Podniesienie sprzedaży w e-commerce to wyzwanie, przed którym staje prawie każdy przedsiębiorca. Takie działanie wymaga strategicznego podejścia opartego na optymalizacji procesów, dostosowaniu ofert i wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi. Oto sześć zawansowanych trików, które pozwolą Ci, skutecznie podnieś sprzedaż, wyróżnić się wśród konkurentów i zoptymalizować ruchy na polu e-commerce.
E-commerce dziś
Dzisiejsze czasy niosą za sobą wiele wyzwań, które czekają przed Tobą. Musisz pod uwagę konkurencje, która szczególnie na popularnych portalach sprzedażowych (Allegro, Ceneo, Empik, Google Zakupy) jest niezwykle liczna. Jeżeli chcesz przejąć miano lidera swojego rynku i zwiększać sprzedaż w e-commerce zastosuj metody, które nie są sztampowe i pozwolą Ci realnie podnieść zysk i wyróżnić się na tle innych sprzedawców.
Automatyzacja cen z wykorzystaniem monitoringu konkurencji
Allegro, Ceneo czy Empik, to portale, które charakteryzują się możliwością szybkiego porównania ofert. Monitoring cen konkurencji i automatyzacja cen to topowe działania, które pozwoli na bieżąco dostosowywać własne oferty.
LivePrice – sposób na podniesienie sprzedaży w e-commerce
LivePrice umożliwia zaawanasowane śledzenie cen i repricing, czyli automatyczne zarządzanie cenami. Aplikacja pozwoli Ci szybko poznać rynek i dynamicznie dostosować strategię sprzedaży, abyś zawsze był konkurencyjny na popularnych portalach sprzedażowych oraz własnym e-sklepie.
Dlaczego to ważne?
Klienci przyzwyczaili się do tego, że mogą szybko zweryfikować i porównać Twoją ofertę na tle innych sprzedających. Niewątpliwie szukają korzystnych warunków zakupu. Automatyzacja cen pozwala Ci obniżać cenę do poziomu, który przyciągnie klientów, ale wciąż zapewni zysk. Ponadto, dynamiczne zarządzanie cenami zapobiega stagnacji sprzedaży, gdy konkurencja zaczyna obniżać swoje stawki.
TIP 1 na podniesienie sprzedaży w e-commerce
LivePrice możesz przetestować zupełnie za darmo. Aplikacja pomoże Ci nie tylko stosować zaawansowane strategie cenowe, ale również prognozować trendy rynkowe, weryfikować konkurentów oraz zarządzać promocjami.
Wykorzystaj technologię data-driven pricing
Wykorzystanie danych historycznych i analityki do ustalania cen nazywane jest data-driven pricing. To zaawansowane podejście, które opiera się na analizie stawek konkurencji oraz reakcji klientów, historii zakupów, a także sezonowości.
Analiza danych a podniesienie sprzedaży w e-commerce
Znajomość cen historycznych w e-commerce jest niezwykle wartościowa i warto ją wykorzystać w praktyce. Do zbierania danych możesz wykorzystać aplikację do śledzenia cen.
Identyfikowanie trendów sezonowych – mając dostęp do danych historycznych, możesz sprawdzać okresy, kiedy ceny u konkurencji rosły i wprowadzić odpowiednią strategię dla własnych produktów.
Analiza cyklu życia produktu – dane pozwolą Ci zweryfikować, kiedy warto wprowadzić na rynek nowy produkt. Możesz również w przypadku spadku ceny i popytu, podjąć decyzji o wycofaniu produktu z oferty lub wyprzedaży końcowych zapasów.
Stosowanie elastycznych cen w czasie rzeczywistym – dostęp do cen historycznych może pomóc Ci w ustaleniu odpowiednich progów, poniżej których ceny nie powinny być obniżane, aby nie stracić na marży.
Przewidzieć reakcje klientów – analiza cen i sprzedaży z przeszłości pozwoli Ci ocenić, jak klienci reagują na zmiany stawek. To kolejna pomoc w planowaniu własnych kampanii promocyjnych.
TIP 2 na podniesienie sprzedaży w e-commerce
Jeśli wiesz, że w poprzednich latach ceny konkurencji na Twoje produkty spadały przed Black Friday 2024 lub innymi wydarzeniami handlowymi, możesz wcześniej przygotować odpowiednią strategię, aby utrzymać konkurencyjność.
