Blog Megaphone Icon

System magazynowo-handlowy Subiekt – co warto wiedzieć?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
program magazynowo ksiegowy

Subiekt to program magazynowo-handlowy, który jest przeznaczony dla małych i średnich sklepów. Jest to rodzaj oprogramowania ERP (Enterprise Resource Planning), które umożliwia kompleksowe zarządzanie różnymi aspektami działalności firmy w sieci.

Co ważne Subiekt ma w ofercie linię programów – GT i Nexo, które różnią się funkcjonalnościami oraz wymaganiami sprzętowymi.

Co to jest Subiekt?

ERP został stworzony przez firmę InsERT. System magazynowo-handlowy Subiekt został opracowany dla przedsiębiorstw, które chcą usprawnić codzienne czynności związane z biznesem i handlem (offline i online). Program pomaga w takich obszarach jak, fakturowanie i obsługa dokumentów, zarządzanie magazynem, analiza danych, tworzenie raportów, obsługa płatności.

Subiekt występuje w kilku wariantach, które różnią się od siebie funkcjonalnościami:

  • Subiekt Nexo
  • Subiekt Nexo PRO
  • Subiekt GT

System może być również rozbudowany o dodatkowe urządzenia zewnętrzne np. kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych. Subiekt pozwala na optymalizację i zwiększenie efektywności w codziennych czynnościach. Co więcej, narządzie może być rozbudowywane i integrowane z dodatkowymi systemami, dzięki czemu zwiększa swoją funkcjonalność.

Subiekt GT a Subiekt Nexo – jakie są różnice?

Subiekt GT jest starszym programem, powstał w 2003 roku. Natomiast Subiekt Nexo, to odświeżona, młodsza wersja z 2014 roku.

Na wstępie warto zauważyć, że oba systemy magazynowo-handlowe Subiekt Nexo i Subiekt GT, posiadają bardzo podobną specyfikację, a ich główne zadanie, czyli generowanie dokumentów handlowych, jest niezmienne.

Subiekt Nexo oferuje szerszy zakres funkcji, posiada nowocześniejszy interfejs (można zarządzać jego widokami) oraz lepsze wsparcie techniczne. Oba systemy mają również inne wymagania sprzętowe. Przykładowo, dla Subiekta GT, wymagania to: Procesor: 1GHz lub lepszy i pamięć RAM: 1 GB, lub więcej. Natomiast dla Subiekta Nexo to procesor: Core2Duo (lub nowszym) i pamięć RAM: 4 GB lub więcej. Tak więc Subiekt Nexo wymaga lepszego sprzętu do swobodnego i szybkiego działania.

Podejmując decyzję odnośnie do wyboru Subiekta, trzeba pamiętać, że nie są to tożsame systemy i subiekt Nexo nie jest jedynie uzupełnieniem Subiekta GT. Ponieważ jest napisany od nowa, w całkiem innej technologii i nie zawsze pokrywa się funkcjonalnościami ze swoim poprzednikiem.

Subiekt w chmurze czy na serwerze?

Jeżeli decydujesz się na System magazynowo-handlowy Subiekt to dane możesz przetwarzać na dwa sposoby. Możesz wybrać opcję korzystania z danych w chmurze lub na własnym serwerze.

Infrastruktura:

  • Subiekt GT na lokalnym serwerze lokalnym:

W tej sytuacji musisz zainwestować w infrastrukturę IT. Wiąże się to z zakupem – serwerów oraz zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych i przechowywanych danych, oraz zarządzaniem bazami danych. Dodatkowo musisz zadbać o zaplecze techniczne – obsługę i konserwację.

  • Subiekt GT w chmurze:

W tym przypadku przechowujesz dane w chmurze. Cała infrastruktura IT jest zarządzana przez wybranego przez Ciebie dostawcę usługi chmurowej. Atutem tego rozwiązania jest fakt, że nie musisz martwić się o bezpieczeństwo, konserwację, serwery.

Z jakimi CMS’ami można integrować Subiekt GT?

Implementacja zapewnia kompleksowe zarządzanie firmą (sklepem internetowym). Dzięki temu możesz – synchronizować dane, automatyzować procesy biznesowe i usprawniać działanie swojej firmy.

Subiekt to plastyczny ERP, który może być integrowany z większością popularnych CMS’ów (oraz z Baselinkerem). Przykładowe silniki: WordPress, Joomla, IdoSell, Shoper, SkyShop, Drupal, Magento, PrestaShop.

Czy można integrować Subiekt GT z programem do monitoringu i automatyzacji cen?

Monitoring i automatyzacja cen  to niemal obowiązkowe rozwiązanie dla przedsiębiorców w e-commerce. System LivePrice umożliwia Ci monitoring platform sprzedażowych (Allegro, CeneoEmpik, GoogleShopping) oraz wybranych konkurencyjnych e-sklepów.

Ceny wyliczone na podstawie funkcji repricingu mogę być przekazywane do Twojego ERPa. Sam określasz, w jakie pole mamy wdrożyć ceny – oczywiście mogą być odmienne dla każdego z kanałów sprzedaży. Dlatego nasz zespół programistów, chętnie przeprowadzi integracje Subiekta z LivePrice.

Możemy również synchronizować ceny zakupu, aby tworzyć ceny minimalne. Są one niezbędne do poprawnego działania automatyzacji cen w LivePrice. O tym, jak ważna jest funkcja repricingu (prowadząc biznes w sieci), możesz przeczytać w moim wpisie: Jaką rolę odgrywa cena w procesie zakupowym?

Podsumowanie

Wybór ERPa, który ułatwi Twoją pracę, przyspieszy i zautomatyzuje procesy biznesowe w Twojej firmie, nie jest łatwy. Przed podjęciem decyzji, warto sprawdzić wersje demonstracyjne, poczytać opinie i specyfikację i oczywiście porównać ceny obu licencji.

Bez wglądu na to, na jaki rodzaj Subiekta się zdecydujesz, możesz liczyć na integrację z LivePrice. Dzięki temu, zarządzanie cenami w Twoim biznesie będzie płynne, automatyczne i pozbawione błędu. Co więcej, jeżeli chcesz wypróbować LivePrice, możesz sprawdzić bezpłatną wersję demonstracyjną dla wybranych marketplace’ów.

.

.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy