Czy klienci podczas zakupów w sklepach ecommerce kierują się tylko ceną?
Wygląd i działanie sklepu, mają wpływ na decyzje zakupowe. Wygląd e-sklepu wpływa na jego odbiór. Klienci oczekują przyjaznego designu, funkcjonalności i szybkości działania. W poniższym artykule opowiemy jakie czynniki poza ceną mają wpływ na ilość zakupów w Twojej witrynie.
Poznaj 8 elementów sklepu e-commerce, na które warto zwrócić uwagę:
1. Grafika witryny
Sklep musi wzbudzać zaufanie, jeżeli jego grafika nie jest przemyślana, dostosowana do branży i trendów, trudno będzie zachęcić klienta do zakupów. Dlatego witryna powinna posiadać logiczny, ułatwiający zakupy układ. Godnym uwagi jest fakt, że podobnie ważna jest sprawna wyszukiwarka produktów w Twoim e-sklepie.
2. Czy szybkość liczy się w sieci?
Jeżeli Twoja strona wolno się ładuje i nie zainteresuje Internauty w ciągu 3 sekund… najprawdopodobniej ją porzuci. Z pewnością klienci w sieci są niecierpliwi, chcą szybko dotrzeć do poszukiwanego produktu. Dlatego ważne jest, aby strona miała maksymalnie uproszczoną ścieżkę zakupową. Liczy się czas. Prowadząc monitoring sklepów w sieci, łatwo zauważyć, iż liderzy w danej branży posiadają zoptymalizowane witryny. Istotnie, sklep, który szybko przybliża internautę do szukanego produktu… zyskuje kupującego!
3. Klienci kupują oczami
Oferta Twojego sklepu musi być bardzo dobrze opisana. Ponieważ produkty oceniane są przez internautę w ciągu 90 sekund i ten czas pozwala mu podjąć decyzję, czy warto zakupić dany produkt? Niewątpliwie, atrakcyjne opisy, fotografie (najlepiej z różnych kadrów) pomagają w zakupach. Dodatkowym argumentem do postanowienia nabycia danego towaru, staje się film. 31% klientów dokonuje decyzji zakupowej na podstawie video produktu.
4. Czy cena wpływa na kupujących?
Jednym z najistotniejszych czynników podczas podejmowania decyzji zakupowych jest cena. Dlatego warto monitorować sklepy konkurencji i dbać, by była ona spójna z ruchami branży. Śledzenie strategii cenowej rywali pomaga Ci dostosować swój asortyment do trendów. Reasumując, w wygodny i automatyczny sposób możesz monitorować konkurencję oraz automatyzować proces nadawania cen dzięki aplikacji LivePrice.
Co ważne, monitorując sklepy na Allegro lub Ceneo łatwo zauważyć, iż cena odgrywa kluczową rolę. Niewątpliwie internauci szukają okazji i niskich cen, a właściwie poprowadzona polityka cenowa, pomoże Ci, stać się liderem.
5. Uproszczona ścieżka zakupowa
Uproszczona ścieżka zakupowa jest kluczem do unikania tzw. Porzuconych koszyków. Jeżeli Twoja witryna w intuicyjny sposób prowadzi klienta do celu, zwiększasz szanse na zawarcie transakcji. Dlatego ważne jest dobre zaprojektowanie strony zgodnie z UI i UX.
6. Różnorodne formy płatności
Monitorując sklepy w sieci łatwo zauważyć, iż na polskim rynku istnieje kilka, szczególnie preferowanych form płatności. W związku z tym, klienci sklepów chcą płacić w szybki, wygodny i przede wszystkim bezpieczny sposób. Bez wątpienia, aby nie stracić kontrahenta, warto monitorować konkurencję i trzymając rękę na pulsie oferować w swoim sklepie popularne metody płatności:
BLIK, e-przelew (PayU, dotpay), płatność kartą, przelew bankowy, PayPal, płatność przy odbiorze.
7. Czy opinie w sieci mają znaczenie?
Oceny w sieci oczywiście mają znaczenie, ale tylko te wiarygodne. Klienci ufają osądom innych. Istotnie, pozytywne opinie o Twoim sklepie poprawią jego wiarygodność i umocnią markę. Niewątpliwie trzeba się jednak przygotować się na fakt, że poza pozytywnymi ocenami Twojego sklepu, mogą pojawić się również te negatywne. Co zrobić, aby zyskać wiarygodne opinie od swoich klientów? Warto napisać mail z prośbą o wystawienie oceny. Reasumując, zachęcaj klientów, by pisali recenzje zakupionych produktów. Godnym uwagi jest fakt, iż nie zbudujesz renomy sklepu w jeden miesiąc, ale pracując nad nią latami… uda Ci się zdobyć bardzo dobre oceny, które wzbudzą zaufanie kupujących.
8. Rabaty, kody, przeceny – jak przyciągnąć kupujących?
Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów, warto stosować różnorodną strategię cenową. Dlatego musisz wiedzieć, na jakich produktach i w jakim okresie możesz obniżyć marżę. Dodatkowo rabaty, przeceny i zniżki kuszą internautów. Godnym uwagi jest fakt, iż aby mądrze prowadzić sprzedaż, trzeba znać ceny, jakie obowiązują u konkurencji. Dzięki stosowaniu promocji i cen zgodnych z ruchami w branży możesz nie tylko sprzedać więcej, ale zyskać nowych, stałych klientów.
Holistyczne podejście do działania w sieci
Bez różnicy, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z e-handlem, czy sprzedajesz w sieci już wiele lat. Zawsze warto spojrzeć na swój biznes holistycznie.
Klienci podczas zakupów, biorą pod uwagę wielorakie czynniki, które wpływają na Twój odbiór. Niewątpliwie sklep musi spełniać pewne określone kryteria techniczne i wizualne. Dodatkowo musisz pamiętać o przemyślanej polityce cenowej, gdyż konkurencja nie śpi. Dlatego tak ważne jest, aby monitorować sklepy i wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży. Budując swój plan, warto uwzględnić systemy, które ułatwią prowadzenie sprzedaży i wpłyną na jej zwiększenie.