Porównywarki cenowe, to portale, które szturmem zdobyły serca polskich internautów. Kupujący cenią je za możliwość łatwego porównania konkretnego produktu w wielu sklepach jednocześnie. E-sprzedawcy chętnie wystawiają swoją ofertę na porównywarkach cenowych, ponieważ mogą szybko zwiększyć zasięgi swojego sklepu.
Jak pokazują badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” liczna rzesz internautów (od 70 do 90%), korzysta z porównywarek cenowych. Przed dokonaniem zakupu konsument, chce upewnić się, czy wybrany przez niego produkt, nie jest oferowany w innym miejscu w znacznie niższej cenie.
Po co porównywarki cenowe w e-commerce?
Witryny tego typu pozwalają efektywnie zwiększać zasięgi. Można pokusić się o stwierdzenie, że obecność na porównywarkach cenowych, to obowiązek, jeżeli chce się skutecznie prowadzić biznes w sieci.
Jakie portale są popularne w Polsce?
- Ceneo
- Google Shopping
- Skąpiec
- Okazje.info
Więcej informacji znajdziesz w naszej publikacji: ranking porównywarek cenowych.
Zalety korzystania z porównywarek cenowych
Jeżeli chcesz dodać swoją witrynę do porównywarki cenowej, musisz znać wady i zalety prowadzenia sprzedaży na takim kanale. Natomiast warto pamiętać o tym, że obecność na tego typu portalu jest ważnym elementem skutecznej strategii biznesowej.
Plusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Wystawienie oferty na porównywarce cenowej pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Dzięki niej można otworzyć swój biznes na nowych kupujących, którzy w inny sposób nie mieliby sposobności dotrzeć do Twojej witryny.
- Rośnie rozpoznawalność Twojej marki. Na porównywarce cen prezentowana jest nazwa Twojego sklepu i logo. Jeżeli opatrzy się ona kupującym, zwiększasz szanse na to, że będą chcieli kupować właśnie u Ciebie.
- Obecność na porównywarce cenowej wzmaga ruch na Twojej witrynie. Dzięki temu zabiegowi, strategie cenowe, które stosujesz w swoim biznesie, mogą przynieść spektakularne efekty.
- Pod Twoją marką pojawiają się opinie kupujących, które pozwalają Ci wykazać się profesjonalizmem i ugruntować pozycję w branży.
- Otrzymasz dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych portalu.
- Możesz wykorzystywać dodatkowe formy promocji, które oferuje Twoja porównywarka cen. Narzędzia do promocji Twojego e-sklepu, pozwalają Ci zwiększyć zasięgi i zostać zauważonym przez jeszcze większą liczbę kupujących.
- Dokładnie poznajesz swoją bezpośrednią konkurencję.
Wady korzystania z porównywarek cenowych
Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży jest naturalnym procesem. Jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci, chcesz zwiększać sprzedaż i zyski – internet jest doskonałym miejscem do tego typu działań. Musisz jednak wiedzieć, jakie zagrożenie niesie ze sobą obecność na porównywarkach cenowych.
Minusy korzystania z porównywarki cenowej:
- Jeżeli chcesz wystawiać swoją ofertę na porównywarkach cenowych, musisz liczyć się z kosztami, które to ze sobą niesie.
- Pamiętaj o tym, że kupujący zazwyczaj wybierze najtańszą ofertę. Porównywarka cenowa wiąże się z ogromną konkurencją. W takim przypadku konieczny jest profesjonalny monitoring cen konkurencji. Taką sposobność daje system LivePrice, który w automatyczny sposób sprawdzi ceny Twojej konkurencji. Kolejno może samoczynnie ustawić odpowiednie kwoty na Twoim sklepie i porównywarce cenowej – według ruchów cenowych innych witryn i Twoich wytycznych.
- Musisz sprawdzać poprawność oferty. Może zdarzyć się, że Twój produkt zostanie przypisany do błędnej karty produktowej. Wtedy nie będzie porównywany z tym samym asortymentem.
- Korzystając z porównywarek cenowych, warto inwestować w dodatkową reklamę. Oczywiście taki zabieg zwiększa Twoje zasięgi, ale musisz pamiętać o tym, że jest niestety dodatkowo płatny.
Czy obecność na porównywarce cenowej się opłacają?
Niewątpliwie obecność na porównywarkach cenowych jest opłacalna. Natomiast warto pamiętać o tym, że niesie ze sobą również kilka zagrożeń i wad. Reasumując, decydując się na wystawienie swojej oferty, trzeba wiedzieć, że dla klienta odwiedzającego porównywarki, bardzo istotną kwestią jest cena.
Dlatego wykorzystanie w swoim biznesie profesjonalnego narzędzia do monitoringu konkurencji jest niezwykle opłacalnym posunięciem. LivePrice to system, który pozwoli Ci:
- Osiągnąć realną przewagę nad konkurencją.
- Monitorować ruchy cenowe innych sklepów.
- Zobaczyć, które produkty w Twojej ofercie są na tyle konkurencyjne, ze warto wyświetlać je na porównywarce cen.
- Zarabiać na brakach magazynowych innych marek.
- Zwiększać zyski i chronić marżę.