empik

Czy Empik to marketpalce z potencjałem?

Sprzedaż wielokanałowa to trend obowiązujący w e-commerce od wielu lat. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, pokazać swoją ofertę szerszemu gronu odbiorców lub przyciągnąć do swojego e-sklepu nowych klientów, koniecznie zastanów się, czy eksponujesz swój towar tam, gdzie warto. 

Jak podaje raport agencji badawczej Inquiry platformy e-commerce to już 62% globalnego rynku. Obecność na tego typu serwisach to praktycznie obowiązek dla dobrze prosperującego e-sklepu. W artykule omówimy Empik Marketplace, którego potencjał warto docenić!

Źródło: Najpopularniejsze platformy zakupowe na polskim rynku (Inquiry)

Empik Marketplace

Empik Marketplace to platforma, która rok rocznie notuje wzrost w zakresie ilości zamówień, klientów i partnerów. Empik.com działa na rynku od ponad 20 lat i był to jeden z pierwszych e-sklepów w Polsce. Kojarzony z książkami i artykułami biurowymi Empik, zaprosił do współpracy 4 lata temu innych przedsiębiorców. 

Dlatego, teraz jest to platforma oferująca wiele produktów z różnych gatunków – na Empik Marketplace możemy kupić książkę, smoczek dla dziecka lub pralkę 😊 Empik Marketpace rozszerzył swoją ofertę o kolejne kategorie:

  • Zdrowie i uroda
  • Zabawki
  • Dziecko i mama
  • Elektronika
  • Smartfony i smartwatche
  • Dom i ogród
  • AGD
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Delikatesy

Czy warto dołączyć do Empik Marketplace? Naszym zdaniem tak. Serwis oferuje konkurencyjne względem innych platform prowizje. Jeżeli planujesz rozpocząć sprzedaż na Empiku, zapoznaj się z treściami na naszym blogu. Pisaliśmy o tym w naszym artykule, do którego odsyłamy. 

 

Źródło: https://www.empik.com/empikplace/dlaczego-warto

Na czym polega wyjątkowość serwisu Empik?

Empik zapewnia, że partnerzy, którzy chcą współpracować, są dokładnie sprawdzani pod kątem – szybkości zamówienia, bezpieczeństwa i jakości obsługi. Klient końcowy ma gwarancję zwrotu pieniędzy, jeżeli zostanie oszukany przez partnera Empiku. 

Reasumując, taki zabieg pozwolił Empikowi na przekonanie swoich stałych klientów serwisu do zakupów w zrzeszonych z nim e-sklepach. Proces odbył się na zasadzie dzielenia i przekładania zaufania do Empik Marketplace na jego partnerów. Na samym początku część klientów nie przykładała nawet uwagi do tego, że kupuje od innego (niż Empik) sprzedawcy. Tym sposobem, sprzedaż na Empiku ruszyła w bardzo naturalny sposób.  

Podczas wywiadu z Odetą Moro w programie „Onet Rano WIEM”, dyrektor e-commerce w Empik – Szymon Bujalski zaznaczył, że do tej pory program ochrony kupujących nie został zgłoszony w żadnym przypadku. Oznacza to, że partnerzy Empik Marketplace, to solidni sprzedawcy, którym zależy na wysokiej jakości obsługi klienta. 

Co więcej, podczas wywiadu dyrektor e-commerce w Empik wspomniał o tym, jak duże wzrosty sprzedaży notują partnerzy w poszczególnych kategoriach (nawet do 400%) – dom i ogród, sport, zabawki. 

Empik stawia na reklamę i powiększa grono użytkowników

Oczywiste, że sprzedaż na Empiku nie może istnieć bez aktywnych kupujących. Serwis od zawsze zapewnia, że niezwykle ich ceni. Wynika z tego opisana wyżej dbałość o dobór e-sklepów, które wystawiają swoją ofertę na Empik Marketplace.

Dlatego nie dziwi, że w maju bieżącego roku, portal został wyróżniony aż 4 statuetkami w konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2022. Empik został nagrodzony za najbardziej efektywną kampanię SEM, content marketingową i program afiliacyjny oraz otrzymał nagrodę specjalną (Performance Brand of the Year). 

Reasumując, Epik Marketplace stara się być mocno zauważony w polskim e-commerce. Prowadzi rozmaite kampanie marketingowe, ofiaruje klientom Premium dostęp do darmowych treści czy wysyłki, aby skutecznie przyciągnąć i przywiązać użytkowników do aktywnej obecności na platformie. 

Czy jeżeli planujesz lub prowadzisz sprzedaż na Empiku, jest to dla Ciebie dobra wiadomość? Oczywiście, że tak, bo dzięki temu zwiększa się Twoja szansa na sprzedaż.

Konkurencja na Empiku 

Jeżeli planujesz rozpocząć sprzedaż na Empiku, musisz wiedzieć, kto sprzedaje na serwisie w interesującej Cię kategorii. Nie możesz zapomnieć o tym, że bez względu na innowacyjność platformy, Twoja obecność na serwisie będzie wiązała się z konkurencją na karcie produktowej.

Klienci takich serwisów jak Allegro, Ceneo  czy właśnie Empik Marketplace szukają produktów w najkorzystniejszych cenach. 

Jeżeli chcesz, odnieś sukces, sprzedając na Empik Marketpalce, koniecznie sprawdź (bezpłatnie) ofertę LivePrice. Aplikacja pomoże Ci skutecznie monitorować konkurencję na konkretnych kartach Empik. Dzięki temu będzie wiedział, w której grupie produktów masz najkorzystniejsze ceny. 

Co więcej, aplikacja pozwoli Ci poznać bezpośrednią konkurencję, i przygotować ofertę produktową, która będzie wabikiem na klientów. Jeżeli włączysz automatykę cenową w LivePrice, system będzie nadawać stawki w założeniu o Twoje scenariusze cenowe. 

Monitoring konkurencji i automatyka cenowa

Reasumując, profesjonalny monitoring konkurencji i automatyka cenowa są niezbędne, aby skutecznie działać w e-commerce. Narzędziem, które idealnie połączy Twoją sprzedaż wielokanałową w sieci, jest LivePrice. Aplikacja działa na wielu płaszczyznach i monitoruje ceny tam, gdzie tego potrzebujesz. System zapewnia Ci rzetelną wiedzę, która może przełożyć się na działanie. 

Dlatego wypróbuj system LivePrice na wybranych przez siebie marketplace’ach przez 14 dni za darmo. Aplikacja działa samoczynnie. Zobacz, jak w prosty sposób możesz zwiększać sprzedaż, bez zwiększania czasu pracy.

Zobacz również