Blog Megaphone Icon

System magazynowo-handlowy Subiekt – co warto wiedzieć?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
program magazynowo ksiegowy

Subiekt to program magazynowo-handlowy, który jest przeznaczony dla małych i średnich sklepów. Jest to rodzaj oprogramowania ERP (Enterprise Resource Planning), które umożliwia kompleksowe zarządzanie różnymi aspektami działalności firmy w sieci.

Co ważne Subiekt ma w ofercie linię programów – GT i Nexo, które różnią się funkcjonalnościami oraz wymaganiami sprzętowymi.

Co to jest Subiekt?

Firma InsERT stworzyła ERP. System magazynowo-handlowy Subiekt jest dedykowany dla przedsiębiorstw, które chcą usprawnić codzienne czynności związane z biznesem i handlem (offline i online). Program pomaga w takich obszarach jak, fakturowanie i obsługa dokumentów, zarządzanie magazynem, analiza danych, tworzenie raportów, obsługa płatności.

Subiekt występuje w kilku wariantach, które różnią się od siebie funkcjonalnościami:

  • Subiekt Nexo
  • Subiekt Nexo PRO
  • Subiekt GT

System możesz również rozbudować o dodatkowe urządzenia zewnętrzne np. kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych. Subiekt pozwala na optymalizację i zwiększenie efektywności w codziennych czynnościach. Co więcej, narządzie możesz integrować z dodatkowymi systemami, dzięki czemu zwiększa swoją funkcjonalność.

Subiekt GT a Subiekt Nexo – jakie są różnice?

Nexo czy GT

Subiekt GT jest starszym programem, powstał w 2003 roku. Natomiast Subiekt Nexo, to odświeżona, młodsza wersja z 2014 roku.

Na wstępie warto zauważyć, że oba systemy magazynowo-handlowe Subiekt Nexo i Subiekt GT, posiadają bardzo podobną specyfikację, a ich główne zadanie, czyli generowanie dokumentów handlowych, jest niezmienne.

Wersja Nexo oferuje szerszy zakres funkcji, posiada nowocześniejszy interfejs (można zarządzać jego widokami) oraz lepsze wsparcie techniczne. Oba systemy mają również inne wymagania sprzętowe. Przykładowo, dla GT, wymagania to: Procesor: 1GHz lub lepszy i pamięć RAM: 1 GB, lub więcej. Natomiast dla Nexo to procesor: Core2Duo (lub nowszym) i pamięć RAM: 4 GB lub więcej. Tak więc Nexo wymaga lepszego sprzętu do swobodnego i szybkiego działania.

Podejmując decyzję odnośnie do wyboru ERPa, trzeba pamiętać, że nie są to tożsame systemy i subiekt Nexo nie jest jedynie uzupełnieniem Subiekta GT. Ponieważ jest napisany od nowa, w całkiem innej technologii i nie zawsze pokrywa się funkcjonalnościami ze swoim poprzednikiem.

Subiekt w chmurze czy na serwerze?

Jeżeli decydujesz się na System magazynowo-handlowy Subiekt to dane możesz przetwarzać na dwa sposoby. Możesz wybrać opcję korzystania z danych w chmurze lub na własnym serwerze.

Infrastruktura:

  • Subiekt GT na lokalnym serwerze lokalnym:

W tej sytuacji musisz zainwestować w infrastrukturę IT. Ponieważ wiąże się to z zakupem – serwerów oraz zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych i przechowywanych danych, oraz zarządzaniem bazami danych. Dodatkowo musisz zadbać o zaplecze techniczne – obsługę i konserwację.

  • Subiekt GT w chmurze:

W tym przypadku przechowujesz dane w chmurze. Całą infrastrukturą IT zarządza wybrany przez Ciebie dostawca usługi chmurowej. Atutem tego rozwiązania jest fakt, że nie musisz martwić się o bezpieczeństwo, konserwację, serwery.

Z jakimi CMS’ami można integrować Subiekt GT?

Implementacja zapewnia kompleksowe zarządzanie firmą (sklepem internetowym). Dzięki temu możesz – synchronizować dane, automatyzować procesy biznesowe i usprawniać działanie swojej firmy.

Subiekt to plastyczny ERP, który możesz być integrować z większością popularnych CMS’ów (oraz z Baselinkerem). Przykładowe silniki: WordPress, Joomla, IdoSell, Shoper, SkyShop, Drupal, Magento, PrestaShop.

Czy można integrować Subiekt GT z programem do monitoringu i automatyzacji cen?

Monitoring i automatyzacja cen  to niemal obowiązkowe rozwiązanie dla przedsiębiorców w e-commerce. System LivePrice umożliwia Ci monitoring platform sprzedażowych (Allegro, CeneoEmpik, GoogleShopping) oraz wybranych konkurencyjnych e-sklepów.

Repricing

Ceny wyliczone na podstawie funkcji repricingu można wysyłać do Twojego ERPa. Sam określasz, w jakie pole mamy wdrożyć ceny – oczywiście mogą być odmienne dla każdego z kanałów sprzedaży. Dlatego nasz zespół programistów, chętnie przeprowadzi integracje Subiekta z LivePrice.

Możemy również synchronizować ceny zakupu, aby tworzyć ceny minimalne. Są one niezbędne do poprawnego działania automatyzacji cen w LivePrice. O tym, jak ważna jest funkcja repricingu (prowadząc biznes w sieci), możesz przeczytać w moim wpisie: Jaką rolę odgrywa cena w procesie zakupowym?

Podsumowanie

Na pewno wybór ERPa, który ułatwi Twoją pracę, przyspieszy i zautomatyzuje procesy biznesowe w Twojej firmie, nie jest łatwy. Przed podjęciem decyzji, warto sprawdzić wersje demonstracyjne, poczytać opinie i specyfikację i oczywiście porównać ceny obu licencji.

LivePrice

Bez wglądu na to, na jaki rodzaj Subiekta się zdecydujesz, możesz liczyć na integrację z LivePrice. Dzięki aplikacji zarządzanie cenami przebiega płynnie, automatycznie i bez błędu.

Oczywiście jeżeli chcesz wypróbować LivePrice, możesz sprawdzić bezpłatną wersję demonstracyjną dla wybranych marketplace’ów.

.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy