Jeżeli zastanawiasz się jakie kroki trzeba podjąć, aby sprzedawać więcej na Ceneo, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się, jak sprytnie manewrować ceną i jak zajmować wysoką pozycję na karcie produktu w pomarańczowej porównywarce.
Zwielokrotnienie zysków na portalu wymaga od Ciebie wprowadzenia pewnych zmian we własnym modelu biznesowym, ale warto dowiedzieć się, jak możesz zawalczyć o klienta.
Karta produktu na Ceneo
Na Ceneo można znaleźć miliony artykułów, które pogrupowane są na konkretne karty. Dzięki temu internauta odwiedzając serwis, może w łatwy sposób porównać ceny, jakie nadają konkretni sprzedawcy.
Źródło: Ceneo
Zwróć uwagę na to, jak duża jest rozpiętość cen (pomiędzy poszczególnymi sprzedawcami). Natomiast w tym przypadku, cała oferta prezentuje się od najniższej do najwyższej ceny. Jak myślisz, którego sprzedawcę wybierze klient i który z nich (w tym przypadku) będzie zarabiać więcej na Ceneo?
Towary, które wysyłasz do Ceneo, są parowane z asortymentem konkurencji na kartach produktu Ceneo. Portal domyślnie wyświetla oferty według ceny. Natomiast zdarzają się sytuacje, gdy oferta nie wygląda tak jak powyżej, ale zaczyna się od wyższych cen.
Źródło: Ceneo
W takim przypadku oferta zaczyna się od Najlepszych ofert wybranych przez Ceneo – TOP 3, a kolejno pozostałych propozycji ułożonych według ceny.
Postaw na cenę i zarabiaj więcej na Ceneo
Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zarabiać więcej na Ceneo? Koniecznie zastanów się, jak Twoja oferta wypada względem innych oferentów. Decydując się na wystawianie asortymentu jedynie na podstawie swojej ceny zakupu i oczekiwanego zysku, nie możesz liczyć na sukces.
Sieć to miejsce ogromnej konkurencji i e-commerce rządzi się swoimi prawami. Jeżeli nie prowadzisz monitoringu konkurencji i nie śledzisz swojej pozycji w branży, to zdajesz się jedynie na szczęście (któremu też warto pomóc).
Chcesz zarabiać więcej na Ceneo? Koniecznie patrz na ręce innym sprzedawcom. Nie możesz pozwolić sobie na sprzedaż oderwaną od swojego rynku. W tym celu warto wykorzystać profesjonalny system do monitoringu LivePrice.
Nasze narzędzie w profesjonalny sposób będzie monitorowało Twoje karty na Ceneo:
- Sam określasz, ile aktualizacji cen na dobę potrzebujesz.
- Wybierasz korzystny dla Ciebie limit produktów.
- Możesz zamówić dobowe raporty, które pokażą Ci, jak w gąszczu ofert plasuje się Twój produkt.
Warto nadmienić, że na Ceneo niezwykle istotnym aspektem jest cena. Sam monitoring nie da spektakularnych efektów, jeżeli nie będzie połączony z dzianiem. W tym przypadku również możesz skorzystać z modułu LivePrice. Automatyka cenowa to prosta odpowiedź na pytanie: jak sprzedawać więcej na Ceneo?
Jak automatyka cenowa wpływa na zwiększenie sprzedaży?
Wiesz już, jak zbudowana jest karta produktu na Ceneo. Portal domyślnie pokazuje na wyższej pozycji oferty, które mają korzystną cenę. Mając wiedzę o tym, jak ważna jest cena w procesie zakupowym, łatwo zauważyć, że sprzedawcy często przyciągają klientów właśnie nią.
Elastyczna cena jest jednym z wyróżników sukcesu na porównywarce. Korzystając z automatyki cenowej, możesz zwiększyć sprzedaż na Ceneo. Aplikacja pomaga optymalizować ceny w taki sposób, aby zwiększyć marżę i oczywiście przyciągnąć więcej klientów.
Oczywiście używanie LivePrice w biznesie nie wiąże się z niekończącą się wojną cenową. Jeżeli mądrze spojrzysz na swój biznes i oferty konkurencji, możesz w łatwy sposób optymalizować ceny, wykorzystywać braki konkurencji i pojawiające się okazje.
Pozycja ma znaczenie
Jak wspomnieliśmy TOP 3, to opcja, która pojawia się na wybranych ofertach. Ceneo podaje że, aż 70% transakcji odbywa się dzięki licytacji stawek na portalu. Na czym polega ten zabieg marketingowy?
Duża konkurencja?
Licytuj TOPowe 3 pozycje
Aż 7 na 10 klientów wybiera 3 pierwsze oferty. Nie musisz obniżać ceny – wystarczy, że będziesz wysoko!
Licytacja pozycji na Ceneo pozwala na wyróżnienie i umieszczenie na górze karty produktu, Twojej oferty. W tym przypadku nie musisz mieć najniższej ceny. Wystarczy, że ustalisz i wyślesz do Ceneo stawkę, jaką oferujesz za jeden klik. Jeżeli proponowana kwota będzie wystarczająca, portal wyświetli Twoją ofertę na jednym z trzech pierwszych lokat.
Niestety w przypadku samodzielnej licytacji stawek na Ceneo, nie wiesz, jakie wartości nadaje Twoja konkurencja. Jakie stawki są optymalne do osiągnięcia danego miejsca? W tym przypadku również warto skorzystać z pomocy LivePrice.
System może lokować Twoją ofertę w TOP 3 (i pomagać Ci sprzedawać więcej na Ceneo). Podajesz w panelu maksymalny koszt za klik a pozostałą pracę, czyli optymalizację tego kosztu, wykonuje aplikacja. LivePrice znajduje dla Ciebie możliwie najniższą kwotę.
Dodatkowo, jeżeli chcesz licytować pozycję na Ceneo, możesz wybrać, czy chcesz automatyzować ceną i połączyć wysoką pozycję z atrakcyjną kwotą zakupu, czy jedynie chcesz osiągnąć wskazaną pozycję w TOP 3.
Automatyzuj pracę i sprzedawaj więcej na Ceneo
Cena i pozycja są kluczowe dla osiągnięcia wysokich zysków na porównywarce cen. Klienci, którzy odwiedzają portal w celach zakupowych, szukają najczęściej okazji. Jeżeli zadbasz o to, by w Twoim e-sklepie otrzymali jakość i korzystną cenę, możesz być pewny, że będziesz sprzedawać więcej na Ceneo.
Koniecznie wypróbuj darmową wersję demonstracyjną systemu.