Personalizacja oferty
Personalizacja to popularny trend w e-commerce. Pozwala Ci na bazie danych zakupowych i zachowań klientów dostosowywać oferty do ich potrzeb. W swoim sklepie możesz wdrożyć:
- Dynamiczne rekomendacje produktów
Jeżeli zalogowany użytkownik powraca na Twój sklep, możesz na bazie jego poprzednich wyborów rekomendować mu produkty podobne lub komplementarne do wcześniej zakupionych.
- Indywidualne rabaty
Indywidualne rabaty dla stałych lub często powracających do Twojego sklepu klientów to dobry sposób na podniesienie sprzedaży w e-commerce.
TIP 3 na zwiększenie zysków w e-handlu
Wartościowe jest także stosowanie segmentacji klientów – oddzielaj np. nowych klientów od lojalnych i twórz dla nich odpowiednio zróżnicowane oferty. Możesz wysyłać je e-mailem, sms’em lub poprzez powiadomienia push.
Przeciwdziałaj porzuconym koszykom!
Porzucone koszyki to ogromny problem w e-commerce. Zajrzyj do wpisu na naszym blogu: One step checkout – czy to sposób na porzucone koszyki w e-sklepie? I sprawdź, jak możesz temu zaradzić.
Bez wątpienia, jednym z głównych powodów porzucania koszyków przez klientów jest skomplikowany proces zakupowy. Jeżeli chcesz zminimalizować ich liczbę, zmniejsz liczbę kliknięć i formularzy, które użytkownik musi wypełnić.
TIP 4 na podniesienie sprzedaży w e-commerce
Możesz zastosować: skrócenie formularzy i automatyczne uzupełnianie danych klientów na podstawie zapisanych profili. Dodatkowo, inspirując się Amazonem, możesz wprowadzić opcję zakupu za pomocą jednego kliknięcia.
Mikromomenty a poprawa konwersji
Mikromomenty to koncepcja opracowana przez Google, która dotyczy chwili, w której konsument sięga po telefon lub komputer, by szybko zaspokoić swoje potrzeby. Może to być chęć uzyskania odpowiedzi na pytanie, potrzeba zakupu lub informacji.
Impulsy zakupowe możesz wykorzystać, dostarczając klientowi natychmiastowe rozwiązania jego problemów lub potrzeb zakupowych. Oto kilka przykładów:
Bazuj na mikromomentach:
- Zaoferuj pomoc – np. Allegro automatycznie „przymusza” sprzedawców do błyskawicznej odpowiedzi na pytanie klientów. Na swoim sklepie możesz poprawić szybkość odpowiedzi np. poprzez chatboty lub wprowadzenie rozbudowanego FAQ. Dzięki temu klient otrzyma odpowiedź na nurtujące go pytanie, zanim zdecydują się opuścić stronę.
- Rabaty szyte na miarę – staraj się zachęcić nowych użytkowników do aktywności na sklepie. Możesz przykładowo wyświetlać komunikat „kup teraz i otrzymaj 10% rabatu”.
TIP 5 na maksymalizację zysków
Aby wykorzystać impuls zakupowy, warto zbadać, kiedy Twoi klienci najczęściej dokonują transakcji, a także, w jaki sposób poruszają się po stronie. Można wtedy optymalizować ścieżki zakupowe, minimalizując przeszkody w tych kluczowych momentach.
Podniesienie sprzedaży w e-commerce
Zwiększenie sprzedaży w e-commerce nie polega jedynie na obniżaniu cen czy wdrażaniu podstawowych promocji. Nowoczesny biznes wymaga od Ciebie podejścia holistycznego, korzystania z zaawansowanych narzędzi i technologii.
Optymalizacja strategii sprzedażowej, dbanie o korzystne ceny zakupu, które pozwolą Ci konkurować z innymi sprzedawcami, wykorzystywanie promocji, rabatów, personalizacji i
analiza mikromomentów, to tylko cześć działań, jaką warto wdrożyć do swojego biznesu.
Natomiast działanie nie tylko poprawi wyniki Twojej sprzedaży, ale także pozwoli Ci lepiej zrozumieć i spełnić potrzeby klientów.