Repricing, czyli inaczej automatyczne zmienianie cen z użyciem inteligentnych botów, to popularny temat w e-commerce. Dynamizm związany z branżą handlu w sieci niejako wymusza na sprzedawcach szybkie i sprawne dostosowywanie się do cen pozostałych oferentów.
Czy repricing na Ceneo ma sens? W tym artykule sprawdzimy, jaki potencjał sprzedażowy ma najpopularniejsza w kraju porównywarka cen.
Ceneo – lider wśród porównywarek cen
Niewątpliwie Ceneo to najbardziej lubiana i popularna porównywarka cen w przestrzeni krajowego e-commerce. Pomarańczowy gigant działa na rynku od 2005 roku i w tym czasie zyskał renomę zarówno w oczach kupujących, jak i sprzedających.
Kupujący cenią platformę za to, że mogą szybko sprawdzić rynkową cenę danego produktu i w bezpieczny sposób dokonać zakupów. Natomiast sprzedawcy uznają serwis za istotny, ponieważ umożliwia realne zwiększenie ich zasięgów.
Obecność na Ceneo pozwala docierać do olbrzymiej liczby nowych klientów. Czasami okazuje się, że wystawienie oferty na portalu (chociaż nie jest całkowicie bezpłatne) jest bardziej opłacalne, niż inwestowanie w ADSy, pozycjonowanie i wszelkie inne działania marketingowe.
Konkurencja na Ceneo
Bez względu na fakt, na jaką skalę prowadzisz biznes w sieci, zawsze musisz liczyć się z tym, że pojawi się inny sprzedawca z tym identycznym asortymentem. Ba! Konkurencja w e-commerce jest nieunikniona, a nowe, internetowe sklepy i konta sprzedażowe powstające niemal każdego dnia.
Wystawiając ofertę na Ceneo, koniecznie trzeba spojrzeć na swoją ofertę w kontekście innych sprzedawców. Konkurencji warto pilnować i wiedzieć, co dzieje się w branży. Jeżeli Twój asortyment, wprowadzony do Ceneo, nie będzie atrakcyjny cenowo, to raczej nie przyciągnie nowych kupujących do Twojego sklepu.
Dlatego repricing na Ceneo to kluczowe narzędzie e-commerce, które pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie i dostosowywać ceny do warunków rynkowych.
Świadomy sprzedawca potrafi prowadzić politykę cenową, która pomoże mu zyskiwać nowych klientów. Jak obserwować innych oferentów w sieci? Dlatego najprostszym sposobem jest użycie systemu, który łączy w sobie funkcję monitoringu konkurencji oraz repricingu na Ceneo.
Automatyczna zmiana cen na Ceneo
Jeżeli wystawiasz ofertę na Ceneo lub dopiero wchodzisz na ten marketplace, koniecznie sprawdź funkcjonalność automatycznej zmiany cen, czyli repricingu. Jakie korzyści daje używanie profesjonalnego narzędzia?
System może w dowolny sposób kreować Twoją politykę cenową na portalu Ceneo, co istotne nigdy nie wystawi oferty poniżej ustalonej przez Ciebie rentownej kwoty. Zasada działania systemu do repricingu na Ceneo jest prosta – ustalasz:
- cenę minimalną – najniższą kwotę, która pozwoli Ci na zysk ze sprzedaży.
- krok cenowy – balans pomiędzy Twoją ceną a ceną innego sprzedawcy.
- scenariusz zmiany cen – system do repricingu na Ceneo LivePrice oferuje Ci kilkanaście trybów zmiany cen. Możesz sam zadecydować, na jakim miejscu ma plasować się Twoja oferta. Kolejno możesz dokładnie określić, do których sprzedawców chcesz ją porównywać. Przykładowo możesz wybrać kilku istotnych na rynku graczy.
W jaki sposób LivePrice prowadzi repricing na Ceneo?
Repricing na Ceneo z system LivePrice pozwoli Ci na skuteczny monitoring konkurencji oraz automatyzację cen. Praca systemu zaczyna się od zebrania pełnej listy oferentów na poszczególnych kartach produktów. Kolejno aplikacja (na bazie Twoich założeń) wysyła optymalne ceny we wskazane miejsce – w ERP’ie lub CMS’ie. Kolejno aktualizacja Ceneo pobiera stawki i wyświetla je na portalu.
-
Monitoring cen na Ceneo
LivePrice paruje Twoją ofertę na bazie dostarczonego pliku XML. Zaczytuje cały asortyment, którą wystawiasz na portalu i dobiera do niego odpowiednie ID kart Ceneo. W ten sposób system pokazuje Ci dokładną sytuację, jaka panuje na Ceneo – monitoring cen porównywarki cenowe.
- Masz możliwość pomijania wybranych sprzedawców.
- Możesz ignorować oferty z długim czasem realizacji.
- Masz pełny wgląd w sytuację na karcie Ceneo.
- Możesz również łączyć dodatkowe karty Ceneo, jeżeli produkt jest ulokowany na kilku.
LivePrice oferuje Ci pełny i rzetelny monitoring konkurencji na Ceneo. Aplikacja zapewnia analizy i wykresy oraz raporty dobowe, które pomogą Ci zaplanować politykę cenową. System może być wykorzystywany przez e-sprzedawców, producentów i dystrybutorów.
-
Repricing na Ceneo
Automatyczna zmiana cen na Ceneo pozwala Ci kierować stawkami w sieci w wygodny i bezpieczny sposób. Co istotne, LivePrice zawsze zostaje wdrożony w miejsce, które przekazuje ceny do Twojego e-sklepu.
Sprawdź artykuł: Dynamic Pricing na Ceneo. Jak wprowadzić do swojego biznesu?
I przybliż sobie temat dynamicznych cen na Ceneo.
Możemy integrować się praktycznie z każdym systemem ERP lub CMS’em. W ten sposób masz pewność, że działasz w zgodzie z regulaminem porównywarki cen, a Twój sklep również posiada optymalne ceny na poszczególnych produktach.
Oczywiście repricing na Ceneo z LivePrice daje Ci ogrom możliwości i pozwala szybko zająć pozycję lidera na poszczególnych kartach porównywarki cen.
- Repricing na Ceneo oszczędza Twój czas.
- Pozwala Ci optymalizować marżę.
- Samoczynnie reaguje na zmiany rynkowe.
- LivePrice wysyła ceny we wskazane przez Ciebie pola.
- Możesz w dowolny sposób kreować swoją polityką cenową.
Dynamic pricing to totalny must have w e-commerce. Już teraz możesz umówić się na kontakt z naszym specjalistą, który przedstawi Ci ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb, a LivePrice możesz testować bezpłatnie przez 14 dni!