Niewątpliwie Allegro jest najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce. Pomimo dużej liczby sprzedawców, wysokich prowizji i zmiennych reguł samego portalu, warto oferować swoje produkty na Allegro. Większość przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie: Jak wygrać z konkurencją na Allegro?
Jak podaje raport Atena Research & Consulting, aż 80% ankietowanych osób twierdzi, że zakupy w internecie są szybkie i łatwe. 33% badanych rozpoczyna zakupy na platformach handlowych.
Źródło: Atena Research & Consulting
Konkurencja na Allegro i jej znaczenie dla Twojego biznesu
Konkurencja na Allegro jest jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoją sprzedawcy, zwłaszcza w przypadku popularnych kategorii produktów. Aby wyróżnić się na tle innych, konieczne jest nie tylko posiadanie atrakcyjnej oferty, ale także skuteczne zarządzanie sprzedażą, monitorowanie konkurencji oraz optymalizacja kosztów. Duża liczba sprzedawców może być zarówno zaletą, jak i wyzwaniem – na jednym portalu łatwiej jest dotrzeć do potencjalnych klientów, ale także łatwiej jest zostać prześcigniętym przez lepsze oferty lub bardziej efektywne strategie sprzedaży.
Warto więc pamiętać, że konkurencja na Allegro wpływa bezpośrednio na wyniki sprzedaży i wymaga od sprzedawcy ciągłego doskonalenia swoich działań. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem jest automatyzacja procesów sprzedażowych, optymalizacja ofert oraz monitorowanie działań konkurencji. Dzięki temu można dostosować ceny i promocje do zmieniających się warunków rynkowych, a także skutecznie zarządzać jakością obsługi klienta, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.
Siła Allegro
Pomarańczowy portal aukcyjny jest miejscem, w którym internauci w Polsce najczęściej szukają danego produktu. Dlatego tak trudno (dla sprzedawcy) wygrać z konkurencją na Allegro. Każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o odniesieniu sukcesu w sieci, oferuje swoje produkty właśnie na Allegro.
Allegro wciąż rośnie w siłę. Nie można zaprzeczyć, że jest jednym z 10 największych portali sprzedażowych na świecie.
- Miesięcznie odwiedza Allegro nawet 18 mln użytkowników.
- Dokonują w ciągu 30 dni 24 mln transakcji.
- Na portalu działa ponad 140 tys. sprzedawców.
Wielkości szokują i słusznie. Natomiast warto zastanowić się nad tym, jak wygrać z konkurencją na Allegro?
Allegro to gigant polskiego e-commerce – przyciąga zarówno kupujących, jak i sprzedających. Niewątpliwie prowadząc biznes na tym portalu, wielu sprzedawców zadaje sobie pytanie: jak wygrać z konkurencją na Allegro?
Jak podaje raport Atena Research & Consulting, aż 94% Polaków, którzy ostatnio dokonywali zakupów w sieci, rozpoznaje portal Allegro. Pomarańczowy gigant przyciąga internautów. Dlaczego tak się dzieje? Niewątpliwie duża liczba sprzedawców i towarów wpływa na to, że (jako konsumenci) szukamy produktów właśnie w tym miejscu.
Natomiast z punktu widzenia sprzedawcy, pojawia się problem z faktem, że ciężko wygrać z konkurencją na Allegro bez zautomatyzowania pewnych procesów.
Jak stać się liderem sprzedaży na Allegro?
Chcąc stać się liderem sprzedaży i wygrać z konkurencją na Allegro, należy pamiętać, że jest kilka czynników, które znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży na Allegro.
Allegro umożliwia założenie konta firmowego, które w profesjonalny sposób zaprezentuje Twoją firmę na portalu. Warto pamiętać o tym, że nazwa konta powinna być łatwa do zapamiętana i związana z Twoją historią w e-commerce, branżą lub samym asortymentem. Aby wygrać z konkurencją na Allegro, warto również korzystać z programów, które oferuje portal:
- Super Sprzedawca.
- Smart Allegro.
- Super Cena.
- Strefa Okazji.
Korzystanie z programów dla kont firmowych na Allegro pozwala na zwiększenie rozpoznawalności konta i produktów, co niewątpliwie wpływa na możliwość wygranej z konkurencją na Allegro. Programy i znaczniki oferowane przez portal są też – w oczach kupujących – synonimem profesjonalizmu i bezpieczeństwa transakcji.
Jak poprawić sprzedaż na Allegro?
Chcąc skutecznie poprawić sprzedaż na Allegro, warto wiedzieć, jakie aspekty (poza programami samego portalu) wpływają na kupujących. Aby wygrać z konkurencją na Allegro, trzeba wiedzieć, jakie dane konsumenci sprawdzają na Allegro:
- Cenę produktu.
- Dostępność.
- Opis i warianty.
- Opinie o produkcie.
Źródło: Atena Research & Consulting
Jeżeli chcesz wygrać z konkurencją na Allegro, koniecznie zwróć uwagę na następujące aspekty Twojego biznesu.
- Opinie – warto zadbać o dobre relacje z kontrahentami. Duża część klientów, przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie o sklepie. Terminowa wysyłka, szybkie odpowiedzi na maile, sprawne przeprowadzanie procedury zwrotu są obowiązkiem rzetelnego sprzedawcy na Allegro. Co istotne, jeżeli otrzymasz negatywny komentarz (co niestety może się zdarzyć), możesz poprosić klienta o jego wycofanie.
- Cena – Allegro jest miejscem, w którym najszybciej możemy porównać ceny produktów. Jeżeli oferowane przez Ciebie kwoty będą znacznie wyższe niż te u innych sprzedających, to niestety nie masz szans wygrać z konkurencją na Allegro! Z pomocą przychodzi system LivePrice. Narzędzie służy do monitoringu i automatyzacji cen. Dzięki niemu możesz automatycznie monitorować ceny na allegro.
- Wizualna strona aukcji – niezwykle istotne jest, aby dbać o swoje aukcje. Szczegółowe opisy, dokładne zdjęcia są niezwykle istotne.
- Dostawa – w 2018 roku Allegro wprowadziło usługę Smart. Dołącz do programu i zapewnij swoim kontrahentom możliwość darmowej dostawy i zwrotów.
Wygrać z konkurencją na Allegro nie jest łatwo, natomiast jeżeli uda Ci się „zgrać” wymienione wyżej aspekty, masz ogromną szansę na odniesienie sukcesu w swojej branży. Koniecznie wypróbuj system LivePrice i bądź o krok przed innymi e-sprzedawcami!
Walka z konkurencją na Allegro — krótkie podsumowanie
Walka z konkurencją na Allegro wymaga zastosowania przemyślanej strategii sprzedażowej, optymalizacji procesów oraz inwestycji w narzędzia automatyzujące. Kluczowe znaczenie mają aspekty takie jak cena, opinie, prezentacja aukcji oraz czas realizacji zamówień. Sprzedawcy, którzy potrafią dostosować swoje oferty do wymagań rynku i jednocześnie wykorzystać dostępne narzędzia do monitorowania konkurencji, mają większą szansę na osiągnięcie sukcesu. Warto również nie zapominać o programach Allegro, które zwiększają wiarygodność sprzedawcy i poprawiają jego pozycję na platformie. Automatyzacja sprzedaży, choć wiąże się z dodatkowymi kosztami, jest kluczem do poprawy efektywności i zdobycia przewagi nad konkurencją.
Udostępnij