Blog Megaphone Icon

Które integracje i wtyczki do PrestaShop warto znać?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
wtyczki do PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów na rynku e-commerce. Dlaczego silnik jest tak lubiany przez sprzedawców? Ponieważ platforma oferuje szereg możliwości w zakresie funkcji i usług. Integracje PrestaShop są dostępne. Silnik posiada otwarty kod źródłowy i pozwala na elastyczne dostosowanie się do potrzeb użytkowników – zwłaszcza małych i średnich firm.

Open Source – wielkie możliwości silnika PrestaShop

Otwarty kod źródłowy (Open Source) pozwala dostosować Prestę do własnych potrzeb. Począwszy od samego wyglądu sklepu, po funkcje i dodatkowe elementy, które ułatwią pracę podczas handlu w sieci. Silnik posiada wiele integracji i wtyczek – zarówno płatnych, jak i darmowych, które warto wcielić do swojego biznesu.

Dlatego otwartoźródłowa natura PrestaShop, sprzyja dynamicznemu rozwojowi platformy również poprzez zaangażowanie społeczności deweloperów. W sieci można odnaleźć fora i poradniki, które w prosty sposób podpowiadają, jak wdrożyć poszczególne elementy do swojego sklepu.

Podstawowe integracje PrestaShop

Integracje z płatnościami online to oczywiście podstawowa funkcjonalności e-sklepu. W tym zakresie PrestaShop oferuje szereg rozwiązań, które pozwolą Twojemu klientowi wybrać najdogodniejszą formę finalizacji transakcji.

Przykładowo, popularnymi integracjami PrestaShop do płatności online są: PayPal Official, Stripe Official, Klarna Payments, Montonio, Tpay, Blue Media.

Integracje PrestaShop z marketplace’ami

Bardzo ważnym aspektem handlu w sieci jest wielokanałowość – popularny trend pozwala na korzystanie z zasięgów innych platform sprzedażowych. W tym zakresie silnik PrestaShop umożliwia szereg integracji z najpopularniejszymi portalami.

Przykładowo, CMS można zintegrować z:

Allegro – integrację PrestaShop z Allegro możesz przeprowadzić bezpłatnie, rejestrując się w serwisie Prestashop. Możesz również korzystać z płatnych aplikacji typu: Sellasist, X13, Baselinker, Allegro Smart Manager (by PrestaShop Addons).

Ceneo – na stronie porównywarki cen Ceneo znajduje się dokładny poradnik integracji PrestaShop z Ceneo. Założenie konta i wysłanie feeda produktowego jest niezwykle proste i bezpłatne.

EmpikPlace – integracja PrestaShop z Empik pozwala na szybkie wystawianie oferty na tym popularnym marketplace. Wartro sprawdzić film instruktażowy: Jak zintegrować sklep PrestaShop z EmpikPlace? 

GoogleShopping – PrestaShop umożliwia integrację z modułem generującym plik XML do GoogleShopping. Możesz wykorzystać do tego celu płatne moduły proponowane przez: Sellasist, X13, Prestashow, Baselinker, Google Shopping (Google Merchant Centre).

Istnieje wiele modułów oraz usług oferujących integrację PrestaShop z popularnymi marketplace’ami, dlatego warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby.

Wybierz rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twojego biznesu, ilości zamówień i procesów, jakie chcesz przetwarzać.

Integracje PrestaShop z systemem do monitoringu i automatyzacji cen

Integracja PrestaShop z LivePrice – Sklep na silniku PrestaShop może posiadać integrację z LivePrice – systemem do monitoringu i automatyzacji cen. Dzięki temu możesz zapewniać swoim klientom korzystne i korelujące z danym marketplace’em ceny oraz chronić marżę i własny zarobek.

Aplikacja może mieć integracje z PrestaShop, która pozwoli na nadawanie cen do odpowiednich pól cenowych oraz pobieranie cen zakupu, które tworzą podwalinę do ceny minimalnej. Dlatego LivePrice pozwala zautomatyzować proces nadawania cen i wspiera Twoje działania na wielu platformach sprzedażowych.

Integracje PrestaShop z wtyczkami wspierającymi SEO

Optymalizacja sklepu pod działania wyszukiwarek internetowych jest niezwykle ważna i potrzebna. Działania mają na celu poprawę widoczności Twojej witryny i pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

PrestaShop SEO Expert – wtyczka pozwala na optymalizację treści, opisów, tagów oraz innych kluczowych elementów. Co istotne, tego typu integracje PrestaShop pozwala na poprawę SEO na Twojej witrynie.

Yoast SEO – jest to niezwykle popularna wtyczka, która oferuje wiele elementów, wpływających na poprawę SEO w Twoim sklepie. Dodatkowo Yoast SEO zapewnia łatwą inetgrację z PrestaShop.

PrestaShop Image Optimizer – jak wiadomo, obrazy (ich optymalizacja) mają ogromne znaczenie dla SEO. Wtyczka pozwala na przyspieszenie ładowania zdjęć, co bezwzględnie wpływa na SEO.

SEO Expert – wtyczka pozwala na integrację z PrestShop i zawiera w sobie takie funkcje jak: poprawę szybkości łatwoania obrazów, tworzenie mapy witryny XML, optymalizacja treści i zarządzanie URL.

Integracje PrestaShop z wtyczkami do działań marketingowych

Prowadząc własny biznes w e-commerece, musisz być zorientowany na klientów i umożliwić im dostęp do komunikacji z Twoimi pracownikami. Niezbędnymi narzędziami do pracy mogą być wtyczki, które bezpośrednio wpłyną na działania marketingowe.

PrestaShop Google Analytics Integration –  Taka integracja pozwala na śledzenie i analizę zachowań użytkowników na Twoim e-sklepie. Pozwala lepiej zrozumieć klientów oraz efektywnie wspiera działania marketingowe.


PrestaShop Newsletter Pro – to zaawansowane narzędzie do wysyłki maili do klientów Twojego sklepu na PrestaShop. Wtyczka pozwala również na analizę i raportowanie efektów przeprowadzonych kampanii mailingowych.


MailChimp – to popularna platforma do wysyłki newsletterów i kampanii e-mailowych. Wtyczka umożliwi Ci tworzenie listy subskrybentów sklepu i pozwoli na wysyłkę maili do wszystkich osób zainteresowanych treściami.


Smartsupp – to narzędzie dedykowane do prowadzenia czatu na żywo. Moduł zapewnia łatwą integrację z PrestaShop. Smartsupp pomaga Twojej firmie poprawić konwersję sprzedaży (mierzalne w Google Analytics).


reCaptcha – pozwala na integrację z PrestaShop i wspiera bezpieczeństwo Twojego sklepu. Zaawansowana ochrona od Google powstrzymuje ataki spamerskie i tworzenie fałszywych kont.


Moduł Chat Online – to oficjalny (opracowany przez PrestaShop) moduł do rozmów z klientami. Zainstalowanie takiego narzędzia wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej marki w sieci. Dodatkowo pozwala klientom na szybkie uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Tym samym, moduł może wpłynąć na skrócenie ścieżki zakupowej.

Dlaczego warto?

Wymienione w artykule integracje PrestaShop pozwalają na optymalizację sklepu, dostosowanie do własnych potrzeb oraz zwiększaniu jego widoczności. Przed wyborem danego narzędzia, warto zastanowić się na jego zaletami i potrzebami. Dlatego, jeżeli zastanawiasz się nad wypróbowaniem modułu do monitoringu i automatyzacjo cen, koniecznie wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice