Jeżeli sprzedajesz w e-commerce, to sprawdzanie cen produktów w sieci powinno być Twoim obowiązkiem. Oczywiście zabieg monitoringu konkurencji nie przyniesie zbyt wielu profitów, jeżeli nie masz korzystnych cen zakupu u dystrybutora. W takim razie, w jaki sposób można optymalizować współpracę z hurtowniami?
Ceny produktów w e-commerce
Ceny w sieci zmieniają się dynamicznie każdego dnia. Czy warto monitorować konkurencję i sprawdzać ceny produktów w sieci? Co może się stać, jeżeli nie patrzysz na innych konkurentów?
Jeżeli nie zastanawiasz się nad tym, jak rzetelnie sprawdzić ceny produktów w sieci i nie oglądasz się na konkurencję, tracisz swój zysk i potencjalnych klientów. Cena jest niezwykle istotnym elementem w procesie zakupowym. Można powiedzieć, że kluczowym. Jeżeli chcesz zwiększać sprzedaż w sieci i maksymalizować zyski, musisz mieć dobre ceny zakupu bezpośrednio w hurtowni.
Dlatego tak istotne jest nawiązanie przez Ciebie współpracy z hurtowniami na realnych (opartych na rynkowych cenach) warunkach. Te poznasz tylko za pomocą systemu do monitoringu cen w sieci.
Może cię zainteresować:
Czy Twoi klienci monitorują ceny online?
Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoi klienci sprawdzają ceny produktów w sieci, to odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak.
Galopująca inflacja tylko sprzyja procesowi monitoringu cen w sieci – niewiele osób może pozwolić sobie na przepłacanie i wydawanie większej ilości pieniędzy, niż jest to konieczne. Dotyczy to zwłaszcza droższych produktów, które są celem zakupów.
Przykładowo, jeżeli szukam telewizora, to skupiam się na jego cenie, a ew. dodatki takie jak baterie do pilota, mogę dokupić w formie cross-sellingu (ale ich cena nie jest dla mnie wyznacznikiem). W ten sposób wchodząc na portal Ceneo lub Allegro, będę szukała najtańszej oferty interesującego mnie modelu. Oczywiście większość klientów zwraca również uwagę na opinie o e-sklepie oraz koszty dostawy, ale jak pokazują wszystkie raporty e-commerce, cena odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedażowym.
Decydujesz się na handel online i nie sprawdzasz cen innych sprzedających – to duży błąd, ponieważ bez rzetelnych danych nie wiesz, jakie są realne, rynkowe ceny konkretnych produktów. Opierając swoją politykę cenową jedynie na cenie zakupu w hurtowni i marży… tracisz zysk.
W jakim celu śledzić ceny produktów online?
Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak negocjować dobre stawki i rabaty u swojego dystrybutora lub nawiązać korzystną współpracę z hurtowaniami, to śledzenie cen online jest sposobem na osiągnięcie celu.
Jeżeli znasz stawki obowiązujące na konkretnych grupach produktów na danym marketplace, to podczas próby nawiązania współpracy z hurtowniami możesz wykorzystać raporty i dane z monitoringu LivePrice
System pomoże Ci wygenerować rzetelne dane na temat najniższych cen oferowanych na danym marketplace. W ten sposób negocjując współpracę z hurtowaniami, masz możliwość porównania, czy oferowane przez nich ceny zakupu pozwolą Ci zaistnieć na rynku.
Jak sprawdzać ceny produktów w sieci?
Popularne w Polsce platformy sprzedażowe zrzeszają tysiące przedsiębiorców, a ich asortyment pokrywa się. Jeżeli wielu sprzedawców wystawia ten sam towar, klient może szybko zweryfikować, w jakim e-sklepie opłaca się go zamówić.
Gdy prowadzisz e-handel, a nie sprawdzasz cen produktów w sieci (u swoich konkurentów), skazujesz się na:
- Politykę sztywnej ceny – ustawiając cenę na danym serwisie jedynie wg. Kryterium (cena zakupu + marża), stajesz się mało atrakcyjny w oczach kupujących (jeżeli masz zbyt wysokie stawki) lub sprzedajesz część asortymentu zbyt tanio (wtedy, przez zaniedbanie tracisz swój zysk).
- Starty związane z brakami magazynowymi u innych sprzedawców – wtedy możesz podnosić stawki.
- Brak wiedzy na temat rynku – jeżeli nie sprawdzasz cen produktów w sieci, nie wiesz, nic o swojej konkurencji. Ich polityka cenowa może być czasami drogowskazem i pozwolić Ci działać zgodnie z regułami rynku.
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzać ceny produktów w sieci, to odpowiedzią jest system do monitoringu cen konkurencji LivePrice. Narzędzie pozwoli Ci kontrolować swoją branżę na wybranym marketplace’ie np. Ceneo, Allegro, Empiku, Idealo lub wybranym e-sklepie konkurencji.
Czy w procesie sprawdzania cen produktów w sieci istotny jest podział na platformy sprzedażowe?
Jak sprawdzać ceny produktów w sieci? Przede wszystkim warto dzielić raporty cenowe na konkretne platformy sprzedażowe.
Handlujesz na Allegro? Możesz pozwolić sobie na monitoring tylko tego źródła. Jeżeli natomiast sprzedajesz na wielu kanałach, musisz dostosować ceny do konkurencji i reguł obowiązującym na każdym z nich. Przykładowo, ten sam produkt, będzie miał inną cenę i liczbę konkurentów na Allegro, Ceneo czy Empiku.
Kompleksowe rozwiązanie
Wypróbuj system LivePrice przez 14 dni zupełnie za darmo. Sprawdzaj ceny produktów w sieci i negocjuj warunki współpracy z hurtowniami. Dodatkowo LivePrice to kompleksowe narzędzie do repricingu, które pomoże Ci zadbać o automatyczne ustawianie cen w sieci. Napisz do nas i zobacz, jak aplikacja pomoże Ci trzymać rękę na pulsie, monitorować konkurencję, automatyzować ceny i zarabiać więcej!