Listopad i Black Friday już za nami. Teraz pozostaje czekać i przygotować swój biznes na nadejście świątecznej gorączki zakupowej. Grudzień to jeden z najbardziej owocnych (pod względem zysków) miesięcy w e-commerce. Koniecznie przygotuj swój e-sklep na nadejście klientów.
Przygotuj swój biznes na grudzień
Jak skutecznie przygotować swój e-sklep na grudniowe promocje? Przede wszystkim pamiętaj o tym, że kilka dni w grudniu może znacząco podnieść zyski w Twoim sklepie. Po pierwsze proponuj pożądany asortyment, wprowadź rabaty na produkty, których chcesz się pozbyć lub mają wysoki narzut. Monitoruj konkurencję i trzymaj rękę na pulsie.
Sprawdź statystyki
Bardzo ważne jest, abyś przygotowując się do świątecznej promocji, sprawdził, jak ten miesiąc wyglądał w Twojej firmie w poprzednim roku. Zobacz, w jaki dzień sprzedaż była największa, jakie produkty były najchętniej kupowane i które akcje promocyjne przyniosły Ci największy zysk.
Posiadając konkretne dane z ubiegłego roku, możesz w łatwy sposób zaplanować swoje akcje marketingowe i politykę cenową. Zobaczysz, które działania warto powtórzyć, a które można ulepszyć.
Sprawdź swój asortyment
Może stwierdzenie wyda się banalne, ale przed okresem wyprzedaży warto sprawdzić towar, jaki masz na stanie. Jeżeli masz duże stany, produkt już długo zalega na magazynie, zaczyna zbliżać się do daty spożycia/użycia, lub mija na niego moda – warto podkręcić sprzedaż i zaproponować rabat.
Skuteczna obserwacja asortymentu pozwoli Ci zastanowić się, jakie produkty warto wyprzedawać w grudniu. Dodatkowo, jeżeli połączysz to działanie z analizą sprzedaży z ubiegłego roku, będziesz mógł przemyśleć strategię marketingową na grudzień.
Dostawa
Dostawa jest bardzo ważnym elementem procesu zakupowego. Dokładnie przeanalizuj, jaka forma wysyłki jest najczęściej wybierana, czy Twoja stawka za wysyłkę jest konkurencyjna? Jeżeli prowadzisz sprzedaż na Allegro, koniecznie dołącz do programu Smart Allegro. Co istotne pamiętaj o Dniu Darmowej Dostawy.
W tym roku będziemy obchodzić Dzień Darmowej Dostawy 6 grudnia. Jest to święto mniej popularne niż Czarny Piątek, natomiast może być dobrą okazją do podkręcenia sprzedaży. Możesz wtedy zaproponować swoim klientom darmową dostawę i podkreślić oszczędność, jaka z niej płynie. Dodatkowo możesz zwiększyć sprzedaż, jeżeli gratisowe wysłanie paczki, połączysz z korzystnym rabatem.
Monitoruj konkurencję
Grudzień to miesiąc szczególny w e-commerce, natomiast nie można zapominać, że w sieci nie funkcjonujesz sam. Twoja konkurencja jest znacznie większa niż w przypadku sprzedaży offline. Koniecznie sprawdzaj, jakie ceny nadają inni przedsiębiorcy na poszczególnych kanałach sprzedaży.
LivePrice pomoże Ci sprawdzać, jakie ceny nadaje konkurencja. Możesz monitorować wybrane kanały (Allegro, Ceneo, Idealo, Empik, Google Shopping) lub bezpośrednią konkurencję na ich witrynach internetowych.
Wiedza to podstawa dobrych strategii marketingowych. System pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie, zarabiać na brakach magazynowych innych sprzedawców i sprawdzać, jakie ceny nadają na poszczególnych towarach.
Automatyka cenowa
Monitoring konkurencji nierozerwalnie wiąże się z automatyką cenową. LivePrice może dostosowywać ceny na poszczególnych kanałach, zgodnie z ruchami branży i Twoimi założeniami cenowymi.
System ułatwi Ci kreowanie wysokiej pozycji na rynku e-commerce. Dodatkowo LivePrice może walczyć nie tylko o najniższą cenę na danym kanale, ale również wyliczać cenę wedle Twoich pomysłów i potrzeb np. zawsze na 3 miejscu na liście Ceneo lub w identycznej cenie, jak konkretny konkurent.
Informuj
Twój sklep powinien być otoczony świąteczną aurą, a do tego celu najlepiej sprawdzą się reklamy graficzne. W święta postaw na bannery i reklamy, które w prosty, graficzny sposób pokażą produkty lub procent rabatu, jaki chcesz dać klientom.
Dodatkowo nie zapomnij o wysyłce newslettera dla stałych kupujących. Możesz im oferować standardowy rabat lub akcje promocyjne (np. promocje na konkretne produkty) przeznaczone tylko dla nich. Koniecznie wykorzystuj media społecznościowe, aby pokazać klientom, jak wiele mogą zyskać, kupując właśnie w Twoim e-sklepie.
Święta tuż, tuż… przygotuj się na nie już
Jeżeli chcesz zaliczyć udany (pod względem zysków w e-sklepie) grudzień, koniecznie wprowadź w życie nasze rady. Nie zapomnij o tym, że klienci w łatwy sposób mogą zweryfikować Twoje działania.
Wystarczy kilka kliknięć, a internauta może porównać oferty w wielu miejscach równocześnie. Jeżeli chcesz być autentyczny w swoich promocjach, śledź swoją konkurencję. W przeciwnym razie Twoje zabiegi nie przyniosą oczekiwanego skutku.
Już teraz wypróbuj system do monitoringu i automatyki cenowej LivePrice. Przez 14 dni zupełnie gratis testujesz narzędzie i trzymasz rękę na pulsie.