Czy Dynamic Pricing na Ceneo pozwoli Ci osiągnąć sukces? Jeżeli prowadzisz sprzedaż na porównywarce cen Ceneo, to doskonale wiesz, że konkurencja na serwisie jest ogromna. Użytkownicy portalu szukają na nim korzystnych cen, gdyż w łatwy sposób zestawia ten sam produkt u wielu sprzedających jednocześnie.
Dynamic Pricing – co to jest?
Dynamiczne ceny to strategia, która polega na opieraniu własnej polityki cenowej na bazie monitoringu ruchów konkurencji w sieci. W przypadku Dynamic Pricing na Ceneo praca polega na dostosowaniu stawek, do innych oferentów na pomarańczowej porównywarce. Optymalizacji cen względem warunków rynkowych pomaga zachować konkurencyjność i zwiększać sprzedaż.
Dlaczego warto stosować politykę dynamicznych cen? Ponieważ użytkownicy sieci najczęściej szukają okazji cenowych i nie chcą przepłacać za zakupy.
W dobie dzisiejszego e-commerce Dynamic Pricing to tren, który bardzo wyraźnie plasuje się w handlu w sieci. Balans cenami pozwala na harmonijne dostosowywanie swojego biznesu do otoczenia (konkurencji).
Porównywarka cen Ceneo
Ceneo to jeden z najchętniej odwiedzanych w polskiej sieci serwisów – z platformy korzysta ok. 23 mln użytkowników. Dlaczego warto wyświetlać na niej swoją ofertę? Ponieważ porównywarka cen pozwala Ci:
- Promować sklep – często budżet wydany na przekliki na Ceneo jest znacznie niższy niż inwestycja w pozycjonowanie. Dzięki obecności na karcie porównywarki możesz zostać zauważony przez szerokie grono konsumentów, którzy normalnie nie dotarliby do Twojej witryny.
- Budować wizerunek – porównywarka cen umożliwia użytkownikowi wystawienie opinii o produkcie, ale również o samym sprzedawcy. Dzięki pozytywnym komentarzom możesz zbudować pochlebny wizerunek swojej obsługi.
- Przyciągać klientów – na Ceneo nie musisz wystawiać całego asortymentu dostępnego na Twoim e-sklepie. Możesz wabić klientów korzystnymi ofertami i zarabiać również na dosprzedaży. Wykorzystywanie topów sprzedażowych do budowania ruchu na witrynie pozwoli Ci maksymalizować zyski z transakcji.
- Realnie kontrolować budżet – na pomarańczowej porównywarce cen sam kontrolujesz wydatki, jakie ponosisz na wyświetlanie oferty – nie musisz podpisywać długoterminowej umowy lub opłacać abonamentu.
Dynamiczne ceny na Ceneo
Dynamic Pricing na Ceneo czy warto go wprowadzać? Oczywiście, że tak, mądre zarządzanie wyświetlanymi stawkami pozwoli Ci budować wysoką pozycję w branży. Zobacz nasz wpis o strategiach cenowych, jakie możesz zastosować w e-commerce – Jaka strategia cenowa zadziała na Twoich klientów?
Jeżeli chcesz wprowadzić do swojego biznesu dynamiczne ceny na Ceneo, koniecznie sprawdź dedykowany do tych działań system. LivePrice to aplikacja, która pozwala Ci monitorować konkurencję na Ceneo i automatyzować nadawanie cen względem ich działania.
System umożliwia Ci:
- Obserwację cen, jakie nadają inni oferenci na karcie Ceneo.
- Wgląd w dane historyczne.
- Dostęp do raportów sprzedażowych.
- Automatykę cenową – LivePrice dostosuje ceny w Twoim CMS’ie lub ERP’ie i pozwoli przesłać wyliczone stawki do Ceneo.
- Optymalizację stawki w TOP3 na porównywarce cen.
Jak ustawiać Dynamic Pricing na Ceneo z LivePrice?
Do prowadzenia automatyki cenowej aplikacja LivePrice potrzebuje kilku danych, które pozwalają Ci w bezpieczny sposób uwolnić się od monotonnego, ręcznego nadawania stawek na Ceneo.
Do musisz wgrać dwie wartości:
- Cenę minimalną – najniższą kwotę, za jaką możesz zaoferować dany produkt.
- Krok cenowy – balans, jaki chcesz zachować pomiędzy swoimi ofertami a produktami konkurencji.
Kolejno możesz wybrać dla danego produktu (lub grupy asortymentu) tryb cenowy, czyli sposób, w jaki system ma wyliczyć Twoją nową cenę. Pamiętaj o tym, że nie zawsze musisz mieć najniższą stawkę na rynku, czasami warto popróbować różnych scenariuszy cenowych.
LivePrice pozwala Ci wybrać 12 różnych opcji wyliczania cen, więc możesz kreować własną politykę Dynamic Pricing na Ceneo.
Korzyści ze wdrożenia Dynamic Pricing na Ceneo
Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie do swojego e-commerce systemu do zarządzania dynamicznymi cenami na Ceneo?
-
Zwiększenie sprzedaży
Korzystne rynkowo stawki pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż i ruch na Twojej witrynie sklepowej.
-
Przewaga nad konkurentami
Wprowadzenie Dynamic Pricing na Ceneo pozwoli Ci zyskać realną przewagę nad konkurentami, ponieważ ciągłe wahania cen na rynku wymagają wprowadzenia automatyki cenowej.
-
Oszczędność czasu
Automatyzacja procesu nadawania cen pozwala Ci realnie oszczędzać czas i unikać błędów ludzkich. Aplikacja nadaje stawki samoczynnie i oblicza je precyzyjnie – wedle Twoich wytycznych.
-
Ochrona marży
Aplikacja do repricingu pozwala Ci chronić marżę, gdyż nie sprzedajesz produktów poniżej rentownej kwoty. Możesz w łatwy sposób dostosować sprzedaż do popytu i sterować cenami wedle określonych przez siebie reguł.
-
Elastyczna aktualizacja danych
Sam decydujesz o tym, jak często aplikacja ma aktualizować dane. Możesz dostosować ich częstotliwość do potrzeb rynku i ruchów konkurencji.
Jeżeli chcesz wypróbować narzędzie do monitoringu i automatyzacji cen na Ceneo, koniecznie sprawdź LivePrice – przez 14 dni możesz testować narzędzie zupełnie bezpłatnie.