny tego typu pozwalają efektywnie zwiększać zasięgi. Można pokusić się o stwierdzenie, że obecność na porównywarkach cenowych, to obowiązek, jeżeli chce się skutecznie prowadzić biznes w sieci.

Jakie portale są popularne w Polsce?

Więcej informacji znajdziesz w naszej publikacji: ranking porównywarek cenowych.

Zalety korzystania z porównywarek cenowych

Jeżeli chcesz dodać swoją witrynę do porównywarki cenowej, musisz znać wady i zalety prowadzenia sprzedaży na takim kanale. Natomiast warto pamiętać o tym, że obecność na tego typu portalu jest ważnym elementem skutecznej strategii biznesowej.

Plusy korzystania z porównywarki cenowej:

  • Wystawienie oferty na porównywarce cenowej pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Dzięki niej można otworzyć swój biznes na nowych kupujących, którzy w inny sposób nie mieliby sposobności dotrzeć do Twojej witryny.
  • Rośnie rozpoznawalność Twojej marki. Na porównywarce cen prezentowana jest nazwa Twojego sklepu i logo. Jeżeli opatrzy się ona kupującym, zwiększasz szanse na to, że będą chcieli kupować właśnie u Ciebie.
  • Obecność na porównywarce cenowej wzmaga ruch na Twojej witrynie. Dzięki temu zabiegowi, strategie cenowe, które stosujesz w swoim biznesie, mogą przynieść spektakularne efekty.
  • Pod Twoją marką pojawiają się opinie kupujących, które pozwalają Ci wykazać się profesjonalizmem i ugruntować pozycję w branży.
  • Otrzymasz dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych portalu.
  • Możesz wykorzystywać dodatkowe formy promocji, które oferuje Twoja porównywarka cen. Narzędzia do promocji Twojego e-sklepu, pozwalają Ci zwiększyć zasięgi i zostać zauważonym przez jeszcze większą liczbę kupujących.
  • Dokładnie poznajesz swoją bezpośrednią konkurencję.

Wady korzystania z porównywarek cenowych

Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży jest naturalnym procesem. Jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci, chcesz zwiększać sprzedaż i zyski – internet jest doskonałym miejscem do tego typu działań. Musisz jednak wiedzieć, jakie zagrożenie niesie ze sobą obecność na porównywarkach cenowych.

Minusy korzystania z porównywarki cenowej:

  • Jeżeli chcesz wystawiać swoją ofertę na porównywarkach cenowych, musisz liczyć się z kosztami, które to ze sobą niesie.
  • Pamiętaj o tym, że kupujący zazwyczaj wybierze najtańszą ofertę. Porównywarka cenowa wiąże się z ogromną konkurencją. W takim przypadku konieczny jest profesjonalny monitoring cen konkurencji. Taką sposobność daje system LivePrice, który w automatyczny sposób sprawdzi ceny Twojej konkurencji. Kolejno może samoczynnie ustawić odpowiednie kwoty na Twoim sklepie i porównywarce cenowej – według ruchów cenowych innych witryn i Twoich wytycznych.
  • Musisz sprawdzać poprawność oferty. Może zdarzyć się, że Twój produkt zostanie przypisany do błędnej karty produktowej. Wtedy nie będzie porównywany z tym samym asortymentem.
  • Korzystając z porównywarek cenowych, warto inwestować w dodatkową reklamę. Oczywiście taki zabieg zwiększa Twoje zasięgi, ale musisz pamiętać o tym, że jest niestety dodatkowo płatny.

Czy obecność na porównywarce cenowej się opłacają?

Niewątpliwie obecność na porównywarkach cenowych jest opłacalna. Natomiast warto pamiętać o tym, że niesie ze sobą również kilka zagrożeń i wad. Reasumując, decydując się na wystawienie swojej oferty, trzeba wiedzieć, że dla klienta odwiedzającego porównywarki, bardzo istotną kwestią jest cena.

Dlatego wykorzystanie w swoim biznesie profesjonalnego narzędzia do monitoringu konkurencji jest niezwykle opłacalnym posunięciem. LivePrice to system, który pozwoli Ci:

  • Osiągnąć realną przewagę nad konkurencją.
  • Monitorować ruchy cenowe innych sklepów.
  • Zobaczyć, które produkty w Twojej ofercie są na tyle konkurencyjne, ze warto wyświetlać je na porównywarce cen.
  • Zarabiać na brakach magazynowych innych marek.
  • Zwiększać zyski i chronić marżę.
Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice