Przełom lipca i sierpnia to czas, kiedy rozpoczynają się letnie wyprzedaże w e-commerce. Festiwal promocji i rabatów trwa do 22 września. Tego dnia kończy się wielka letnia wyprzedaż.
Warto pamiętać o tym, że wszelkie okresy wyprzedaży towaru sezonowego, czyli np. letnie wyprzedaże w e-commerce, szczególnie przyciągają klientów do sieci. Dzięki większym stanom magazynowym i lepszym (niż w sklepach stacjonarnych cenach), konsumenci chętnie dokonują zakupów w internecie właśnie w okresach promocyjnego szaleństwa.
Sezonowość w e-commerce, czy jest istotna?
Sezonowość jest niezwykle istotna w e-handlu. Warto mądrze przygotować swój biznes, aby odnieść konkretne korzyści ze zwiększonej liczby klientów. Dobrze poprowadzona wyprzedaż realnie wpływa na zyski sklepu.
Letnie wyprzedaże, to czas w roku, kiedy warto przecenić:
- Letnią odzież i obuwie.
- Kosmetyki.
- Elektronikę.
- AGD.
- Towary do dekoracji domu.
- Zabawki (zwłaszcza ogrodowe i wodne).
Dodatkowo należy pamiętać, że koniec sierpnia i początek września, to czas akcji Back to School. Wtedy można balansować cenami:
- Przyborów plastycznych.
- Książek.
- Przyborów szkolnych.
- Tabletów.
- Drukarek.
- Komputerów.
Letnie wyprzedaże e-commerce – 4 wskazówki jak się przygotować.
Letnie wyprzedaże pojawiają się w e-commerce cyklicznie – każdego roku. Warto przygotować swój biznes wcześniej, aby móc liczyć na zwiększenie zysków. Oczywiście, letnie wyprzedaże, to również czas, kiedy warto zadbać o stałych klientów i nie stracić okazji do pozyskania nowych.
-
- Przeanalizuj ofertę i stany magazynowe – niezwykle istotne jest analizowanie własnej historii wyprzedaży (o ile taką posiadasz). Na tej podstawie, dowiesz się, jaka ilość towaru będzie Ci potrzebna w okresie letniej wyprzedaży. Dzięki tej wiedzy zwiększysz swoją szansę na to, że jeżeli minie dany okres promocyjny, nie zostaniesz z dużą liczbą niesprzedanego towaru. Dokładnie przyjrzyj się również ofercie konkurencji. Zobacz, w jakim stopniu Twoja oferta pokrywa się z asortymentem topowych graczy w branży. Takie informacje możesz zdobyć dzięki systemowi do monitoringu konkurencji LivePrice.
- Daj się zobaczyć – jeżeli prowadzisz promocję w swoim sklepie, musisz poinformować o tym klientów! Możesz wysłać osobny mailing do stałych klientów:
- Z dodatkowym kodem rabatowym.
- Wcześniejszym dostępem do przecen.
- Konkursów.
- Gratisów.
Sprawdzonym systemem przy letnich wyprzedażach w e-commerce jest stopniowe pogłębianie wyprzedaży produktów. Dodatkowo możesz zamieścić oferty ograniczone czasowo lub ilościowo.
- Stwórz podstronę dla letnich wyprzedaży – pokaż na niej wszystkie przecenione produkty. Taki zabieg pozwoli Ci zwiększyć wartość koszyka zakupowego klientów. Dodatkowo możesz wyszczególnić hity letnich wyprzedaży, wyeksponować towar, który ma duży stan magazynowy lub produkty, które powinieneś szybko sprzedać.
- Działaj na wielu polach – jeżeli prowadzisz letnie wyprzedaże w swoim e-sklepie, nie musisz ograniczać się tylko do tego miejsca. Allegro, Ceneo to również wspaniałe miejsca do wyeksponowania Twojego asortymentu szerszej grupie klientów. Oczywiście warto w tym przypadku pamiętać o monitoringu konkurencji. Promocja, której cena w Twoim e-sklepie jest wyższa po przecenie niż u konkurencji, nie przysporzy Ci tłumów chętnych kupujących. Monitoring konkurencji zapewni Ci LivePrice.
Jak podnieść wartość koszyka zakupowego podczas letnich wyprzedaży?
Podczas letnich wyprzedaży w e-commerce ilość klientów odwiedzających Twoją witrynę rośnie. Internauci, szukając zniżek, dużych rabatów i promocji, dlatego warto zastosować zabiegi, które pozwolą Ci na podniesienie wartości koszyka zakupowego.
Wykorzystaj gorączkę letnich wyprzedaży i wprowadź w swoim sklepie:
- Darmową dostawę – zaproponuj klientom darmową dostawę powyżej określonej przez Ciebie kwoty. Często zabieg ten powoduje dodawanie do koszyka nadprogramowych produktów, aby otrzymać darmową dostawę.
- Cross-selling i up-selling – proponuj komplementarne produkty, które chętniej będą dodawane do koszyka, jeżeli rabat na produkt podstawowy jest wysoki. Letnie wyprzedaże skłaniają również klientów do wyboru droższych produktów, które w stałej cenie nie są dla nich atrakcyjne.
- Akcje rabatowe dla stałych klientów – jak pisaliśmy wyżej, lojalny klient powinien być doceniony. Postaraj się wprowadzić mailing informujący o letnich wyprzedażach, dodatkowe kody rabatowe lub wcześniejszy dostęp do promocji dla stałych klientów.
O tym, jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego pisaliśmy w artykule.
Reasumując, jeżeli chcesz zwiększyć zysk w swoim e-commerce, koniecznie zapoznaj się z kalendarzem e-commerce. Wszelkie akcje rabatowe, jak letnie wyprzedaże, Cyber Monday czy Black Friday pojawiają się cyklicznie, więc warto przygotować na nie swój sklep.
Oczywiście prowadząc sprzedaż w sieci, nie można zapomnieć o tym, że cena jest istotna dla konsumenta nie tylko od święta. Internauci całorocznie poszukują w sieci świetnych ofert. Jeżeli chcesz mądrze kierować swoją polityką cenową, nie możesz zapomnieć o monitoringu konkurencji. W tym celu warto skorzystać z automatyzacji, którą daje LivePrice.