CO UMOŻLIWIA WYSTAWIANIE OFERT NA CENEO?
Kwiecień bieżącego roku przyniósł nieoczekiwany, 23-procentowy wzrost e-sklepów obecnych na Ceneo.pl w porównaniu do roku 2019. Portal odwiedziło prawie 81 milionów internautów. Serwis od ponad dekady wspiera bezpieczne zakupy w sieci, a jego potencjał sprzedażowy cały czas rośnie. Porównywarka zrzesza obecnie ponad 18000 sklepów internetowych. W związku z tym codziennie ułatwia milionom użytkowników znalezienie produktów i atrakcyjnych ofert sklepowych.
CZY WARTO BYĆ NA CENEO?
Portal jest ceniony nie tylko za możliwość szybkiego porównania ofert w sieci, ale również za Program Zaufanych Opinii Ceneo, który dla wielu użytkowników sieci jest wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów. Reasumując, portal posiada ogromny potencjał sprzedażowy – pomaga zwiększać sprzedaż i promować swoją markę, warto być na Ceneo i monitorować ceny konkurencji.
Samo wystawianie ofert na porównywarce cenowej, to przy obecnej konkurencji w sieci zbyt mało. W związku z tym, z pomocą przychodzi program do monitorowania i automatyki cenowej LivePrice, który umożliwia osiąganie konkretnej pozycji na Ceneo. Dzięki systemowi LivePrice możesz monitorować ceny danego produktu, podnosić marżowość, osiągać realne zyski (jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do artykułu:
Narzędzie może być dostosowane do Twojej strategii sprzedażowej – działa automatycznie, całodobowo, jest pozbawione ryzyka błędu ludzkiego i oszczędza Twój czas.
CZYM JEST LICYTOWANIE POZYCJI NA CENEO?
Licytowanie stawek służy do pozycjonowania Twoich ofert na Ceneo. Pozwala na zwiększanie ruchu na Twoim e-sklepie bez względu na cenę towaru. Licytując stawki, masz szansę pojawić się wśród pierwszych czterech ofert na karcie danego produktu lub na pierwszej stronie danej kategorii.
Licytowanie stawek w przypadku karty danego produktu to najpewniejszy sposób na przyciągnięcie uwagi klienta. Strefa polecanych ofert przez Ceneo znajduje się na górze karty produktu. Na zajęcie konkretnego miejsca nie wpływa cena, którą nadajesz a wylicytowana pozycja. E-sklepy z tego obszaru są odwiedzane nawet przez 70% użytkowników porównywarki cenowej. Reasumując, licytowanie pozycji to narzędzie do wyróżniania Twoich ofert na Ceneo.
Z kolei produkty umieszczone w pasażu (np. kategoria moda), porównywarka pokazuje jako pojedyncze produkty, bez łączenia ich w zbiorcze karty, co niestety oznacza, że wyniki wyszukiwania stają się długą, wielostronicową listą. Oferta pokazana na 70. stronie nigdy nie zostanie znaleziona przez klienta. Bez dodatkowej opłaty za wyświetlenie oferty na początku listy, ciężko przebić się przez konkurencję. Dlatego licytowanie pozycji na Ceneo polepsza wyniki sprzedażowe produktu.
CO MOŻESZ POZYCJONOWAĆ NA CENEO?
Portal umożliwia pozycjonowanie oferty na stronie produktu oraz pozycjonowanie produktu na stronie kategorii.
Pozycjonowanie oferty na stronie produktu – pomaga wybić się na zauważalną, wysoką pozycję w rankingu sprzedawców danego produktu na Ceneo. Po wylicytowaniu odpowiedniej stawki, Twój sklep wyświetla się na samej górze karty (bez względu na cenę).
Pozycjonowanie produktu na stronie kategorii jest przeznaczone dla wersji pasażowej, asortymentu, który nie posiada swoich podstron i kart produktów. Po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy towaru nie zostajemy przeniesieni do karty produktu. Oferty linkują bezpośrednio do sklepu sprzedawcy – np. adidas Originals TREFOI. Licytując stawki w tym przypadku, masz możliwość być obecnym na pierwszej stronie kategorii, którą wybiera do 80% internautów.
JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSI LICYTOWANIE STAWEK?
Dzięki licytacji na Ceneo wzmacniasz świadomość swojej marki, zwiększasz zasięgi, a dzięki temu sprzedajesz więcej.
- Prezentujesz swój sklep i dzięki temu zostajesz zapamiętany wśród kupujących.
- Nie konkurujesz ceną.
- Zwiększasz ruch dzięki wysokiej pozycji w porównywarce cenowej.
- Prezentacja oferty na wysokiej pozycji jest darmowa – płacisz jedynie za realne przejście na Twoją ofertę.
JAK LIVEPRICE MOŻE CI POMÓC W LICYTOWANIU POZYCJI NA CENEO?
LivePrice to system do monitoringu cen konkurencji. Służy również do automatycznego ustalania cen w Twoim sklepie. Posiada również moduł pozwalający na automatyczną licytację stawek na Ceneo. System pozwala na pobranie stawek dla licytowanych produktów w strefie polecanych ofert po ID produktu sklepu. Limit wywołań to 700 sztuk na godzinę.
Reasumując, używając narzędzia, możesz w łatwy sposób osiągnąć wysoką pozycję na karcie danego produktu. Wystarczy, że określisz maksymalną stawkę licytacji na Ceneo. System będzie monitorował stawki w strefie polecanych ofert oraz nadawał Twoje wartości, aby pokazać Twój produkt na jednym z trzech miejsc promowanych.
MONITORING LICYTOWANIA STAWEK NA CENEO – DLA KOGO?
Licytować pozycję swojej oferty może każdy sprzedawca, któremu zależy na wysokiej pozycji na Ceneo. Przede wszystkim należy pamiętać, iż nie konkurujemy ceną towaru! To idealne rozwiązanie dla sprzedawców ograniczonych sztywnymi cenami producenta. LivePrice pomoże Ci wyróżnić się na tle innych ofert i dopilnuje, abyś nie wydał na to zbyt dużo.
JAK DZIAŁA LICYTACJA POZYCJI NA CENEO W LIVEPRICE?
Reasumując, gdy wybierzesz tryb licytacji, system LivePrice wyłączy automatyczną zmianę cen względem konkurencji. Po rozpoczęciu licytacji określisz miejsce, które wśród licytowanych jest dla Ciebie satysfakcjonujące. Musisz określić maksymalną stawkę, którą chcesz zapłacić na klik. Podczas gdy pozostałą pracę wykona system LivePrice.
DODATKOWE OPCJE SYSTEMU LIVEPRICE
Gdy nie uda się osiągnąć wskazanego miejsca, system może:
- Włączyć automatyczny monitoring cen konkurencji.
- Rozpocząć walkę cenową – według określonych przez Ciebie strategii sprzedażowych.
- Automatycznie nadawać ceny dla Twoich produktów lub pozostawić sztywne ceny.