Blog Megaphone Icon

Które integracje i wtyczki do PrestaShop warto znać?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
wtyczki do PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów na rynku e-commerce. Dlaczego silnik jest tak lubiany przez sprzedawców? Ponieważ platforma oferuje szereg możliwości w zakresie funkcji, integracji i usług. PrestaShop posiada otwarty kod źródłowy i pozwala na elastyczne dostosowanie się do potrzeb użytkowników – zwłaszcza małych i średnich firm.

Open Source – wielkie możliwości silnika PrestaShop

Otwarty kod źródłowy (Open Source) pozwala dostosować Prestę do własnych potrzeb. Począwszy od samego wyglądu sklepu, po funkcje i dodatkowe elementy, które ułatwią pracę podczas handlu w sieci. Silnik posiada wiele integracji i wtyczek – zarówno płatnych, jak i darmowych, które warto wcielić do swojego biznesu.

Dlatego otwartoźródłowa natura PrestaShop, sprzyja dynamicznemu rozwojowi platformy również poprzez zaangażowanie społeczności deweloperów. W sieci można odnaleźć fora i poradniki, które w prosty sposób podpowiadają, jak wdrożyć poszczególne elementy do swojego sklepu.

Podstawowe integracje PrestaShop

Integracje z płatnościami online to oczywiście podstawowa funkcjonalności e-sklepu. W tym zakresie PrestaShop oferuje szereg rozwiązań, które pozwolą Twojemu klientowi wybrać najdogodniejszą formę finalizacji transakcji.

Przykładowo, popularnymi integracjami PrestaShop do płatności online są: PayPal Official, Stripe Official, Klarna Payments, Montonio, Tpay, Blue Media.

Integracje PrestaShop z marketplace’ami

Bardzo ważnym aspektem handlu w sieci jest wielokanałowość – popularny trend pozwala na korzystanie z zasięgów innych platform sprzedażowych. W tym zakresie silnik PrestaShop umożliwia szereg integracji z najpopularniejszymi portalami.

Przykładowo, CMS można zintegrować z:

Allegro – integrację PrestaShop z Allegro możesz przeprowadzić bezpłatnie, rejestrując się w serwisie Prestashop. Możesz również korzystać z płatnych aplikacji typu: Sellasist, X13, Baselinker, Allegro Smart Manager (by PrestaShop Addons).

Ceneo – na stronie porównywarki cen Ceneo znajduje się dokładny poradnik integracji PrestaShop z Ceneo. Założenie konta i wysłanie feeda produktowego jest niezwykle proste i bezpłatne.

EmpikPlace – integracja PrestaShop z Empik pozwala na szybkie wystawianie oferty na tym popularnym marketplace. Wartro sprawdzić film instruktażowy: Jak zintegrować sklep PrestaShop z EmpikPlace? 

GoogleShopping – PrestaShop umożliwia integrację z modułem generującym plik XML do GoogleShopping. Możesz wykorzystać do tego celu płatne moduły proponowane przez: Sellasist, X13, Prestashow, Baselinker, Google Shopping (Google Merchant Centre).

Istnieje wiele modułów oraz usług oferujących integrację PrestaShop z popularnymi marketplace’ami, dlatego warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby.

Wybierz rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twojego biznesu, ilości zamówień i procesów, jakie chcesz przetwarzać.

Integracje PrestaShop z systemem do monitoringu i automatyzacji cen

Integracja PrestaShop z LivePrice – Sklep na silniku PrestaShop może posiadać integrację z LivePrice – systemem do monitoringu i automatyzacji cen. Dzięki temu możesz zapewniać swoim klientom korzystne i korelujące z danym marketplace’em ceny oraz chronić marżę i własny zarobek.

Aplikacja może mieć integracje z PrestaShop, która pozwoli na nadawanie cen do odpowiednich pól cenowych oraz pobieranie cen zakupu, które tworzą podwalinę do ceny minimalnej. Dlatego LivePrice pozwala zautomatyzować proces nadawania cen i wspiera Twoje działania na wielu platformach sprzedażowych.

Integracje PrestaShop z wtyczkami wspierającymi SEO

Optymalizacja sklepu pod działania wyszukiwarek internetowych jest niezwykle ważna i potrzebna. Działania mają na celu poprawę widoczności Twojej witryny i pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

PrestaShop SEO Expert – wtyczka pozwala na optymalizację treści, opisów, tagów oraz innych kluczowych elementów. Co istotne, tego typu integracje PrestaShop pozwala na poprawę SEO na Twojej witrynie.

Yoast SEO – jest to niezwykle popularna wtyczka, która oferuje wiele elementów, wpływających na poprawę SEO w Twoim sklepie. Dodatkowo Yoast SEO zapewnia łatwą inetgrację z PrestaShop.

PrestaShop Image Optimizer – jak wiadomo, obrazy (ich optymalizacja) mają ogromne znaczenie dla SEO. Wtyczka pozwala na przyspieszenie ładowania zdjęć, co bezwzględnie wpływa na SEO.

SEO Expert – wtyczka pozwala na integrację z PrestShop i zawiera w sobie takie funkcje jak: poprawę szybkości łatwoania obrazów, tworzenie mapy witryny XML, optymalizacja treści i zarządzanie URL.

Integracje PrestaShop z wtyczkami do działań marketingowych

Prowadząc własny biznes w e-commerece, musisz być zorientowany na klientów i umożliwić im dostęp do komunikacji z Twoimi pracownikami. Niezbędnymi narzędziami do pracy mogą być wtyczki, które bezpośrednio wpłyną na działania marketingowe.

PrestaShop Google Analytics Integration –  Taka integracja pozwala na śledzenie i analizę zachowań użytkowników na Twoim e-sklepie. Pozwala lepiej zrozumieć klientów oraz efektywnie wspiera działania marketingowe.


PrestaShop Newsletter Pro – to zaawansowane narzędzie do wysyłki maili do klientów Twojego sklepu na PrestaShop. Wtyczka pozwala również na analizę i raportowanie efektów przeprowadzonych kampanii mailingowych.


MailChimp – to popularna platforma do wysyłki newsletterów i kampanii e-mailowych. Wtyczka umożliwi Ci tworzenie listy subskrybentów sklepu i pozwoli na wysyłkę maili do wszystkich osób zainteresowanych treściami.


Smartsupp – to narzędzie dedykowane do prowadzenia czatu na żywo. Moduł zapewnia łatwą integrację z PrestaShop. Smartsupp pomaga Twojej firmie poprawić konwersję sprzedaży (mierzalne w Google Analytics).


reCaptcha – pozwala na integrację z PrestaShop i wspiera bezpieczeństwo Twojego sklepu. Zaawansowana ochrona od Google powstrzymuje ataki spamerskie i tworzenie fałszywych kont.


Moduł Chat Online – to oficjalny (opracowany przez PrestaShop) moduł do rozmów z klientami. Zainstalowanie takiego narzędzia wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej marki w sieci. Dodatkowo pozwala klientom na szybkie uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Tym samym, moduł może wpłynąć na skrócenie ścieżki zakupowej.

Dlaczego warto?

Wymienione w artykule integracje i wtyczki pozwalają na optymalizację sklepu, dostosowanie do własnych potrzeb oraz zwiększaniu jego widoczności. Przed wyborem danego narzędzia, warto zastanowić się na jego zaletami i potrzebami. Dlatego, jeżeli zastanawiasz się nad wypróbowaniem modułu do monitoringu i automatyzacjo cen, koniecznie wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy